Wellicht een veelgestelde vraag, en heb wel wat gevonden met de zoek-functie, maar toch nog een keer: wat is een goede Citroen-specialist met een redelijk uurloon in de omgeving van Arnhem? Ik heb namen gevonden van Citro (ziet er goed uit, specialist sinds 1963), Renard (kende ik al, nooit geweest maar veel positieve verhalen).
Ik wil mijn “nieuwe” Xsara langsbrengen voor een kleine beurt en een algehele check-up. Volgens mij staat de distributieriem te strak afgesteld. Is vorig jaar vervangen, maar heb nu een toerental-afhankelijk gejank, wat ik herken van de periode dat mijn Mazda 626 een jankende spanrol had.
Bij voorbaat dank voor jullie reacties!
1998 Xsara Coupé 1.9 TD Jaune Naissant - SOLD -
vanaf 6-1-2007: Volvo V50 2.0 D Edition-1… 104.000 km’s and counting…
En voor erbij: ‘93 Toyota Corolla 1.3 XLi Stationwagon, 155.000 km’s.
Re: Veel gestelde vraag..
Koots schreef:Volgens mij staat de distributieriem te strak afgesteld. Is vorig jaar vervangen, maar heb nu een toerental-afhankelijk gejank, wat ik herken van de periode dat mijn Mazda 626 een jankende spanrol had.
Dat gejank kan ook een spanrol van de multie-riem zijn of een lager van de dynamo.
Zo te zien aan het bouwjaar 1998 van je Xsara, heb je een XUD motor, een XUD 9TF/L (Turbo-D) om precies te zijn. Deze motor heeft net als de normale 1.9D een automatische (ingebouwde) span-inrichting voor de D-riem, te strak is eigenlijk niet mogelijk. Het zou ook heel goed kunnen dat enkel de D-riem is vervangen en niet de spanrollen, de rollen vervangen is nogal een rotklusje. Dit komt helaas erg vaak voor
Re: Veel gestelde vraag..
ZX1.4i schreef:Koots schreef:Volgens mij staat de distributieriem te strak afgesteld. Is vorig jaar vervangen, maar heb nu een toerental-afhankelijk gejank, wat ik herken van de periode dat mijn Mazda 626 een jankende spanrol had.
Dat gejank kan ook een spanrol van de multie-riem zijn of een lager van de dynamo.
Zo te zien aan het bouwjaar 1998 van je Xsara, heb je een XUD motor, een XUD 9TF/L (Turbo-D) om precies te zijn. Deze motor heeft net als de normale 1.9D een automatische (ingebouwde) span-inrichting voor de D-riem, te strak is eigenlijk niet mogelijk. Het zou ook heel goed kunnen dat enkel de D-riem is vervangen en niet de spanrollen, de rollen vervangen is nogal een rotklusje. Dit komt helaas erg vaak voor
OK, aan de dynamo had ik ook al gedacht ja. Heb de rekeningen van vorig jaar bij de aankoop erbij gekregen, waarop staat dat de distributieriem + rollen en waterpomp zijn vervangen.. Naja, laat er gewoon even naar kijken.
Maar even naar de originele vraag van dit topic : wie weet er een goede en redelijk geprijsde “specialist” in (de buurt van) Arnhem?
1998 Xsara Coupé 1.9 TD Jaune Naissant - SOLD -
vanaf 6-1-2007: Volvo V50 2.0 D Edition-1… 104.000 km’s and counting…
En voor erbij: ‘93 Toyota Corolla 1.3 XLi Stationwagon, 155.000 km’s.
Even klein schopje naar boven : wat is beter, even naar Beneden-Leeuwen tuffen, of toch naar Citro in Arnhem? Of weet iemand wellicht een andere goede specialist?
Bij voorbaat dank!
1998 Xsara Coupé 1.9 TD Jaune Naissant - SOLD -
vanaf 6-1-2007: Volvo V50 2.0 D Edition-1… 104.000 km’s and counting…
En voor erbij: ‘93 Toyota Corolla 1.3 XLi Stationwagon, 155.000 km’s.
Volgende week woensdag mag ze een dagje naar Renard voor de grote (vakantie)beurt. Moest wel lachen, kreeg volgens mij Nard aan de telefoon. Ik vraag wat er allemaal onder de noemer “grote beurt” valt: olie etc…. “en we lopen hem (ik vind het een haar, maar soit..) even helemaal na, om te zien of we ergens anders nog geld op kunnen verdienen….” Hmmmm :schater
1998 Xsara Coupé 1.9 TD Jaune Naissant - SOLD -
vanaf 6-1-2007: Volvo V50 2.0 D Edition-1… 104.000 km’s and counting…
En voor erbij: ‘93 Toyota Corolla 1.3 XLi Stationwagon, 155.000 km’s.