Goedemiddag DS vrienden,
Ik heb mijn passie gevonden, en weet het zeker, ik ga een nieuwe auto op de markt brengen met de vormen en rij-eigenschappen van…de DS !
Verklaren jullie mij nu de oorlog of ontvang ik positieve reacties waar ik mee kan werken , niet dat het mij worst zal zijn maar ik zie nu eenmaal dingen die een ander blijkbaar (nog) niet ziet maar vooral(nog) niet ” voelt”.
Kan jullie vertellen dat de eerste 5 exemplaren reeds besteld zijn, door uiteraard DS rijders zoals ik er ECHT een ben.
Denkt aan de sedan , de cabrio en vooral de break.
Nou, kom maar op met jullie reactie, ben zeer benieuwd.
De lijst van opties is te lang maar denk aan panorama schuifdak, alcantara bekleding en 2.7 HDI motor, clima, navi,pullman bekleding, connely leather,dolby pro log. surround, veel aluminium etc etc. in ,wat nu, de Pallas uitvoering is. 3 comfortstanden met uiteraard een retro-stand t/m 130km/u, daarboven iets minder comfortabel en vooral strak en safe rijdend. De stoelen krijgen mijn opperste aandacht.
Vraag: Luchtvering of Hydroliek ?
Dit kan wel eens een memorabel berichtje zijn, let op.
Michiel Versnel
Re: retroDS
Gaaf hoor , ik wens je veel Succes met dit Project!
maar hoe ga je het allemaal voor elkaar krijgen, samenwerking met Citroën, of maak je ze met de hand?
iig, ik vind het erg Gaaf dat je dit gaat doen, en post je de voorderingen van je project hier?, lijkt me leuk om te zie hoe je het doet!
macdoedel schreef:
Vraag: Luchtvering of Hydroliek ?
die vraag hoef je hier natuurlijk niet te stellen, hydroliek natuurlijk
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Hydraulique!! Activa MET DIRAVI!!
Mag van mij ook LPG motor zijn met een 5bak halfautomaat.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Misschien moet je eerst eens duidelijk uitleggen wat je nu precies wilt. Tenzij je zelfuitgeroepen genialiteit dat onwaardig is natuurlijk, dan zou ik het zeker laten
Animal triste post coitum
lijkt me cool! hou ons op de hoogte!!
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
Waar kan ik de folder downloaden?? Of kan die pas gemaakt worden als je de eerste auto klaar hebt?
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
ff checken, nee het is geen 1 april…
Klinkt heel mooi,
De geweldige styling en het confort. In een stiller en minder snel roestend jasje.
Maar wat gaat zoiets dan kosten? Vraag ik mijzelf af als zuunige zeeuw
Motor op waterstof, op biobrandstof, of gewoon maar op kraanwater?
ow ik ben ook wel benieuwd, zou al zeker gaan voor een meer milieuvriendelijke motor (diesel omgebouwd naar gas bvb.)
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik ben erg benieuwd naar meer info. Het lijkt mij geen pretje om een complete auto vanaf 0 op te moeten bouwen conform de RDW-regelgevingen.
Of ga je iets bekends als basis gebruiken?
Verder zal het niet meevallen om een compleet veersysteem te ontwikkelen, en iets overnemen van Citroën zal denk ik niet zomaar gaan. Rolls Royce betaald Citroën ook licentiekosten voor het gebruik van hun HP-vering.
Misschien is het een idee om materiaal uit een Princess te halen. Hierin zat ook een HP-veersysteem, maar omdat zij daar snel vanaf zijn gestapt, is het misschien licentietechnisch gezien handiger om daar gebruik van te maken.
Wat betreft bak en blok, ik sluit mij aan bij bogaard77. Een LPG-blok i.c.m. een halfautomaat is super.
Misschien is het zelfs een idee om voor een Mazda wankelblok te gaan.
Maar goed, ga ons absoluut op de hoogte houden van je (enorme) project en ik ben zeer benieuwd hoe je het allemaal aan gaat pakken!
Re: retroDS
Goed idee, dan heb ik nog een tip voor je. het boek “de Snoek"van Jan de Lange, blz 106 staat een ontwerp op van ene Steve Harper. Hij schetste de opvolger voor de Ds, een model dat zeker nu het goed zou doen.
Wat de motor betreft, graag een goede betrouwbare diesel. Van een duits merk met een sterretje kan ik je aanbevelen, ops: ops: , wij mijn ega en ik, rijden beiden ops: ops: zo’n geval, ik iets groter, zij een kleintje, oke, de vering zijn ze vergeten enzo, maar qua motor mogen we niet klagen.
Succes met je onderneming, ik ben heel benieuwd.
Met vriendelijk groet,
Roel
Re: retroDS
macdoedel schreef:Goedemiddag DS vrienden,
Ik heb mijn passie gevonden, en weet het zeker, ik ga een nieuwe auto op de markt brengen met de vormen en rij-eigenschappen van…de DS !
Ik word brandweerman
Elke weg leidt weer naar een andere weg
DS19MA
DS21 Pallas IEH
Peugeot 404
DS4
gehad: DS21M Pallas, Xantia 21TD Break, C5,BX’en, GSA, CX, 204’en, 304’en
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Re: retroDS
r van de wal schreef:Wat de motor betreft, graag een goede betrouwbare diesel. Van een duits merk met een sterretje kan ik je aanbevelen…
PSA diesels zijn ook zeer betrouwbaar!
Re: retroDS
patje74 schreef:r van de wal schreef:Wat de motor betreft, graag een goede betrouwbare diesel. Van een duits merk met een sterretje kan ik je aanbevelen…
PSA diesels zijn ook zeer betrouwbaar!
Is ook wel, maar ik heb een BX1.9 Diesel gehad van 1993, een break, heerlijke auto, maar bij 220dkm was de zuigerwand gescheurd. Ik heb toen de motor geheel laten reviseren, dwz uitgeboord, niuewe bussen in geperst en nieuwe zuigers, daarna nog 300dkm qua motor probleemloos mee gereden. Maar na 220dkm is dat toch een dure grap.
Vriendelijke groet,
roel
ik heb ook met zo een sterretje gereden, echt zuinig was die niet, en betrouwbaar? de mijne viel wel heel vaak in panne net als de overige 5 op het bedrijf
dan zou ik eerder voor een Reno blok gaan als het iets anders dan Psa moet zijn
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017