Hey ik ga morgen voor een C15 kijken een 1400 benzine . Hij is van 1991 en 50 000 km , niet veel aar hij is van het leger geweest . Nu men vraag aan de c15-kenners waar dat ik vooral moet opletten voor de aankoop vb roest aan deuren of plekjes waar je nie ziet , of aan motor , de type’s foutjes
alvast bedankt
groeten leoneke
roest onderaan de voorste deuren is veel voorkomend, ook de motorkap onder de plastiek durft wel krokant te zijn
verder de aansluiting paravanbak en schutbord
voor 1000euro moet hij al heel goede banden hebben, perfect lopen en niet teveel roest hebben, prijs ligt meestal rond de 500 euro
waar moet je nog op letten? staan de achterste wielen nog recht?
kunnen we een foto zien?
alvast Welkom
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
hij kost 400 euro fotoheb ik maar weet niet hoe erop zetten. bedankt al voor deze info greets[/url]
Bekijk ook de deuren zelf eens. Draai de ruiten een paar keer helemaal naar beneden, dit gaat ook wel eens stuk door vocht. De staat van de pedalen zegt veel over de km-stand. Maar ik vermoed niet dat ze bij het leger ‘foefelen’...
Greetz
Citroen C15D (RIP)
Xsara 2 1.9D break rijdt op plantenolie
Berlingo Multispace 1.4i
http://www.ppo.nu
fototje van de c15 die ik warschijnlijk zaterdag ga kopen .
&s=f5
krijg je hem te zien hij heeft vanachter getinte ramen
greets leoneke je mag er al commentaar op geven heb alleen foto van zijkant
ziet er op het eerste gezicht goed uit op het plekje bij het raam na
wel leuk kleurtje
ziet er inderdaad nog goed uit, geen lichte vracht?
dat raam moet er wel uit om die roestplek te herstellen, verschiet dan niet teveel als de halve onderkant van die raamopening ook weg is
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
IK kan hem nog inschrijven hoe ik wil hé . Hij is nog niet ingeschreven maar ga hem niet als lichte vracht inschrijven . de achterzetel zit goed en moet nog niet veel laden .Kan je die achterzetel klappen ofzo? Zou ik er dan een fiets inkrijgen zonder dat die buiten hangt ? Ik weet niet of dat roest is , kan dat niet dat daar is bijgelast ? ga hem van de week van dicht bij bekijken
groeten leoneke
volgens mij wel degelijk roest, was bij mij ook en ik heb het gewoon met gaaspolyester gemaakt
bank kan klappen, eerst de rug plat dan heb je laadruimte tot aan de voorste stoelen maar wel met verhoog ter hoogte van de bank, ik heb overlaatst zo een Virago 250 meegenomen (deuren netjes dicht)
je kan vervolgens heel de bank tegen de voorste stoelen klappen en dan heb je de volle lengte min 20 cm
ik heb hem ook als personenwagen ingeschreven en mijn kinderen zijn er dol op, als we met z’n allen weg gaan lopen ze steevast mijn vrouw haar nieuwe Honda voorbij recht naar de C15
achterin kunnen 3 personen ruim zitten alleen is het instappen niet zo gemakkelijk
o ja niet zo een duidelijke foto maar hier staat er een Virago 1 (een 920 om precies te zijn) in de C15, bank volledig opgeklapt en de moto zonder wielen (920 is geen klein bier )
bedankt voor je vele en nuttige info. Ja vind het ook een leuk autoke in gezeten heb ik ook al vanachter te gek was het . Het is wel en auto van leger dus staat niks anders in als zetels verwarming en dascbord. Radio ga ik er nog in zetten. Ik denk voor400 euro dat ik niet gekloot ben . Hij is de eerste half jaar gelede in 1X door de keuring geraakt dus . Ga is opletten naar wat jij allemaal zei , en motorestiek zijn deze beestjes te vertrouwen of niet? Wanneer moet de distriebutieriem vervangen worden? Zit nu aan 50 000km. Is het een makkelijke auto om zelf onderhoud en herstellingen mee uittevoeren. Heb je misschien een leuke site waar er echt van die info en tekeningen op staan?
groeten leoneke
ik doe alle onderhoud zelf, heb zelfs geen manual
welke site? hier zit je wel goed
als ik van jou was zou ik die riem vervangen, moet nomaal op 100000 maar hij heeft zijn leeftijd tegen, zo duur is die niet eens (ik weet het wel niet meer hoeveel ik ervoor betaalde ops:
en van motor? sneller dan je zou verwachten
en als je niet altijd vol gas gaat rijden krijg je hem gemakkelijk aan 1 op 15
maar verwacht niet dat er veel meer in een burger uitvoering staat, klokje misschien
handschoenvak is gewoon die open plank, rechts heeft hij geen contact om de binnenverlichting te laten branden met het portier (maar is snel te steken) enz.
voor foto’s klik al eens op mijn onderschrift en doorblader het C15 gedeelte hier
verder kan je bij AX en ZX alles over de TU motor lezen
verder kan je een hoop onderdelen uit de Visa gebruiken (carrosserie tot aan de bak en interieur)
Dus dan zal ik voor de zekerheid de d-riem maar vervangen . Kan ik deze gewoon bij de citroen dealer bestellen is deze duur? En kan je me een manuel van het vervangen van de d-riem door mailen . En voor klein en groot onderhou groeten leoneke
inderdaad gewoon bij Citroën halen of Peugeot
motor zit ook in de AX-Saxo-ZX-BX, Peugeot 106-205-306-405
even kijken uit welk materiaal je onderblok gemaakt is, aluminium of gietijzer want ook al zijn het dezelfde motoren, er zit een verchil in de riem
beste is bij Citroën op chassisnr bestellen,duurt een dag als ze hem al niet op stock hebben
o ja koop een kit ineens met nieuwe drukrol kost haast niet meer
men mail adres is .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken) isaltijd gemakkelijk .
de garage weet wel wat ik allemaal nodig heb hé . Hoe lang denk je dat het gaat duren ik ga dan meteen onderhoud doen omdat de auto van 91 is en nog maar 50 000 km heeft. Bedankt al voor de nuttige info ben zelf nog maar 22 met weinig kennis. Ik hoop dat ik er niet teveel last mee ga hebben groeten leoneke
van waar ben je ergens?
van belgisch limburg . Overpelt kort bij lommel . Voor intresse om me misschien te helpen hoe kan je zien of de lampen keuringvrij staan de hoogte bedoel ik hier mee
groeten leoneke