Hallo,
Hoe mogelijk/onmogelijk is het vinden van een geldig kenteken voor een Ami Super? Er staat in België een Ami Super chassis te koop waarvan het chassisnummer onleesbaar is EN de papieren weg zijn. Enige oplossing zou zijn om een ander kenteken te gebruiken.
Zou het ook mogelijk zijn om een chassisnummer van een Dyane ingeslagen te krijgen als je em daarbij om laat keuren naar 4 cilinder?
Groeten,
Jan
Re: Kenteken Ami Super - nog te vinden???
Chinco schreef:Hoe mogelijk/onmogelijk is het vinden van een geldig kenteken voor een Ami Super? Er staat in België een Ami Super chassis te koop waarvan het chassisnummer onleesbaar is EN de papieren weg zijn. Enige oplossing zou zijn om een ander kenteken te gebruiken.
Het is heel lastig om aan een los kenteken te komen, makkelijker zou zijn om een nummer te zoeken van een al gesloopte ami super en daar een nieuw kenteken op aan te vragen cq in te voeren.
Chinco schreef:
Zou het ook mogelijk zijn om een chassisnummer van een Dyane ingeslagen te krijgen als je em daarbij om laat keuren naar 4 cilinder?
Nee, want geen typegoedkeuring; ofwel je moet een typegoedkeuring zonder crashtest doorstaan, en dat kost je zo’n 16.000 euro
CX GTi Turbo 2 - All Black
Gesloopte Ami Supers zijn ook niet bij bosjes te vinden. Zowiezo zit je dan met het probleem dat je geen Ami meer hebt bij het activeren of invoeren van het kenteken.
Je kunt blijkbaar wel een wijziging van opbouw bij de rdw goedgekeurd krijgen, dus een dyane op een ami super onderstel. Stom dat het niet andersom kan, het enige verschil is het kenteken dat je wilt gebruiken. . .
Groeten,
Jan
Re: Kenteken Ami Super - nog te vinden???
schreef:
Nee, want geen typegoedkeuring; ofwel je moet een typegoedkeuring zonder crashtest doorstaan, en dat kost je zo’n 16.000 euro
Een volledige keuring bij RDW in lelystad bij een essentiele verandering van de auto kost 1000 Euro.Heb het vorig jaar gedaan ivm ombouw van DS berline naar Cabrio: http://www.xs4all.nl/~meeter/dscabrio/keuring/de_keuring.htm
Egbert
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Goede super slopen om een goede super te redden?
Wrakken genoeg, laat ze leven!!
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Re: Kenteken Ami Super - nog te vinden???
Egbert schreef:schreef:
Nee, want geen typegoedkeuring; ofwel je moet een typegoedkeuring zonder crashtest doorstaan, en dat kost je zo’n 16.000 euro
Een volledige keuring bij RDW in lelystad bij een essentiele verandering van de auto kost 1000 Euro.Heb het vorig jaar gedaan ivm ombouw van DS berline naar Cabrio: http://www.xs4all.nl/~meeter/dscabrio/keuring/de_keuring.htm
Egbert
Zeer interessant, die ombouw keuring!
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Chinco schreef:Maar het zou echt ontzettend zonde zijn om die te slopen om er een dyane van te maken.
Yep, zeker niet doen!
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
SAMBXSPORT schreef:
is dit iets
Een Ami Super sloop je niet, dat restaureer je.
nee hoor, die sloop je volledig…
koets kan dienst doen in de voortuin als plantenbak..
chassis is veel te mooi om onder een ami te verstoppen..kan dus beter onder een eend
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Tom Duckpower schreef:SAMBXSPORT schreef:
is dit iets
Een Ami Super sloop je niet, dat restaureer je.
nee hoor, die sloop je volledig…koets kan dienst doen in de voortuin als plantenbak..
chassis is veel te mooi om onder een ami te verstoppen..kan dus beter onder een eend
Prima bezig zo
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
RDW schreef:
Samengestelde voertuigen met een dragend chassis of (semi-)dragende bodemplaat
Bij samengestelde voertuigen met een dragend chassis of een (semi-) dragende bodemplaat worden vaak onderdelen van verschillende ‘bouwjaren’ en varianten van een voertuigtype gecombineerd. Het voertuig krijgt bij deze variant een nieuwe identiteit en een nieuw kenteken, tenzij er na het samenstellen weer een voertuig ontstaat dat is (type)goedgekeurd. Het voertuig moet met andere woorden destijds door de fabrikant in deze uitvoering leverbaar zijn geweest. Voor de beoordeling van de identiteit en de vaststelling datum eerste toelating wordt het voertuig onderverdeeld in drie hoofdonderdelen: het chassis of de bodemplaat, de carrosserie en de aandrijving. De aandrijving bestaat uit de motor, de versnellingsbak en de complete assen. De RDW bepaalt de identiteit aan de hand van de combinatie chassis en aandrijving of de combinatie carrosserie en aandrijving.
Met behulp van documenten moet u bij de keuring aantonen van welke voertuigen de gebruikte hoofdonderdelen afkomstig zijn. Als u een hoofdonderdeel vervangt door een nieuw exemplaar van hetzelfde model of type, vervaardigd door de fabrikant van het oorspronkelijke voertuig, moet u hiervoor eveneens documenten overleggen. Wanneer het vervangen onderdeel het identificatienummer bevat, verdient het aanbeveling om een vooronderzoek te laten verrichten door de RDW. Dit om identificatieproblemen bij de keuring te voorkomen. Bij de keuring moet altijd het plaatdeel met het oude identificatienummer worden ingeleverd.
Zonder chassisnummer en zonder platen/papieren kom je eigenlijk nergens als je het bovenstaande verhaal leest. Wat ik dan in mijn hoofd heb komt neer op:
Ami Super chassis - chassisnummer door verzinking onleesbaar
GSA 1300 motor - niet geleverd op Ami Super chassis
Dyane opbouw - kenteken onbruikbaar door het aantal cilinders
Moet ik dit willen? Iemand een andere optie?
Groeten,
Jan
Citroenbx schreef:Prima bezig zo
Dat Ami Supers op uitsterven staan is niet moeilijk, al die jonge gastjes met zo’n ideeën zorgen daarvoor.
Ooit al met een Ami Super gereden? Daar zet je echt geen 2pk op!
http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/
Belgische Dyane Confort ‘67.
Chinco schreef:
Zonder chassisnummer en zonder platen/papieren kom je eigenlijk nergens als je het bovenstaande verhaal leest. Wat ik dan in mijn hoofd heb komt neer op:
Ami Super chassis - chassisnummer door verzinking onleesbaar
GSA 1300 motor - niet geleverd op Ami Super chassis
Dyane opbouw - kenteken onbruikbaar door het aantal cilindersMoet ik dit willen? Iemand een andere optie?
Groeten,
Jan
1300cc blok naderhand inbouwen, of typeplaatje van een 1015cc plaatsen op de huidige plaats..
Dyane opbouw maakt niet uit.
je mag 1/3 van je auto veranderen. Koets mag je dus veranderen, naar de rdw, en het zou goed moeten zijn…
citroenbx schreef:Prima bezig zo
ja he…
niks leukers dan iets zeldzaam (whats in a name, mijn eend is zeldzamer, is er maar 1 van ) slopen…
Heerlijk!!
Moeten jullie ook eens doen!!
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Tom Duckpower schreef:citroenbx schreef:Prima bezig zo
ja he…
niks leukers dan iets zeldzaam (whats in a name, mijn eend is zeldzamer, is er maar 1 van ) slopen…
Heerlijk!!
Moeten jullie ook eens doen!!
Sorry, zo erg ben ik nog niet :burninhell
Iets zeldzaam slopen, sloop jouw eend, die is zeldzaam
Nee, voor die ombouw dingen ben ik echt NIET te vinden, of het moest iets fatsoendelijk zijn…(in de zin van het oogt 2cv, en dat is het em dan ook…)
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.