Loop ik toevallig langs mijn BX, ligt het glas van de rechter koplamp los!
Ik ga even kijken of ik het zelf kan kitten, ik vertel het hier wel effe.
Totaal aantal Berichten: 2039
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Heb ik ook gehad, goed drogen en montagekit ertussen, klaar
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
zandvoorta schreef:Heb ik ook gehad, goed drogen en montagekit ertussen, klaar
Psies.. je bent absoluut niet de eerste. Ik heb een paar maanden geleden een paar lampen van het grijze prul moeten lijmen.
Dat scheelt, dat ik niet de eerste ben
Gelukkig bleef het glas wel zitten tussen het plaatwerk, ik heb ook al gereden met het losse glas denk ik ops:
De reflector is in veel slechtere staat dan die van de andere koplamp, er zal wel al langer lekkage geweest zijn…
Anyway, de montagekit is nu aan het drogen…
mpostma schreef:zandvoorta schreef:Heb ik ook gehad, goed drogen en montagekit ertussen, klaar
Psies.. je bent absoluut niet de eerste. Ik heb een paar maanden geleden een paar lampen van het grijze prul moeten lijmen.
Ik heb een setje koplampen waarop - als extra? - een stelletje ijzeren klemmetjes zit, kennelijk om te voorkomen dat de lamp spontaan uit elkaar valt. Of dit een hobbybob constructie is of origineel weet ik niet, ik heb het niet vaak (of nooit) zo gezien iig.
Ik heb ook nog ergens een los koplampglas liggen, ik heb het ook ooit een keer los gevonden bij mijn BX.
Ich bin ein Breaker
BX16TGI schreef:Dat scheelt, dat ik niet de eerste ben
Gelukkig bleef het glas wel zitten tussen het plaatwerk, ik heb ook al gereden met het losse glas denk ik ops:De reflector is in veel slechtere staat dan die van de andere koplamp, er zal wel al langer lekkage geweest zijn…
Anyway, de montagekit is nu aan het drogen…
als de reflector aangetast is had je hem kunnen spuiten met chroom verf, is niet veegvast (dus afblijen met je vingers) maar eens dat glas erop zit maakt dat niet uit
en moest je het nog eens voor hebben, Tec7 heeft een “clear”, volledig onzichtbaar dus
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
karel schreef:mpostma schreef:zandvoorta schreef:Heb ik ook gehad, goed drogen en montagekit ertussen, klaar
Ik heb een setje koplampen waarop - als extra? - een stelletje ijzeren klemmetjes zit, kennelijk om te voorkomen dat de lamp spontaan uit elkaar valt. Of dit een hobbybob constructie is of origineel weet ik niet, ik heb het niet vaak (of nooit) zo gezien iig.
Ik heb ook nog ergens een los koplampglas liggen, ik heb het ook ooit een keer los gevonden bij mijn BX.
vrij gebruikelijk dat systeem van die clipjes ... sterker nog, het is een slechte zaak dat de BX dat niet heeft ik verbaasde me toen ik het las
Citroën D Special 1970