Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Re: retroDS
macdoedel schreef:Goedemiddag DS vrienden,
Ik heb mijn passie gevonden, en weet het zeker, ik ga een nieuwe auto op de markt brengen met de vormen en rij-eigenschappen van…de DS !
En de aarde is rond. Net als een pannekoek!
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
Ik zou zeggen: begin eens met tekeningen en maak dan een schaalmodel.
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
paso schreef:...dan zou ik eerder voor een Reno blok gaan als het iets anders dan Psa moet zijn
Jaja… Sinds wanneer zit Renault bij PSA? En hun diesels kunnen niet tegen die van PSA op hoor!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
De meeste dromen zijn bedrog….
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
robb schreef:Ik zou zeggen: begin eens met tekeningen en maak dan een schaalmodel.
DriverD schreef:De meeste dromen zijn bedrog….
langevelsloo schreef:En de aarde is rond. Net als een pannekoek!
gjvdh schreef:ff checken, nee het is geen 1 april…
Cees78 schreef:Ik word brandweerman
Hoe grappig en origineel de opmerkingen ook zijn (ik lag werkelijk dubbel! :nopompom ), de meeste droomwagens beginnen ook werkelijk met een droom.
Laten we het volgende afspreken, als je denkt dat het niets gaat worden en veel te hoog is gegrepen, probeer dit dan te motiveren of informeer de TS over zaken waar hij rekening mee moet houden. De TS kan dan misschien zelf tot inkeer komen, of juist het tegendeel gaan bewijzen!
Kan je dit niet, houd je dan op de achtergrond. Want de opmerkingen waren behoorlijk denegrerend, terwijl er geen enkele onderbouwing te lezen was.
Voorlopig ben ik zeer benieuwd naar de openstaande antwoorden en ben ik zeer benieuwd naar hoever de TS verschillende zaken al heeft uitgezocht/ontworpen enzovoorts.
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 07-06-2006
- XM 2.1 TD Prestige
- ID/DS Dsuper
Ik geloof niet dat het mogelijk is om op je eentje een auto volledig te ontwerpen, te bouwen, te financieren.
Je moet ondernemer, ingenieur, architect, miljardair zijn om zoiets tot een goed einde te brengen.
Wat wel mogelijk moet zijn, is een gedurfd ontwerp maken, rekening houdend met alle moderne technologie. Dat technisch zeer goed uitwerken, enz. Waarna je dan naar Citroën kan stappen om je idee te verkopen, in de realiteit om te zetten.
Ofwel kan je zelf een wagen in mekaar knutselen met een moderne motor op een aangepast DS Chassis, met de citroen vering/rembekrachtiging,.... .
Dat moet ook nog ergens mogelijk zijn mits veel geld/geduld/tijd. Dan blijft het wel een eenmalige, sui generis project.
Ik vind het wel een mooie droom, zonder twijfel. Stel je voor je eigen klassieke Ds om nu en dan mee te rijden, en daarnaast je hyper moderne DS voor je dagelijkse woon werk verkeer,... Eén die niet kan roesten, met een geruisloze zuinige motor. Dat moet wel een succes worden. Ik zou me er alvast één aanschaffen, tenminste als ie geen 500.000€ kost
KwaaaaaaaaaaaaaaK, de Puit is daar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Er is onlangs een Nederlands bedrijfje begonnen met het op kleine schaal produceren van kleine cabriotjes op basis van een Fiat 126.
Nu begrijp ik best dat dit een groter project zal zijn, maar er zijn absoluut mogelijkheden dus. En vooral als de basis van een bestaande wagen gebruikt wordt.
Mac Doedel,
Goed idee, Ik heb hetzelfde gevoel ook al tijden.
Vanuit mijn ervaringen in de autosport weet ik dat het zelf ontwikkelen en bouwen van een auto niet onuitvoerbaar is(Wellicht minder werk dan een ds cabrio maken , zie ander forum). Als je creatief gebruik durft te maken van reeds bestaande componenten kan er erg veel. Denk aan ophanging, remmen, lampen en zelfs voor en achterramen. Op basis van een buizen chassis bijvoorbeeld of minder goedkoop carbon kun je hele mooie dingen maken. een body is juist makkelijker van moderne materialen zoals carbon/polyester. Zeker niet onmogelijk.
Via GB, waar veel meer mag op dit gebied, kun je zelfs vrij makkelijk een kenteken erbij krijgen.
De vraag is natuurlijk: Wat mis je de auto’s die nu al bestaan, wat wil je toevoegen.
Er is al zo enorm veel gemaakt, ja zelfs de DS.
Hulde!
.komma
Elk revolutionair item begint bij een droom.
Als je wil innoveren en overtreffen dan zou ik zeker opteren voor een milieuvriendelijk concept qua aandrijving/uitstoot. Dit in combinatie met de uitsraling en het confort van een DS.. kan alleen maar goed zijn!
Veel succes!
patje74 schreef:paso schreef:...dan zou ik eerder voor een Reno blok gaan als het iets anders dan Psa moet zijn
Jaja… Sinds wanneer zit Renault bij PSA? En hun diesels kunnen niet tegen die van PSA op hoor!
Als het iets anders dan PSA moet zijn, waar anders staat voor hoort er niet bij
ik heb de 1.9D in de Berlingo niet stuk gekregen (280000km) dus zullen ze niet slecht zijn
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
retroDS
In ieder geval wil ik jullie vast bedanken voor de reacties. Wat mij wel opvalt is de soms negatieve inhoud van de reacties van enkele onder jullie, dit zegt meer over jullie als persoon dan over mijn onderwerp. Opmerkingen als ” je moet wel een miljonair zijn om ..” komen erg simpel over bij mij, natuurlijk is er veel geld nodig en daar zijn veel enthousiaste investeerders voor nodig, dat deel kan je nu juist aan mij overlaten. Uit Groningen vernam ik fijne reacties , ik kom hier bij deze persoon nog op terug. Nog zoiets, mij betichten van genialiteit, dit zegt meer over de afzender dan over mij, ik ben slechts enthousiast en doe mijn uiterste best om een heerlijke betaalbare voiture te bouwen met prettige mensen om me heen. Frankrijk werkt niet mee vernam ik van Eric Verhaest, PR manager Citroen Ned. Maar denk aan Burton vertelde hij mij en begin “gewoon”. Ga nu naar Classic Car Restoration in Alkmaar, vader en twee zoons met een goed autohart en veel kennis om over de techniek te discussieren. Wordt vervolgt
Als ik nú een auto zou moeten ontwerpen dan zou ik absoluut kiezen voor een auto die milieuvriendelijk is.
Even hypothetisch als geld geen rol zou spelen:
Auto zo licht mogelijk houden (onder de 500-600kg) door gebruik te maken van lichte materialen (al trek je de hele auto op uit plastic en fiberglas)
Dak vd auto misbruiken voor zonnepanelen (uiteraard netjes weggewerkt en beschermd tegen bv hagel) De zonnepanelen gebruiken voor de aandrijving, dat kan op een paar manieren:
Zonnepanelen direct gebruiken om een eletrische motor aan te drijven, nadeel is dat je dan alleen overdag kan rijden.
Zonnepaneel gebruiken voor electrolyse en de waterstof die hierbij vrijkomt gebruiken om een traditionele verbrandingsmotor op te laten lopen
Of iets in die trent. Als je zorgt voor een zo licht mogelijke auto kun je zoiets best bewerkstelligen.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Re: retroDS
macdoedel schreef:Nog zoiets, mij betichten van genialiteit, dit zegt meer over de afzender dan over mij,
Dat zegt idd meer over mij. Ik zeg het zelf al jaren, dus ik ben blij dat mijn geestelijk floreren eindelijk eens van buiten af de erkenning krijgt die het verdient.
Maargoed, mijn vorige reactie ging in de bottum line niet over genialiteit of over wat wat over wie zegt, maar over het feit dat je openingspost onduidelijk is. En als je de reacties hier zo lees, dan ben ik kennelijk niet de enige die benieuwd is naar een iets completer verhaal.
ps. tip: neem af en toe eens zo’n lachende erwt mee in je interpretatie van een tekst
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
De ideeën in je openingspost komen zomaar uit de lucht vallen. Daarvan is werkelijk niets onderbouwd.
-Je hebt het meteen al over 5 verkochte auto’s. De indruk die dat geeft is dat je opa en oma er beide één wel willen hebben en je oom die andere drie.
-Breaks en cabrio’s worden d’r ook zomaar ‘effe’ bij gedaan.
-Je vertelt niets over jouw eigen achtergrond of over investeerders. Terwijl juist dát je sterke punt is zeg je.
-Je vertelt ook niets over kosten, wetgeving, (haalbaarheids-)studies of mensen die je aan je wilt binden voor de ontwikkeling…
-Enzovoort, enzovoort…
Er staat niets in wat het verhaal geloofwaardig maakt.
Daarentegen:
-Ik bedacht me laatst dat Spyker en Donkervoort ook geen wereldwijde concerns zijn met enorme kapitalen en duizenden werknemers.
-Een droom auto begint met een droom inderdaad.
Ik denk dat als je je openingspost beter had voorbereid, je een stuk minder negatieve reacties zou hebben gekregen.
Desalwelteplus:
Succes! Ik ben benieuwd.
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
Mja, ik denk dat Metro een beetje doorslaat.
Je kan best een auto met als voorbeeld de DS bouwen.
Je kan dan gebruik maken van polyester plaatwerk delen(niet zo duur als carbon etc. wel lekker licht en geen roest)
verder neem je een bestaande motor die nu goed mee kan draaien maar waar in de toekomst ook nog gebruik van wordt gemaakt(dus geen TDI van VW bijv.)
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI