De EU overweegt wetgeving in te stellen om het vervangen van koplamp pitjes makkelijker te maken…tien jaar te laat zou ik zeggen:
http://www.autobild.de/aktuell/meldungen/artikel.php?artikel_id=11602
Let op: Xenon en LED zouden hiervan uitgezonderd zijn.
Ze zeggen omdat er 25kV op staat en het gevaarlijk is, maar een logischer reden is dat Xenon pitjes 80EUR/stuk kosten en je daarmee niet gaat rondrijden als je het niet nodig hebt (ze horen makkelijk 5jaar mee te gaan) Bovendien moet je ze eigenlijk altijd per twee vervangen i.v.m. het kleurverschil.
tegen de tijd dat deze wetgeving effect heeft hebben alle auto’s standaard Xenon of LED dus…beetje mosterd na de maaltijd.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 913
- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
het is wel een ramp om ‘ff’een lampje te vervangen, Picasso is redelijk te doen, maar bij de Caddy van m’n pa gaat het vrij lastig
De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.
Totaal aantal Berichten: 27929
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
beetje achter de feiten aanlopen ja
maar goed, toch wel goed nieuws denk ik
beetje onzinnig voordat alles ingevoerd is ben je 10 jaarverder
citroenc2 schreef:beetje onzinnig voordat alles ingevoerd is ben je 10 jaarverder
inderdaad, tegen dat die maatregel van kracht wordt hebben auto’s al lang geen lampen meer…
Maar hoe zouden ze daar bij de EU top eerder moeten weten dat de autofabrikanten in al hun wijsheid gaan besluiten dat het de gewone burger onmogelijk gemaakt moet worden om een lampje te vervangen? Ik snap best dat ze hier tien jaar geleden nog niet mee zijn gekomen, toen was het hele probleem nog niet aan de orde..