uitlaat
r van de wal
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 05-03-2006

Gepost: 27 juni 2006 02:01 AM

Ivm revisie van de motor, ben ik bezig om alles wat los moet los te maken. Nu heb ik vanavond het voor elkaar gekregen om de vier bouten van het uitlaatspruitsuk aan de uitlaat af te breken, ondanks alle genomen voorzorgen.

Ik neem aan dat ik dat in de toekomst kan herstellen. Is dat ook mogelijk om de gaten door en door te boren, zodat de bouten aan beide kanten met een moer kunnen worden vastgesteld?

Met vriendelijke groet,

Roel

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 27 juni 2006 10:43 AM
  [ # 1 ]

Gebeurt vaker. Doorboren kan, maar met heetstoken krijg je ze ook wel eens los.

Profiel  
 
langevelsloo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005

- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Gepost: 27 juni 2006 01:08 PM
  [ # 2 ]

Even goed lezen…

Dat is volgens mij niet wat hij bedoelt.

DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 976
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 27 juni 2006 01:34 PM
  [ # 3 ]

En volgens mij is het antwoord nee.
Je zit al snel in koelvloeistofkanalen te boren en er is geen ruimte voor moeren.
Veel beter is het tappen van nieuw draad of helicoils plaatsen.
Het revisie bedrijf kan dat waarschijnlijk prima voor je doen.
succes

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 juni 2006 01:56 PM
  [ # 4 ]

Toch is het antwoord JA want hij bedoelt de 4 bouten van de (gierijzeren) spruitstukken naar de vlampijp!  Idd uitboren en bouten erin. Mooier is voorzichtig uit boren en gaten opnieuw tappen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 27 juni 2006 02:29 PM
  [ # 5 ]
langevelsloo schreef:

Even goed lezen…
Dat is volgens mij niet wat hij bedoeld.

Inderdaad : even goed lezen: ...”de vier bouten van het uitlaatspruitsuk aan de uitlaat..”
En niet de tapeinden van het spruitstuk in de kop…..(engbokho)
Het is dus wel wat hij bedoeld. Very Happy
Zoals Bogaard aangeeft: het gaat hier om de 4 tapeinden van (dubbel) spruitstuk naar vlampijp.
En die kunnen doorgeboord. Mooi is anders.

Profiel  
 
r van de wal
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 05-03-2006

Gepost: 27 juni 2006 03:24 PM
  [ # 6 ]

uitlaat

Idd, van het spruitstuk naar de vlampijp. Bedankt, ik zal in mijn achterhoofd houden dat mooi anders is, als je toch bezig bent…....

Vriendelijke groet,

Roel

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 27 juni 2006 10:26 PM
  [ # 7 ]

om het in de toekomst mogelijk te vermijden dat de bouten breken, kopervet aansmeren bij de montage

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 976
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 28 juni 2006 01:39 AM
  [ # 8 ]

En ik hou even mijn mond Surprisedops:

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 28 juni 2006 01:51 AM
  [ # 9 ]
engbokho schreef:

En ik hou even mijn mond Surprisedops:

Hoezo? Zit er een sok in???

GRG Very Happy

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 juni 2006 12:11 PM
  [ # 10 ]

Nog effe gecheckt. Er is in iedergeval 1 bout die je NIET kan uitboren want dan kom je IN DE PIJP uit…
Surprisedops:

Een tweede zit erg krap. Ik zou ze proberen eruit te boren en eventueel M8 erin tappen als het gat te groot is geworden…. Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
r van de wal
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 05-03-2006

Gepost: 28 juni 2006 09:13 PM
  [ # 11 ]

Bedankt allemaal, als het zover is laat ik het weten, nu eerste de motor er uit, zie mijn berichtje elders.

Groet,

Roel

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 976
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 29 juni 2006 01:43 PM
  [ # 12 ]
Ds23man schreef:
engbokho schreef:

En ik hou even mijn mond Surprisedops:

Hoezo? Zit er een sok in???


Nee een vlampijp van een DS Laughing

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 30 juni 2006 12:20 AM
  [ # 13 ]
engbokho schreef:
Ds23man schreef:
engbokho schreef:

En ik hou even mijn mond Surprisedops:

Hoezo? Zit er een sok in???


Nee een vlampijp van een DS Laughing

aaarghhhhh

GRG Very Happy

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook