Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Van het weekend door Engeland getourd naar Stoke-on-Trent. Niet 1 2cv tegengekomen. Sowieso weinig bijzondere Citroëns gezien.
Wel reed ik in een fuik van de Engelse politie een algemene voertuig controle op alle technische gebreken. Maar de besteleend kwam er cum laude doorheen en we mochten verder. Alles werd gecontroleerd. Banden, uitlaat, Fuseespeling, stuurinrichting, benzineslangen, chassis, verlichting noem maar op. Ze maakte zelfs een opmerking dat ie in bijzonder goede staat was voor zijn leeftijd!
Hier wat plaatjes;
Ook al hadden ze iets gevonden, dan hadden ze je niks kunnen maken zolang je een geldige APK hebt. Dat is het leuke van de EEG, een auto die toegelaten is op de Nederlandse weg, mogen ze in Engeland niet weigeren en visa verca.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Dat is niet waar. Als je met versleten banden rijd, terwijl je een verse APK hebt, dan ben je alsnog het haasje. Waar dan ook in de EU.
Een APK is dus geen vrijbrief voor gebreken.
klopt hier in België ook, ze kunnen je zo aan de kant zetten, verplichten om opnieuw door de keuring te gaan (voor de Belgen)
een Nederlander zullen ze maar eerst stoppen als er duidelijke gebreken zijn (bvb. verlichting of als je net een wielkast mist )
verder zullen ze misschien je papieren nakijken of je met geldige keuring rijdt
op vrachtwagens zijn ze nu al strenger en dat gaat nog erger worden, controles zoals bij CitroenAZU staan er op stapel en voor eenders uit welk land je komt
BTW mooie fotos weer
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ik bedoelde met mij opmerking dat als een Nederlandse auto aan de APK eisen voldoet, een ander land deze auto niet van de weg mag halen ook al zijn de eisen in dat land strenger. Natuurlijk mag je niet met gebreken rondrijden. Dit geldt ook voor inrichtingseisen en typegoedkeuringen.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Klopt, als ik bijv. een gladde band had gehad had ik gewoon een prent gehad.
Schitterende foto’s, Martijn
Die foto’s van de politieagent onder je AZU zijn echt grappig ook.
Waar ben je zoal geweest in Engeland?
Om eerlijk te zijn vind ik deze AK350 de mooiste van al je auto’s. Met dat lage dak vind ik ‘m net wat mooier dan de AK400.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
XBXG schreef:Schitterende foto’s, Martijn
Die foto’s van de politieagent onder je AZU zijn echt grappig ook.Waar ben je zoal geweest in Engeland?
Om eerlijk te zijn vind ik deze AK350 de mooiste van al je auto’s. Met dat lage dak vind ik ‘m net wat mooier dan de AK400.
Bedankt.
Ik ben in de omgeving van Stoke on Trent geweest (Barlaston, Stone etc..)
En ja, daarom heb ik destijds ook mijn AK400 weggedaan. Laag is Mooi
PS: AZU moest natuurlijk AK350 zijn. ops:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX