Ivm revisie van de motor, ben ik bezig om alles wat los moet los te maken. Nu heb ik vanavond het voor elkaar gekregen om de vier bouten van het uitlaatspruitsuk aan de uitlaat af te breken, ondanks alle genomen voorzorgen.
Ik neem aan dat ik dat in de toekomst kan herstellen. Is dat ook mogelijk om de gaten door en door te boren, zodat de bouten aan beide kanten met een moer kunnen worden vastgesteld?
Met vriendelijke groet,
Roel
Gebeurt vaker. Doorboren kan, maar met heetstoken krijg je ze ook wel eens los.
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Even goed lezen…
Dat is volgens mij niet wat hij bedoelt.
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
En volgens mij is het antwoord nee.
Je zit al snel in koelvloeistofkanalen te boren en er is geen ruimte voor moeren.
Veel beter is het tappen van nieuw draad of helicoils plaatsen.
Het revisie bedrijf kan dat waarschijnlijk prima voor je doen.
succes
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Toch is het antwoord JA want hij bedoelt de 4 bouten van de (gierijzeren) spruitstukken naar de vlampijp! Idd uitboren en bouten erin. Mooier is voorzichtig uit boren en gaten opnieuw tappen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
langevelsloo schreef:Even goed lezen…
Dat is volgens mij niet wat hij bedoeld.
Inderdaad : even goed lezen: ...”de vier bouten van het uitlaatspruitsuk aan de uitlaat..”
En niet de tapeinden van het spruitstuk in de kop…..(engbokho)
Het is dus wel wat hij bedoeld.
Zoals Bogaard aangeeft: het gaat hier om de 4 tapeinden van (dubbel) spruitstuk naar vlampijp.
En die kunnen doorgeboord. Mooi is anders.
uitlaat
Idd, van het spruitstuk naar de vlampijp. Bedankt, ik zal in mijn achterhoofd houden dat mooi anders is, als je toch bezig bent…....
Vriendelijke groet,
Roel
om het in de toekomst mogelijk te vermijden dat de bouten breken, kopervet aansmeren bij de montage
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
En ik hou even mijn mond ops:
engbokho schreef:En ik hou even mijn mond ops:
Hoezo? Zit er een sok in???
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nog effe gecheckt. Er is in iedergeval 1 bout die je NIET kan uitboren want dan kom je IN DE PIJP uit…
ops:
Een tweede zit erg krap. Ik zou ze proberen eruit te boren en eventueel M8 erin tappen als het gat te groot is geworden….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Bedankt allemaal, als het zover is laat ik het weten, nu eerste de motor er uit, zie mijn berichtje elders.
Groet,
Roel
Ds23man schreef:engbokho schreef:En ik hou even mijn mond ops:
Hoezo? Zit er een sok in???
Nee een vlampijp van een DS
engbokho schreef:Ds23man schreef:engbokho schreef:En ik hou even mijn mond ops:
Hoezo? Zit er een sok in???
Nee een vlampijp van een DS
aaarghhhhh
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)