Koelingsproblemen
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 26 juni 2006 12:03 AM

Pfff, wordt er een beetje gek van…
Niet lang geleden de koppakking van de AX vervangen, maar blijf met koelingsproblemen zitten. En dat zit ‘m in de electrische aansturing van de fan!
Als de motor draait doen de ventilatoren (zowel van radiateur als van kachel) het niet, zet je de motor uit dan beginnen ze te loeien. Dat is dus met de sleutel in dezelfde (contact)positie… Vreemd toch? En ook geen zekerings-issue, aangezien ze het wel beginnen te doen als de motor niet draait. Lijkt me ook geen contactslot-probleem, want met stilstaande motor in dezelfde stand bestaat het probleem niet!

Rara, wat kan het nou zijn? Want op deze manier met dit weer is het niet leuk rijden met de AX. Om de 2 kilometer de motor uitzetten (maar op contact houden om de koeling te laten werken). Zeeeeer frustrerend!!!

HELP!  Neutral

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 28 juni 2006 01:54 AM
  [ # 1 ]

zal je de bedrading van der fan moeten nakijken, en het thermocontact. misschien heb je ergens een draadje verkeerd aangesloten

en METEN IS WETEN !!!  neem er de tijd voor en ga stap voor stap alles na en trek tekkers los en kijk wat er gebeurd Wink

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 28 juni 2006 02:08 AM
  [ # 2 ]

Vervang de thermostaat eens door een exemplaar voor een BX, deze gaan bij 83 graden al open. Onlangs gezien bij 2 AX1.4i rijders dat dit met sucses werkt. Wat de fan betreft, daar heb ik zo snel geen antwoord op, volgens mij hoort die enkel met contact aan te werken, pas nog getest bij een AX-GT.

Profiel  
 
Rooney
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 252
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 28 juni 2006 03:08 PM
  [ # 3 ]

Dat van die thermostaat had ik ook al gepost @ axforum, en over je fan bij mij doet ie het alleen met contact aan zowel met draaiende motor als zonder. Heb je niet toevallig een stekker omgedraaid? is wel bijna onmogelijk omdat ze meestal op 1 manier passen maar je weet het niet. En probeer anders het even door te meten dus als je fan aanslaat effe die stekker doormeten in jou geval met motor uit en start um dan en meet die stekker nog eens door. Wie weet pakt ie de spanning wel weg…

In ieder geval suc6!

AX Soupapes 16 cool smirk 152.8 Bhp @ 6513 rpm/ 185Nm @ 4803 rpm

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 juni 2006 03:20 PM
  [ # 4 ]

Het lijkt erop of je contactslot na starten geen stroom doorgeeft voor de fans. Als je de motor uitsel verdraai je het contact zo dat de fans WEL weer stroom krijgen. Lijkt dus op een ranzig contactslot.

Ik durf te wedden dat als je de motor laat afslaan door bijv. de koppeling te laten opkomen terwijl je remt de fans ook niet aangaan terwijl je sleutel in de zelfde stand staat…

Cool

Tijdelijke oplossing: Trek een draad naar het thermocontact vanaf je bobine plus. Die heeft spanning, want je motor loopt!!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 29 juni 2006 02:43 AM
  [ # 5 ]

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb de auto maar weggebracht naar een Cit-specialist met de vraag een BX-thermostaat te plaatsen, en goed op zoek te gaan naar het electrische probleem.
Voor de duidelijkheid: ligt echt niet aan contactslot, want bij afslaan van de motor schiet dus inderdaad wél de fan aan!!!  Shocked

We zullen het misschien nooit weten, als-ie het straks maar niet meer doet (of juist wel dus, hè, die fan dan! Wink )

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
Rooney
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 252
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 17 juli 2006 12:03 AM
  [ # 6 ]

Is dit probleem al opgelost? Ben namelijk wel erg benieuwd wat het nou was Confused:

greetsz,

Ronald

AX Soupapes 16 cool smirk 152.8 Bhp @ 6513 rpm/ 185Nm @ 4803 rpm

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook