Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 29-03-2006
- Visa 14 TRS
- LN/LNA LN 0.6
- LN/LNA LNA 11E (Canelle)
- Xsara 1.4I Break
Hoi,
Ik ben me aan het orienteren of ik een AX GTi wil. Waar moet ik op letten als ik er een bezichtig?
Want heeft zo’n AX specifieke kwaaltjes waar ik op moet letten? Bijvoorbeeld:
- roestprobleemen, zo ja waar dan?
- olielekkages?
- koeling?
- elektra?
Ik hoor graag van j(ulli)e!
dICK
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 29-03-2006
- Visa 14 TRS
- LN/LNA LN 0.6
- LN/LNA LNA 11E (Canelle)
- Xsara 1.4I Break
P.S.: Wanneer ik een AX heb, gaat de Visa en/of LNA Cannelle weg…
De multipoint GTI (met 95 pk) of de monopoint GT(i) (met 75 pk)??
Ik zou trouwens gaan voor een type 2 GT Injection, makkelijker aan onderdelen te komen en doet niets onder voor een GTI
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Jij bent ook 1 in x helemaal GTI fan geworden he
En ja, ik ben van mening dat een GTI niet zoveel meer is dan een GT, zeker nu ik zelf een GTI heb…
Heb nog wel ergens een schema van tussensprintjes met een GT en een GTI, je zal zien, tot de 4e versnelling is een GT waarschijnlijk zelfs sneller
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 29-03-2006
- Visa 14 TRS
- LN/LNA LN 0.6
- LN/LNA LNA 11E (Canelle)
- Xsara 1.4I Break
Bedankt voor de pdf! Ik ga denk ik voor de GT. Het lijkt me dat die iets goedkoper is en degelijker(?), want ik zoek vooral een betrouwbare redelijk vlotte AX. Bloedsnel hoeft niet…
Tsja, ,bij een GTI kom je al gauw weer uit bij Saxo onderdelen, en de saxo is wat nieuwer en dus iets duurder nog in onderdelen…
Maar ach, een GT phase 2 is ook erg gaaf hoor
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 29-03-2006
- Visa 14 TRS
- LN/LNA LN 0.6
- LN/LNA LNA 11E (Canelle)
- Xsara 1.4I Break
Waar vind ik (in het woud van websites) specificaties van deze auto’s? En dan specifiek de verschillen tussen GT 1e en 2e type (ik ken het verschil niet) en de GTi?
Simpele Ziel schreef:Jij bent ook 1 in x helemaal GTI fan geworden he
En ja, ik ben van mening dat een GTI niet zoveel meer is dan een GT, zeker nu ik zelf een GTI heb…
Heb nog wel ergens een schema van tussensprintjes met een GT en een GTI, je zal zien, tot de 4e versnelling is een GT waarschijnlijk zelfs sneller
Heb je eigenlijk wel eens in een GT gereden?
Een GTI rijdt veel leuker! Stuurt veel lekkerder… remt veel beter… zit veel beter…
Jij wilde per sé geen GT
Rob GT schreef:
Jij wilde per sé geen GT
Nee, omdat ik dat zo’n net niet auto vond net zoals de BX GTI i.t.t. de 16v
Sowieso al vanwege dat 3 gats onderstel
Maarja, komt erop neer, kvind de stoelen in de GTI nog steeds maar matig(ben verwend, ik weet het), stuur gaat wel lekker als je eenmaal vaart hebt en remmen… is in mijn geval ook nog steed cudt met peren dus laten we het daar alsjeblieft maar niet meer over hebben ops:
@ Dick:
type 1 en 2 kan je uitelkaar houden door de witte knipperlichtjes en het niet hebben van een vak rondom de kentekenplaat achterop.
Daarnaast heeft een type 1 een wit achteruitrijlicht en een vierkant dashboard(beter bekend als het duplo dashboard)
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 367
Geregistreerd: 20-10-2005
- LN/LNA 11 RE Cannelle
- Xantia Turbo CT VSX break
Dick, anders moet je misschien ‘s kijken naar een AX furio.
Zo noemde Citroen de GT de laatste twee jaar dat ze de AX nog maakte.
Ook wel de ‘type 3 GT’ genoemd.
Onderstel en remmerij is daarvan wel een stuk sterker en deze zijn ook wat jonger
Groet, Rogier
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 29-03-2006
- Visa 14 TRS
- LN/LNA LN 0.6
- LN/LNA LNA 11E (Canelle)
- Xsara 1.4I Break
Ik heb een AX GT gekocht.
AX GT injection U9 1.4i
DL-GZ-60 (1992)
188.000
grijs
prijs: 800 euro
- verse APK
- nieuwe uitlaatdemper
- schijven en blokken vervangen
- net interieur
- alles origineel (van binnen en buiten)
- beetje bodemroest (wordt gelast)
- achterbumper hangt scheef (ophanging verroest)
- vooralsnog geen olie- of koelvloeistoflekkage (wordt helemaal nagekeken)
- alles origineel
- alles werkt
- ontsteking niet helemaal lekker bij koude start (lambda sensor?)
De auto is nu weg voor een grote beurt waarbij ook bovenstaande zaken worden aangepast.
Is de auto toevallig bekend bij jullie?
Zwarte GTI’tjes roeleren
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI