hahaha, kan me wel voorstellen, maar kijk eens wat voor rare streken er worden uitgehaald zodra de vakanties beginnen en de tabberts achter de dikke x5, XC90, en weet ik veel wat voor grote pc hoofd traktoren wordt geknoopt en hoe snel daar mee gereden wordt, dan ben ik het er dus niet helmaal mee eens, dat de bussen de schuld krijgen, Begin bij de bestuurders, en ja Ik heb me er ook aan schuldig gemaakt,maar dat is gelukkig niet meer zo, ben wat wijzer geworden.
BX-16V mk2 orga 4680; voorheen BX TZD-TURBO ‘92 , Berlingo Hdi ‘01, Berlingo Hdi ‘04.
Dennis.
http://img326.imageshack.us/img326/9422/bxgti16vmk21671ud.jpg
http://WWW.STALLING-VERHUUR.NL stallingsruimte voor uw Citroen
Bertje Hdi schreef:Ik heb zelf 1,5 jaar in een Renault Trafic 1.9 Dci 100 pk gereden, en .... met een autoambulance erachter
Bertje Hdi schreef:hahaha ops: ..... de tabberts achter de dikke x5, XC90 en weet ik veel wat voor grote pc hoofd traktoren wordt geknoopt en hoe snel daar mee gereden wordt
en toen was het onderwerp opeens dat je met een karretje ergens achter ook hard kunt rijden. en of dat wel zo leuk is voor anderen.
Zo stond ik laatst op een zaterdag begin van de middag stil op de A2 omdat “een idioot met een busje” en daarachter een beladen autoambulance aan het schuiven was gegaan: “1 grote klere zooi”. Twee rijbanen dicht.
Kun je je afvragen of het aan het busje ligt maar het is net als met hondenbezitters: ze hebben hun imago een beetje tegen terwijl er met de hond niks mis is. :coolrol
RD
Ja maar op deze manier kun je nog wel meer onder werpen aansnijden denk ik, maar dat is niet de bedoeling bij dit onderwerp, ze hebben nu eenmaal hun imago een beetje tegen zoals je zegt en daar komen ze niet snel vanaf en dat gaat misschien tenkoste van de meeste bestuurders van busjes die zich wel kunnen beheersen.( met of zonder aanhanger)
En dat zal je ook met hondenbezitters, die hun hond wel op de juiste manier hun behoefte laten doen.
BX-16V mk2 orga 4680; voorheen BX TZD-TURBO ‘92 , Berlingo Hdi ‘01, Berlingo Hdi ‘04.
Dennis.
http://img326.imageshack.us/img326/9422/bxgti16vmk21671ud.jpg
http://WWW.STALLING-VERHUUR.NL stallingsruimte voor uw Citroen
Absoluut voor een snelheidsbeperking voor die krengen!
Levensgevaarlijk hoe je soms bij 150 km/u nog wordt opgedrukt door zo’n volgeladen vehikel met slapende bouwvakkers.
Om nog maar te zwijgen over centenpoetsende particulieren die geen wegenbelasting willen betalen, maar hun busje wel verlagen, voorzien van “sportvelgen”, dichtplakken met zwarte folie en volhangen met bull- en sidebars. Té triest gewoon. En maar links blijven rijden met het dichtgeplakte hok, waardoor achteropkomend verkeer totaal geen zicht meer heeft
Daarom: zoveel mogelijk op de rechterbaan met die schuurtjes-op-wielen. Met 100 op de rechterbaan kan alleen nog een enkele vrachtwagen worden ingehaald, waardoor de overlast beperkt blijft.
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
ik ga niet reageren…ik ga niet reageren…ik ga niet reageren…ik ga niet reageren…ik ga niet reageren…ik ga niet reageren…ik ga niet reageren…ik ga niet reageren…ik ga niet reageren…ik ga niet reageren…ik ga niet reageren…ik ga niet reageren…ik ga niet reageren…ik ga niet reageren…ik ga niet reageren…ik ga niet reageren…ik ga niet reageren…ik ga niet reageren…ik ga niet reageren…
mjin bus gaat lekker harder dan jou cx..
oh ja en wat dacht je van die centenpoetsende z.g. oldtimerliefhebbers die geen wegenbelasting hoeven te betalen met hun onvleilige milieu vervuilende oude zooi ?
Hoe een oud draadje weer tot leven kan komen.
Snelheidsbegrenzer? Ik moet er niet aan denken. Alsof ze netter gaan rijden als ze maar 100 mogen (en kunnen) ipv 120.
Here we go again…
Een hoop bedrijven hebben hun busjes al begrensd op 100/110, maar daar rijden de chauffeurs echt niet minder om hoor..
die knallen nog steeds als bezeten door de stad etc.
Maargoed, dat doen de jongeren ook… ook snelheids verbod?
en de oudere? die met 30 overal naartoe kakken? minimum snelheid instellen?
Taxichauffeurs? gewoon op rails laten rijden dan maar?
ik noem maar wat hoor, maar ik vind dit ook een krom onderwerp.
Als er een DS voor me staat kan ik ook niet zien wat ervoor gebeurd… ook maar verbieden?
En ja, als ik het kon betalen reed ik ook liever een knappe berlingo, helaas, heb het niet zo breed dus val ik in “die andere groep"namelijk de GTI rijders…+
Mensen die zich storen aan de busjes op de weg, dzouden eens wat beter naar zichzelf moeten kijken.
EDIT: Post aangepast
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:
Mensen die zich storen aan de busjes op de weg… Post aangepast
Simpele Ziel heeft gesproken. Ik had mijn energie persoonlijk eerder aan een slotje besteed.
Mag ik niet, is een discussie en door het te sluiten dring ik mijn mening teveel op, ben maar een moderator helaas, geen dictator
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Even een korte reactie:
1: Ik betaal voor alle rijdende auto’s gewoon wegenbelasting.
2: Als het busje idd sneller is -wat ik best geloof- kan die beperking mij niet snel genoeg worden ingevoerd. Heb een keer zo’n ding gezien die met hoge snelheid was omgeslagen. Alsof iemand met een shovel over een broodtrommel was gereden…
Ik heb eens een CX opgevouwen tegen een boom zien staan, snelheids beperking voor die dingen A.u.b. zeker voor de 2500 GTI turbo 2…veel te snel voor ons huidige verkeersbeleid….
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
U heeft ook een busje?
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
tsja wat een onzin…
ik weet zeker dat ik meer kans heb om het te overleven als ik met 100 km/u crash in mijn 12 maanden oude reno bus dan jij onder vergelijkbare omstandigheden in je 20 jaar oude cx.. om over je 2cv nog maar te zwijgen..
en ja ik heb ook een busje.. ook een ds overigens.
het heeft niets te maken met het voertuig, alles met de bestuurder.
als je 4 bouwvakkers in een cx zet heb je het zelfde resultaat.
Vooralsnog bestaat er in NL geen verband tussen maximum toegestane snelheid en veiligheid.
Busjes kunnen en mogen net zo hard (120 max op de snelweg) als personenauto’s.
Busjes zijn zodanig geconstrueerd dat ze zijn toegelaten voor eem max. snelheid van 120 km/h, ook als ze een maximale belading hebben. Trouwens, personenauto’s kun je ook vol beladen.
Ik denk dat in het algemeen geageerd wordt tegen de rijstijl van de spreekwoordelijke bouwvakkersbusjes. Meja, begrens dan op de max. snelheid en niet op de stompzinnige waarde van 100 km/h. Als een busje niet meer veilig rijdt bij 120 bij een bepaalde belading dan had het betreffende busje helemaal niet toegelaten mogen worden tot het NL wegverkeer.
Overbelading is gewoon een strafbaar feit en zou je niet via een begrenzer aan moeten pakken.
Waar de schoen knelt zit em wslk toch in de werktijden van de chauffeurs. Als daar de druk lager zou zijn, zou men ook rustiger rijden. Nu worden vaak idd jonge chauffeurs onder druk gezet om bepaalde productiedoelen te halen. Het ligt voor de hand om tijd te winnen door harder te gaan rijden.
Eigenlijk zou je overtredingen die onder werktijd gemaakt zijn 10 voudig moeten doorberekenen aan de baas.
‘De busjes-bestuurder’ mag van mij wel aan banden gelegd worden. Ik heb namelijk door de bank genomen niet het idee, dat dit type chaufeur de verantwoordlijkheid neemt die gepaard gaat met het besturen van een voertuig welke zeker 2x zo groot is als een gemiddelde personenauto. Een extra certificaatje voor het besturen van zo’n ding, vind ik helemaal geen gek plan. Verder zou ik bedrijfsbusjes (met dichte ramen) alla maatje Vito wel begrensd willen zien bij 120kph en grotere exemplaren, vanaf b.v. 10 kuub bij 100kph.
Animal triste post coitum