Ik heb voor de zekerheid toch nog maar even de verzekering gebeld. Als ik het declareer, dan vlieg ik van bonustrede 11 naar trede 6 omlaag. Dus geen “no blaim, no claim”-verhaal in mijn geval. Oftewel alleen schade’s boven de 1150 Euro zijn interessant. Vanmiddag meteen maar even langs een schadeherstelbedrijf geweest, die schat de schade net onder de 1000 Euro. Dus het heeft financiëel gezien geen zin om de schade bij de verzekering te verhalen.
Kortom, ik blijf maar een beetje rondkarren met de krassen.
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Werkt dat Turtle wax met chipstick niet dan (of hoe heette dat spul dat je had gekocht…)?
Willibrord schreef:Werkt dat Turtle wax met chipstick niet dan (of hoe heette dat spul dat je had gekocht…)?
Mwah, dat heeft ook maar een symbolische en tijdelijke werking. Gisterenavond de motorkap nog maar eens in de was gezet. ‘t Meeste is eruit, maar er zitten toch ook nog diepe krassen in. Ik zal er maar mee moeten leren leven.
Bij wie ben je verzekerd dan?
Mijn auto hebben ze van de week ook te pakken gehad, maar ik kon voor 76 eu eigen risico mn no claim behouden…
Als dit niet zo zou zijn, dan zou ik terugvallen van 55% naar 15%!
T is en blijft zwaar klote!
Kan je ook niet ergens een beunhaas vinden die het voor minder geld wil doen?
Xsara_Coupe
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
1000 euro lijkt me wel erg veel om een motorkap opniew te laten spuiten. Moet veel goedkoper kunnen, zeker als je de kap zelf demonteert en eventueel afspraken maakt om zelf voor te behandelen.
Even ter illustratie, voor deze schade is een nieuw paneel gemonteerd en het hele achterstuk waar de deuk zat, de deur, de dorpel en een deel van de raamstijl is gespoten. Dit alles bij elkaar heeft Citroen-dealer Van Boxmeer in Sint Oedenrode voor 1900 euro gedaan…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Je moet per plaatdeel ongeveer op 200-300 euro rekenen voor spuiten heb ik geleerd…
Mijn schade is momenteel geschat op 1000 euro en dat is het vlakmaken van een dak en een motorkap, spuiten van beide delen en eventueel wat uitspuiten en poetsen van het linker achterscherm…
Xsara_Coupe
Xsara_Coupe schreef:Bij wie ben je verzekerd dan?
Mijn auto hebben ze van de week ook te pakken gehad, maar ik kon voor 76 eu eigen risico mn no claim behouden…
Als dit niet zo zou zijn, dan zou ik terugvallen van 55% naar 15%!
T is en blijft zwaar klote!
Kan je ook niet ergens een beunhaas vinden die het voor minder geld wil doen?Xsara_Coupe
Ja, ik kan ook voor iets meer dan 50 Euro per jaar mijn no-claim behouden. k zit bij Centraal Beheer. Maar ik heb het er niet voor over om weer extra verzekeringen of aanvullingen af te sluiten.
Ik was bij Care-autoschade geweest (je weet wel, van “De Grote Beurt”). Die was met zijn offerte aan de hoge kant. Het zou in principe ook goedkoper moeten kunnen. Maar een beun… tja, als het mis gaat kun je nergens op terugvallen (garantie o.i.d).
DigiDaan schreef:1000 euro lijkt me wel erg veel om een motorkap opniew te laten spuiten. Moet veel goedkoper kunnen, zeker als je de kap zelf demonteert en eventueel afspraken maakt om zelf voor te behandelen.
Even ter illustratie, voor deze schade is een nieuw paneel gemonteerd en het hele achterstuk waar de deuk zat, de deur, de dorpel en een deel van de raamstijl is gespoten. Dit alles bij elkaar heeft Citroen-dealer Van Boxmeer in Sint Oedenrode voor 1900 euro gedaan…
Zo, da’s forse schade!
Xsara_Coupe schreef:Je moet per plaatdeel ongeveer op 200-300 euro rekenen voor spuiten heb ik geleerd…
Mijn schade is momenteel geschat op 1000 euro en dat is het vlakmaken van een dak en een motorkap, spuiten van beide delen en eventueel wat uitspuiten en poetsen van het linker achterscherm…Xsara_Coupe
Dat heb ik van meerdere mensen ondertussen ook al gehoord inderdaad: ongeveer 250 euro per plaatdeel.
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 12-03-2004
- DS 3 1.2 E-VTI
- C3 1.2 PureTech 82pk S&S Origins
- C5 C5 Break 2.0 16v
Ik was voor een spatbord + motorkap + voorbumper + kunstof strips 400 euro kwijt maar dan heb ik wel zelf geschuurd en de grondlak gespoten (behalve de motorkap die hebben zij helemaal gedaan).
Citroen C5 Break 2007 2.0 16v
Citroen Xantia 3.0 V6 Berline (handbak)
Citroen C3 Origins edition 2020 (Alleen zakelijk)
Auto historie:
Citroen Visa 1.1 RE Leader 1986
Grand C4 Picasso 1.6VTI
Citroen C5 Break Caractere 2006, 2.0 16v LPG-G3, Lederen interieur, Xenon H7R
Peugeot 307 Break Navteq 2005, 1.6 16v LPG-G3
Citroen Xsara Break 2000, 1.4 LPG-G3
Citroen Xantia Berline Tentation 1995, 1.6 8v
Rover 620Si e2 1994, 2.0 16v
Seat Ibiza CLX 1994 1.9D
Ha Ha zo belazer acties
ieksEmmu schreef:ik leef met je mee… kl**t**kken zijn het!
wondermiddeltjes bestaan niet, kras op mn dak heb ik maar laten zitten, want was in mijn geval niet de moeite waard om over te laten spuiten… zelfs “een mannetje” dat goedkoop werkt kwam bij mn XM op 1000 euro uit, want dan doe je het dak en dan moet eigenlijk de motorkap ook en dan nog een paneeltje aan de zijkant (als je het echt goed wil doen…)
maar goed, ff de gouden gids gebruiken… suk6!
Spuiten van een auto hoeft niet zo duur te zijn. Ik weet niet waar jij vandaan komt maar hier in rotterdam kun je gewoon de dak spuiten voor zo een 200 euro en als de auto oud is dan moet je hem gewoon goed poetsen met commador om de oude kleur weer goed te herstellen…
Dus ik vind het juist onzin wat die man tegen je zegt. Want een XM dak heeft een mooie afscheiding dus je hoeft niks verder te spuiten dan alleen een dak…..
Ik ben zelf een knutselaar en weet dat automonteurs gewoon geld willen verdienen.. dus altijd bij 2 of drie mensen diagnose stellen….
groetjes tarique….
Hallo allemaal.
Ha Ha zo belazer acties
ieksEmmu schreef:ik leef met je mee… kl**t**kken zijn het!
wondermiddeltjes bestaan niet, kras op mn dak heb ik maar laten zitten, want was in mijn geval niet de moeite waard om over te laten spuiten… zelfs “een mannetje” dat goedkoop werkt kwam bij mn XM op 1000 euro uit, want dan doe je het dak en dan moet eigenlijk de motorkap ook en dan nog een paneeltje aan de zijkant (als je het echt goed wil doen…)
maar goed, ff de gouden gids gebruiken… suk6!
Spuiten van een auto hoeft niet zo duur te zijn. Ik weet niet waar jij vandaan komt maar hier in rotterdam kun je gewoon de dak spuiten voor zo een 200 euro en als de auto oud is dan moet je hem gewoon goed poetsen met commador om de oude kleur weer goed te herstellen…
Dus ik vind het juist onzin wat die man tegen je zegt. Want een XM dak heeft een mooie afscheiding dus je hoeft niks verder te spuiten dan alleen een dak…..
Ik ben zelf een knutselaar en weet dat automonteurs gewoon geld willen verdienen.. dus altijd bij 2 of drie mensen diagnose stellen….
groetjes tarique….
Hallo allemaal.