Simpele Ziel schreef:Mja, ik denk dat Metro een beetje doorslaat.
Je kan best een auto met als voorbeeld de DS bouwen.
Je kan dan gebruik maken van polyester plaatwerk delen(niet zo duur als carbon etc. wel lekker licht en geen roest)
verder neem je een bestaande motor die nu goed mee kan draaien maar waar in de toekomst ook nog gebruik van wordt gemaakt(dus geen TDI van VW bijv.)
Hee, je mag dromen hebben toch
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Een paar jaar geleden is er iemand geweest die op basis van het model van een Panhard Dyna X cabrio een zgn kitcar heeft gemaakt. De voglietta. Die dingen zijn nu te koop bij 1 of 2 punten in Nederland.
Wie weet kan dat met een soort nieuw DS-model ook wel lukken. Waarom niet? Tenzij er critici zijn die niet op de komst van een dergelijk model zitten te wachten. Maar dan kun je besluiten er geen te kopen.
Ik denk dat de berichtgever puur het idee onder de aandacht wil brengen en daarmee de reacties wil peilen. Al het andere komt vanzelf wel. Waarom ga je geen nieuwe Panhard bouwen? Met alu-carrosserie uiteraard. Op basis van de ronde vormen van de Dyna Z.
In te zetten in de top van het Citroën-gamma (zoiets als Toyota met Lexus heeft en Mercedes met Maybach).
Peil nog eens Erik Verhaest en noem het wachtwoord Dyna Z1. Misschien dat ie nu oren heeft.
Sterkte!
Dyna Z1: Tout alu.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
langevelsloo schreef:Ik denk dat als je je openingspost beter had voorbereid, je een stuk minder negatieve reacties zou hebben gekregen.
Mee eens, maar aan de andere kant; Als de negatievelingen onder ons hun ongenuanceerde meningen op fatsoenlijke wijze voor zich hadden gehouden of op een waardige manier hun mening hadden geschreven, dan was de sfeer een stuk beter gebleven.
Maar goed, laten we ontopic gaan.
De droom is er, ideën zijn er ook voldoende, en een manier om het financieel haalbaar te maken schijnt mogelijk te zijn (gedetailleerde uitleg hierover lijkt mij niet nodig en is tevens privé).
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
patje74 schreef:...om het financieel haalbaar te maken schijnt mogelijk te zijn (gedetailleerde uitleg hierover lijkt mij niet nodig en is tevens privé)....
Daar zullen eventuele investeerders het wel niet helemaal mee eens zijn… Overigens hebben potentieele klanten van bijvoorbeeld Spyker ook vooraf mogen kiepen, dus ook de klanten voor dit project zullen geen genoegen nemen met “vertrouw mij maar, dat komt wel goed”....
Gr Martijn
Wat word eigelijk de Merknaam?, want de naam Citroën mag je natuurlijk niet gebruiken…, want dat is natuurlijk een minpunt het is geen Citroën meer..
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Inderdaad; de naam!!!
Bedenk snel een naam en claim zo snel mogelijk de .nl, .com en de .eu versies daarvan.
D5.nl en D5.com zijn al weg.
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
ja, en als je dan toch bezig ben, bouw er dan gelijk hydrostatische transmissie in, zoals laatst in LB stond. Het artikel heet “De DS en nog veel meer ideeen”, geschreven door Hanjo Scheltens. Toedeledokie versnellingsbak, koppelingsplaat (en diff?). Toch redelijk lompe onderdelen. voordelen volgens het artikel in LB: meer souplesse en minder brandstof verbruik. Mij lijkt me ook een voordeel dat je niet meer in hoeft te zitten waar je die enorme versnellingsbak laat. En dat je door de afwezigheid van de versnellingsbak makkelijker kunt bepalen waar je de motor monteert. Misschien handig voor de gewicht verdeling van de wagen.
Kun je misschien eindelijk een bank voorin monteren, wat oorspronkelijk de bedoeling was.
Ook het stukje over vertragende schokdempers, geweldig: “De testrijders amuseerden zich met het maken van zweeefvluchten over verkeersdrempels. De wielen kwamen soms 50 cm van de grond, maar als de auto weer neerkwam voelden de inzittenden niks.”
Hoe Staan de Zaken?
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Grappig, gisteravond heb ik nog gezocht naar dit topic om de zelfde vraag te stellen.
Ik ben zeer benieuwd!
Alle grote denkers en uitvinders werden eerst uitgelachen.
Dus ik denk dat je op de goede weg zit
I believe i can fly
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
gjvdh schreef:ja, en als je dan toch bezig ben, bouw er dan gelijk hydrostatische transmissie in, zoals laatst in LB stond. Het artikel heet “De DS en nog veel meer ideeen”, geschreven door Hanjo Scheltens. Toedeledokie versnellingsbak, koppelingsplaat (en diff?). Toch redelijk lompe onderdelen. voordelen volgens het artikel in LB: meer souplesse en minder brandstof verbruik. Mij lijkt me ook een voordeel dat je niet meer in hoeft te zitten waar je die enorme versnellingsbak laat. En dat je door de afwezigheid van de versnellingsbak makkelijker kunt bepalen waar je de motor monteert. Misschien handig voor de gewicht verdeling van de wagen.
Kun je misschien eindelijk een bank voorin monteren, wat oorspronkelijk de bedoeling was.
Ook het stukje over vertragende schokdempers, geweldig: “De testrijders amuseerden zich met het maken van zweeefvluchten over verkeersdrempels. De wielen kwamen soms 50 cm van de grond, maar als de auto weer neerkwam voelden de inzittenden niks.”
Hydrostatische aandrijving in een auto is not done vanwege de ontzettende herrie dat zo’n systeem produceert. Is meer iets voor tanks en heftrucks. Daarnaast wil je dat de wielen altijd kontakt met de weg houden, werkelijk zweven zoals hier beschreven is levensgevaarlijk en zou ik niet in durven te rijden, hoe veel ik ook van zulke vering houd!
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Alles in het leven begint met een droom. In deze eeuw zijn we gaan vliegen. Naar aanleiding van mensen die toen droomde over het vliegen. en uiteindelijk hebben we mensen op de maan gezet.Als je de juiste techneuten bij elkaar kan krijgen is heel erg veel mogelijk.
Om een nieuwe DS te maken vind ik een nobel streven. Maar je moet dan een auto maken die alle mensen willen kopen. Niet een auto voor een select groepje mensen die zoiets als een Spyker kan betalen.Hoe meer autos je kunt verkopen hoe goedkoper de auto uiteindelijk wordt.tot zover reikt mijn bedrijfskundige kennis nog.
Tegen woordig zal je veel concurentie ondervinden van de bestaande auto fabrieken. Die de juiste wegen kennen om bijvoorbeeld autos RDW type goedgekeurd te krijgen. Er gaat helaas heel veel geld in burocratie zitten.Helaas gaat het weer om geld. Maar mischien kun je financeers overhalen die achter een goed ondernemers plan staan. Je hebt dan veel contacten nodig maar het lijkt mij niet onmogelijk om het te verwezelijken.
Mijn inziens moet er dan iets gebouwd worden wat mileu vriendelijk is en degelijk gebouwd is. Tegenwoordige materiaalen is natuurlijk de koostof carroesrie. Malen maken is duur Maar hoe meer autos je kunt verkopen des te goedkoper de mal. En ik zelf zal dan gaan voor een electro motor het liefts borstel loos en een traploos regelbaar toerental. Dan heb je ook gemakelijk een cruise control.En dat de auto minimaal vier uren op lithium polymeer cellen kan rijden bij een gemidelde snelheid van 120 km per uur. Met verder airbags en ABS wat overaL al standaard wordt geleverd.Als je dit kunt verwezelijken en de kostprijs van de auto blijft ongeveer 15000 euros. Met het comfort van de snoek reieigenschappen. Dan geef ik je een goede kans dat dit project loopt
Veel succes ik ben benieuwd hoe dit draadje afloopt.
opinhakende:
Het idee electromotoren in de naaf te plaatsen is al bedacht. Let wel dan heb je geen motor meer nodig. Deze monteren op een chassis met hydroliek alla DS is verstandig. Het gevolg is en platte basis. vandaaruit kan alles. Voor de stevigheid kun je in een uiteindelijk model technieken toevoegen.
Juist hydrolisch veren is goed voor een conceptauto met vlakke basis (eend?). hierop een lichte koets maken is geen kunst en je hebt de vrijheid een hele lijn op 1 basis te zetten. Het geheel in de markt zetten lijkt me ook te doen.
Vooral met de co2 wetgeving van europa kun je makkelijk goodwill kweken. let wel ook in andere EU landen (smog steden!)
Ideeen om een (financiele) basis te creeren:
invalideautootjes/smartachtigen
Stadsbestelwagentjes
Wat wil de consument: Veiligheid, voordeligheid en uitstraling
vraag:
waarom is de smart mislukt ?
.komma
opinhakende:
Het idee electromotoren in de naaf te plaatsen is al bedacht. Let wel dan heb je geen motor meer nodig. Deze monteren op een chassis met hydroliek alla DS is verstandig. Het gevolg is en platte basis. vandaaruit kan alles. Voor de stevigheid kun je in een uiteindelijk model technieken toevoegen.
Juist hydrolisch veren is goed voor een conceptauto met vlakke basis (eend?). hierop een lichte koets maken is geen kunst en je hebt de vrijheid een hele lijn op 1 basis te zetten. Het geheel in de markt zetten lijkt me ook te doen.
Vooral met de co2 wetgeving van europa kun je makkelijk goodwill kweken. let wel ook in andere EU landen (smog steden!)
Ideeen om een (financiele) basis te creeren:
invalideautootjes/smartachtigen
Stadsbestelwagentjes
Wat wil de consument: Veiligheid, voordeligheid en uitstraling
vraag:
waarom is de smart mislukt ?
.komma
value for money…
de smart is leuk, maar niet voor 10.000euro… want wat koop je voor 10.000? een 3 cilinder voertuig, die niet comfortabel is, die niet extreem zuinig is, en waar je geen ruimte is hebt.
leuk om van a naar B te komen als het maar niet elke dag moet.
leuker is een dacia logan dan, goedkoper in aanschaf, een motor die wel vooruit wil en die langer dan 30.000km meegaat, redelijke ruimte en redelijk comfort…
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI