2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Ami Super - chassisnummer nog te vinden???
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 28 juni 2006 03:38 AM
  [ # 16 ]

op AMI-vlak verschillen we een beetje, he tom?
geraniums gaan overigens beter in een DS23 met leer…  Rolling Eyes

Profiel  
 
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 28 juni 2006 03:08 PM
  [ # 17 ]

ik zie een rotte super slopen btw niet als slopen, maar als redden..

Als ik m bijvoorbeeld niet sloop, gaat ie naar een echte sloper, en verliezen de papieren. Dan is er echt een super minder.

Een super met eendenkoets, blijft als ami-super op kentekenstaan.
maar zo kijk ik er tegenaan. Ik zie liever een eendenkenteken oid een kitcar worden, dan een pakketje van 1x1x1 meter…


@ rocco..een ds is wat groot…moeten dat teveel geraniums in gezet worden Wink Laughing

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 28 juni 2006 03:36 PM
  [ # 18 ]

Zolang er chassis’ worden gemaakt en zolang er nog plaatwerk te krijgen is, dan is zo’n wagen te restaureren. (nog wel langer, maar niet zo gemakkelijk)
Het ombouwen naar iets anders is dan niets anders dan slopen en de onderdelen/kenteken hergebruiken. En dat vind ik bijzonder zonde als het bijzondere wagens betreft.

Profiel  
 
Gepost: 28 juni 2006 04:41 PM
  [ # 19 ]
patje74 schreef:

Zolang er chassis’ worden gemaakt en zolang er nog plaatwerk te krijgen is, dan is zo’n wagen te restaureren. (nog wel langer, maar niet zo gemakkelijk)
Het ombouwen naar iets anders is dan niets anders dan slopen en de onderdelen/kenteken hergebruiken. En dat vind ik bijzonder zonde als het bijzondere wagens betreft.

groot gelijk

Elke auto is te redden en als ik moet kiezen tussen een gerestaureerde Super en een lelijke kitcar…

Zet een burton op een 2CV special chassis, no problem, maar blijf van een zeldzame super af. Een super chassis met een burton kas is een een lelijke burton, geen super…(dus niet gered)...

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2418
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 28 juni 2006 07:02 PM
  [ # 20 ]

Tja als je op Supers gaat zitten hakken, he tom, dan jouw eend; die is veel mooier dan een normale eend nietwaar?

ga jij maar lekker supertjes slopen hoor,.....

@ chinco, je zegt dat het chassisnummer volledig onleesbaar is door het verzinken, is het thermisch verzinkt, geschopeerd of galvanisch? als het geschopeerd is kan het zijn dat de letters gewoon volgelopen zijn? dan zou je eventueel met röntgenonderzoek de letters nog zichtbaar kunnen maken. Ik weet dat dat ook wel gebeurde als er getwijfeld werd aan de authenticiteit van chassisnummers van (evt omgekatte) auto’s,....

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 28 juni 2006 09:54 PM
  [ # 21 ]

Ik zal het niet ontkennen: ooit komt mijn eendenkoets op zo’n chassis komt te staan..

Als ik het geld en de tijd heb voor deze conversie zal ik het alleen doen met een los super-chassis waar de koets al vanaf is… Dus een goede super slachten zou ik niet doen.
Desnoods koop ik er 1 met een hele rotte koets erop, maar ik zorg er dan persoonlijk voor dat die koets bij een liefhebber terecht komt.
Maar een goede super slopen vind ik ook zonde.


1 minpuntje aan de hele ami-super is dat er niet veel meer voor te krijgen is, en ze dus langzamerhand allemaal op de sloop verdwijnen.
Chassis maken ze al niet meer, koetsen zullen ook zeldzaam zijn.
Als dat wel zo zou zijn, zouden er ook meer supers op de weg te vinden zijn. Plaatwerk is mss nog uit te wisselen met de normale Ami, maar of dat nog (nieuw)te krijgen is.
Andere manier van een super weggooien is naar ik meen het blok, dat af en toe liever de olie eruit gooit dan erin wilt hebben…

maar uiteindelijk is dit zoals gewoonlijk dezelfde discussie..
Daarbij zal ik bij deze de rol als boeman op me nemen, degene die niet van origineel houdt, die alles sloopt, die overal schijt aan heeft, die eenden verkracht enzo.
Want wat is er nog eend aan de mijne? Ik heb m verknalt….Ik ben het niet waard om me nog liefhebber te noemen..

Maar zoals ik op 2cv.nlal zei toen er een door en door rotte dyane6 uit 75 werd gesloopt: toekijken en roepen vanaf de zijlijn is makkelijker….

T.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2418
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 28 juni 2006 10:03 PM
  [ # 22 ]

Wees maar niet bang hoor T Smile ik heb nog een paar projectjes staan die de meeste “liefhebbers” allang gesloopt zouden hebben.

kwa plaatwerk valt het best mee wat er nog te krijgen isvoor de Ami Super, alles kwa koetswerk, behalve het front en de binnenschermen, is met de Ami8 uitwisselbaar. Verder is er motorisch veel met de GS uit te wisselen.

voorschermen, achterschermen, motorkappen zijn nieuw via de groothandel te koop, of er nu ook al weer portieren waren weet ik niet. Bodemplaten zijn ook nieuw te vinden.

Dus een echte super die niet meer te restaureren is met de middelen die er ondertussen weer zijn, is moeilijk te vinden, je moet er wel zin en tijd voor hebben natuurlijk.

En dan nog iets een eendenkoets op een super chassis is dus géén Eend.

Dit gezegd te hebbende gaan we maar weer even terug op het onderwerp.
met nog steeds de vraag wel procedé er gebruikt is om het bewuste chassis te verzinken?

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Gepost: 28 juni 2006 10:05 PM
  [ # 23 ]
Tom Duckpower schreef:

Maar zoals ik op 2cv.nlal zei toen er een door en door rotte dyane6 uit 75 werd gesloopt: toekijken en roepen vanaf de zijlijn is makkelijker….

Want kan je anders doen, de Dyane gaan stelen en dan restaureren????

Als ze echt zo rot zijn dat je nergens meer op kan lassen is het minder zonde, maar langs de andere kant blijven er altijd goede kassen aan geboden.

En dan zeker een zeldzaam ami supertje degraderen tot wat dan ook…. In verlijk met dat is de Dyane slopen geen zonde Rolling Eyes

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
SAMBXSPORT
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 643
Geregistreerd: 28-01-2005

Gepost: 28 juni 2006 11:05 PM
  [ # 24 ]
Citroenbx schreef:
Tom Duckpower schreef:

Maar zoals ik op 2cv.nlal zei toen er een door en door rotte dyane6 uit 75 werd gesloopt: toekijken en roepen vanaf de zijlijn is makkelijker….

Want kan je anders doen, de Dyane gaan stelen en dan restaureren????

Het komt meestal op hetzelfde neer Tom ... grootse plannen, veel te klein budget. Een Ami Super is zeker en vast te restaureren (welke auto niet), maar als elk onderdeel niet meer dan een tientje mag kosten kom je inderdaad niet aan restaureren. Dan kan hij net door de APK en rij je met een schande voor de liefhebberij. Elk onderdeel is nieuw te vinden, maar dat prijskaartje willen veel mensen helaas niet betalen omdat het vaak maar een goedkoop autootje ‘voor erbij’ mag zijn. Voor de restauratie van mijn A Luxe reken ik ook een goeie 5 jaar. Gewoon omdat het vinden van alle juiste onderdelen al enkele jaren in beslag zal nemen en omdat de kosten dan mooi gespreid worden.

Het vinden van een Ami Super kenteken mag zeker en vast geen probleem zijn Jan. Omkatten is uiteraard geen probleem in geval van nood, da’s geen uitzondering bij A-type’s. Op de markt van 2cv.nl stond/staat een compleet chassis met motor en kenteken te koop.

Groetjes Sam

Profiel  
 
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 26-10-2005

Gepost: 28 juni 2006 11:08 PM
  [ # 25 ]
Evan schreef:

@ chinco, je zegt dat het chassisnummer volledig onleesbaar is door het verzinken, is het thermisch verzinkt, geschopeerd of galvanisch? als het geschopeerd is kan het zijn dat de letters gewoon volgelopen zijn? dan zou je eventueel met röntgenonderzoek de letters nog zichtbaar kunnen maken. Ik weet dat dat ook wel gebeurde als er getwijfeld werd aan de authenticiteit van chassisnummers van (evt omgekatte) auto’s,....

Het is een Nederlands chassis zonder kentekenplaten, zonder papieren en met een onleesbaar chassisnummer. Ik vraag me af of er nog weer papieren bij te krijgen zijn als het chassisnummer weer leesbaar te maken is… Dus met alleen een chassisnummer het orginele nederlandse kenteken weer aanvragen, heeft dat kans van slagen?
Ik hoop eigenlijk dat ik met een schuurpapiertje heel voorzichtig weer de chassiscode tevoorschijn kan halen. Het is het proberen waard, lijkt me.
Ik weet niet hoe het behandeld is, heb je wat aan foto’s? Ik hoop het chassis voor de vakantie iig op te halen, zo vaak vind je geen superchassis. Een super slopen gaat me te ver, dan zijn er wel andere dingen te verzinnen. Wink
Voor foto’s: Chassis Ami Super

Groeten,
Jan

Profiel  
 
Gepost: 28 juni 2006 11:08 PM
  [ # 26 ]

al is het dan nog niet perfect maakt niet uit, maar een kitcar o.d. op Super chassis is toch wel echt het ergste Crying or Very sad

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 26-10-2005

Gepost: 28 juni 2006 11:11 PM
  [ # 27 ]
SAMBXSPORT schreef:

Het vinden van een Ami Super kenteken mag zeker en vast geen probleem zijn Jan. Omkatten is uiteraard geen probleem in geval van nood, da’s geen uitzondering bij A-type’s. Op de markt van 2cv.nl stond/staat een compleet chassis met motor en kenteken te koop.

Groetjes Sam

ZONDER kenteken, helaas. . . Een kenteken vinden valt nog niet mee, dat zal ook een kwestie zijn van de lange adem, denk ik. Ik ga in ieder geval beginnen met het chassis weer naar Nederland te vervoeren en langzaam onderdelen sparen. Dan zie ik vanzelf wel weer. Doel: een winterharde Dyane met fikse power. Wink

Groeten,
Jan

Profiel  
 
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 26-10-2005

Gepost: 28 juni 2006 11:14 PM
  [ # 28 ]
Citroenbx schreef:

al is het dan nog niet perfect maakt niet uit, maar een kitcar o.d. op Super chassis is toch wel echt het ergste Crying or Very sad

Dat is nu wel duidelijk, hoor. Laat een ander ook eens in zijn waarde? En nee, een reactie hierop HOEFT niet. Beetje mijn topic verzieken ... Wink
Ik zoek doelgerichte info, kom daar maar mee, daar hebben we meer aan. Wink

Vriendelijke groet,
Jan

Profiel  
 
Gepost: 28 juni 2006 11:24 PM
  [ # 29 ]
Chinco schreef:
Citroenbx schreef:

al is het dan nog niet perfect maakt niet uit, maar een kitcar o.d. op Super chassis is toch wel echt het ergste Crying or Very sad

Dat is nu wel duidelijk, hoor. Laat een ander ook eens in zijn waarde? En nee, een reactie hierop HOEFT niet. Beetje mijn topic verzieken ... Wink
Ik zoek doelgerichte info, kom daar maar mee, daar hebben we meer aan. Wink

Vriendelijke groet,
Jan

Hoeft niet of mag niet Rolling Eyes Wink  Is idd ieders keuze…

ik weet nog wel iemand die een slechte super heeft/had, weet niet waar ie met dat ding gebleven is, ik hoor wel ff voor je.

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 26-10-2005

Gepost: 28 juni 2006 11:30 PM
  [ # 30 ]
Citroenbx schreef:

ik weet nog wel iemand die een slechte super heeft/had, weet niet waar ie met dat ding gebleven is, ik hoor wel ff voor je.

Kijk, daar ben ik blij mee. Straks kom ik met twee supers uit belgie… Wink

Gr. JD

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook