Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Hallo allemaal,
Ik heb er weer een Citroëntje bij….
Een 2CV uit 1963. Het beestje staat nog in Frankrijk bij een kennis van me. In oktober kan ik hem pas ophalen.
Er moet wat aan gebeuren, maar het is een heel leuke auto. De centrifugaalkoppeling werkt niet goed, de dorpels zijn niet echt hard en de vloerplaten zijn verscholen onder een gepopnageld (!!!) plaatje Frans metaal..
Verder is de koets keihard en mooi (dof). Het motortje klinkt erg goed en de remmen doen het.
Hier wat plaatjes:
grtz, Michiel
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Gaaf
Gefeliciteerd ermee. Vooral de kleur vind ik erg mooi.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Gefeliciteerd
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Dank! Ben ook gek van die kleur idd. Weet alleen de naam en kleurcode niet, want ik kon geen plaatje of geschilderde code vinden. Heeft iemand een idee?
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Wat een schatje.!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Van harte met deze prachtige wagen! De koets ziet er nog mooi uit, de rotte plekken in de bodemplaatjes zal wel komen omdat er water in heeft gestaan ofzo.
Veel plezier er van!!!
Totaal aantal Berichten: 427
Geregistreerd: 10-04-2006
- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Erg mooi! Veel plezier ermee.
Citroen ID19P Confort (1966) Citroën 2cv AZ (1968) Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006) Citroën C4 VTS (2006) Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010) Citroën DS3 (2012) Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006) Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019) Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Mooie kar man!!
Je houdt er een mooie verzameling op na inmiddels!
De kleur….ik denk,
AC 309 Beige Antillais (is een kleur uit 1962-1963 en
lijkt erg op Ivoire Borely volgens mij (AC084) die in de 70er jaren geleverd werd.)
Gefeliciteerd! Ziet er erg leuk en zeer Frans uit.En zo te zien heb je de originele 15,4 pk motor onder de kap die alleen dat jaar is geleverd.
Centrifugaal koppeling is niet moeilijk te fixen, stuur maar een pb-tje tegen die tijd als je hulp/tips nodig hebt.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Uit welke plaats komt ie ??
Mijn broer woont namelijk ook in Departement 32 , is dus misschien wel vlak bij hem
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Dat simpele, fantastisch! Erg mooi en houd ‘m dof. Echt patina!
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
engbokho schreef:Gefeliciteerd! Ziet er erg leuk en zeer Frans uit.En zo te zien heb je de originele 15,4 pk motor onder de kap die alleen dat jaar is geleverd.
Centrifugaal koppeling is niet moeilijk te fixen, stuur maar een pb-tje tegen die tijd als je hulp/tips nodig hebt.
15,4 pk? Ik kan dat motortje niet vinden in de lijst van Cats:
http://www.cats-citroen.net/citroen_atypes/enginegearbox.html
Ik dacht dat het een 18pk’tje was, maar ik heb me er nog niet genoeg verdiept kennelijk….
Hij komt uit een plaatsje dat heet Castelnavet, een kilometer of 30 schuin onder Auch.
grtz, Michiel
ps Dank voor alle leuke reacties trouwens!
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Dit type motor is gemonteerd geweest van maart 62 tot maart 63. O.a. spruitstuk is anders dan van 18pk, deze lijkt meer (of is identiek aan dat weet ik niet) aan die van de 12pk.
Ja, er bestaat nogal wat verwarring over de blokjes tussen de 12pk en de 18pk. Vooral omdat die er gewoon uitzien als een 12pk, maar wat engbokho zegt klopt dus wel.
http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/
Belgische Dyane Confort ‘67.
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Aha, dat is interessant. Na wat zoeken kwam ik op deze
http://home.planet.nl/~mmgdeleeuw/motor.html
(trouwens heel uitgebreide en boeiende) site, en die gaat over de restauratie van een 2cv. Hier wordt ook geschreven over een 15pk blok. Het jaartal 1958 dat genoemd wordt op die site is dan wel weer een beetje vreemd.
Is het een bijzonder motortje in de zin van dat de onderdelen ervoor schaars zijn, of valt het wel mee?
Ik wou dat ik het eendje nu al hier in Nederland had. Met dit mooie weer word ik zo jaloers op alle eendrijders die met hun dakje open toeren. Zou bijna de schaar in mijn Ami-dak zetten
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Laten er nou prachtige vouw/schuifdaken voor de Ami bestaan…