Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Ergens klinkt het wel als valse lucht…niet dan?
Is alles wel dicht wat luchttoevoer betreft?
See, buy, fly C5 V6
En zo ben je weer terug aan het begin van deze topic…
U komt langs start en betaalt 1100 euro.
De NKG’s zitten er in hoor. Maar niet lang meer.
Zijn overigens made in Japan, special geschikt voor BMW/Opel.
Morgen gaan de Eyquems terug. Weer 27 eurootjes armer.
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Collega van mij is Peugeot 205GTi liefhebber.
Hij had precies hetzelfde probleem zoals jij beschreef. Hij kwam met zijn 205GTi bij Citroen dealer Ruesink in Ruurlo, welke ook zijn andere auto in onderhoud hebben. En hebben de bougies en bougiekabels vervangen. Helaas geen effect. Volgens de monteur hoorde het bij de motor. Grote onzin, want een BX GTi loopt ook prima.
Kwam ie puur toeval bij de Opel dealer voor de Vectra van zijn vrouw. Deze hadden binnen 5 minuten het euvel gevonden. Was een lekje in een luchtslang….
Dat verzin je dus niet.
Ik neem overigens aan dat je je bougiekabels al hebt vervangen ? Deze worden naar 13 jaar snel minder….
Domme vragen bestaan niet.
Re: Stoterig / haperig rijgedrag
klungeltje schreef:Al sinds aanschaf heb ik last van Stoterig / haperig rijgedrag bij constante snelheid. Vooral bij constante snelheid in de tweede of derde versnelling.
Toch heeft de motor genoeg power en ga ik met topsnelheid zonder problemen.Turbo, uitlaatsysteem, luchtfilter, brandstoffilter, bougies en kabels, turbo-electroklep zijn het niet; die zijn nieuw vervangen.
Ook i.p.v. TinQ 95 Shell Pura tanken biedt geen resultaten. Ook injection cleaner niet.Na een recente investering van 1000 eurootjes is e.e.a. nu pas echt irritant.
TCT 93
Best irritant inderdaad, dat schokkerige gedrag. Ik had het ooit in m’n bx tzi break, toen hielp het schoonmaken van het gasklephuis. Nu heb ik het ook in m’n tct, vandaar dat ik erg geinteresseerd ben in mogelijke oplossingen. Naast de dingen die je al vervangen hebt, en de al genoemde mogelijkheden van een slecht elektrisch contact in het een of ander, kan het ook nog dit zijn:
De lambdasonde, tja. Heeft een TCT zo’n ding. ?
Het is niet ondenkbaar.
Mijn LPG Sokda Octavia had het stotter probleem bij
constante snelheid ook. En dit was inderdaad de
lambdasonde toen.
Maar ja, een heel andere auto, en moter.
XM 2.0 CT VSX
Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!
valse lucht aanzuigen is natuurlijk een probleem dat wellicht niet zo makkelijk te vinden is. En het uitlaatspruitstuk is bij mij al eens opnieuw gelast, om wat voor reden dan ook. Zou daar een oorzaak te vinden zijn in het haperige gedrag?
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Ik neem aan dat na het lassen wel gekeken is of
het luchtdicht is ?
Maar een lasnaad kan ietsje openscheuren natuurlijk.
Ik weet te weinig van lassen om hierop te antwoorden.
Wie weet heb je door het lassen de flow binnen het spruitstuk
om zeep geholpen (niet erg waarschijnlijk).
No clue
XM 2.0 CT VSX
Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
rubber slangetjes hebben niet het eeuwige leven en een TCT heeft er nogal wat
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
tja, bij de vorige eigenaar is er wat aan gelast, waarschijnlijk omdat het spruitstuk was gescheurd, een normale verschijning naar ik heb begrepen. Misschien dat er even naar gekeken kan worden door een lasser….Dan liever een lek slangetje!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!