3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Kleppen stellen Ds 23 IE halfautomaat
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 29 juni 2006 01:05 PM
  [ # 31 ]

Volgens het boek is het 20-25 voor warme motor en 15-20 voor koude motor. Met LPG wordt dat dan resp. 25-30 en 20-25 toch?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 juni 2006 01:05 PM
  [ # 32 ]
bogaard77 schreef:

100 km kan wel maar rijdt rustig. Te veel speling molt je stoters.
Warm stellen is een illusie. Warme motor is 80+ graden. Na de eerste klep is ie dat al niet meer. Stel de motor koud en houdt bij hoeveel ze verlopen is bij de volgende stelbeurt.

Ik rijdt de motor warm, begin alles uit te bouwen en als ik mn vingers niet meer brand aan de olie stel ik kleppen.  Cool

Een injectie ds MOET je koud stellen ivm de natriumgevulde uitlaatkleppen

staat ook duidelijk in het wp boek Very Happy

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 29 juni 2006 01:10 PM
  [ # 33 ]

In het boek staat trouwens zowel bij IE als niet-IE een procedure om uit te voeren als je nog steeds de kleppen hoort, waarbij je van alles loshaalt en dan weer vast zet. Weet iemand waarom dit is en wat het precies doet? Het klinkt interessant…

Profiel  
 
rvernooy
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 14-11-2005

Gepost: 29 juni 2006 01:35 PM
  [ # 34 ]

Vandaag rijdt ik nog een stukje in de auto. Zondag dan maar nogmals de kleppen stellen.

3x is scheepsrecht

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 juni 2006 01:49 PM
  [ # 35 ]
fluidphreak schreef:

Volgens het boek is het 20-25 voor warme motor en 15-20 voor koude motor. Met LPG wordt dat dan resp. 25-30 en 20-25 toch?

Ja maar je houdt je auto niet warm…

fluidphreak schreef:

In het boek staat trouwens zowel bij IE als niet-IE een procedure om uit te voeren als je nog steeds de kleppen hoort, waarbij je van alles loshaalt en dan weer vast zet. Weet iemand waarom dit is en wat het precies doet? Het klinkt interessant…

Die extra actie is het losmaken van je voorste nokkenas lager (Moet de poeli eraf!!!) met de achterste klep ( inlaat 4de dacht ik) geopend. De klepveer drukt je nokkenas dan een beetje naar beneden en dan zet je het lager vast. dus… Schiet mij maar lek waarom dat moet.
Rolling Eyes

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 juni 2006 01:50 PM
  [ # 36 ]

Op LPG: warm gereden motor die een beetje is afgekoeld ( en dus eigenlijk aan de koude kant is) stellen op 20-25 krap. Ook checken dat resp. 25 en 30 er niet meer tussen passen!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
rvernooy
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 14-11-2005

Gepost: 29 juni 2006 02:39 PM
  [ # 37 ]

Het is in ieder geval duidelijk de kleppen staan 5 honderdste te ruim. Maar er is dus niemand die zegt, direct stellen! Ik kan de auto rustig naar huis rijden en daar nogmaals de kleppen stellen.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 juni 2006 03:02 PM
  [ # 38 ]
rvernooy schreef:

Het is in ieder geval duidelijk de kleppen staan 5 honderdste te ruim. Maar er is dus niemand die zegt, direct stellen! Ik kan de auto rustig naar huis rijden en daar nogmaals de kleppen stellen.

yep. go your gang and don’t be bang!  Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 29 juni 2006 04:49 PM
  [ # 39 ]
waterman771 schreef:
bogaard77 schreef:

100 km kan wel maar rijdt rustig. Te veel speling molt je stoters.
Warm stellen is een illusie. Warme motor is 80+ graden. Na de eerste klep is ie dat al niet meer. Stel de motor koud en houdt bij hoeveel ze verlopen is bij de volgende stelbeurt.

Ik rijdt de motor warm, begin alles uit te bouwen en als ik mn vingers niet meer brand aan de olie stel ik kleppen.  Cool

Een injectie ds MOET je koud stellen ivm de natriumgevulde uitlaatkleppen

staat ook duidelijk in het wp boek Very Happy

Ik wist niet dat een Injectie DS ook natrium gevulde uitlaatkleppen heeft zoals een SM, breken ze ook zo snel af? Very Happy

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 juni 2006 05:12 PM
  [ # 40 ]
super.alexander schreef:
waterman771 schreef:
bogaard77 schreef:

100 km kan wel maar rijdt rustig. Te veel speling molt je stoters.
Warm stellen is een illusie. Warme motor is 80+ graden. Na de eerste klep is ie dat al niet meer. Stel de motor koud en houdt bij hoeveel ze verlopen is bij de volgende stelbeurt.

Ik rijdt de motor warm, begin alles uit te bouwen en als ik mn vingers niet meer brand aan de olie stel ik kleppen.  Cool

Een injectie ds MOET je koud stellen ivm de natriumgevulde uitlaatkleppen

staat ook duidelijk in het wp boek Very Happy

Ik wist niet dat een Injectie DS ook natrium gevulde uitlaatkleppen heeft zoals een SM, breken ze ook zo snel af? Very Happy

nee, bij een DS gaat het prima!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 30 juni 2006 12:24 AM
  [ # 41 ]
waterman771 schreef:
super.alexander schreef:
waterman771 schreef:
bogaard77 schreef:

100 km kan wel maar rijdt rustig. Te veel speling molt je stoters.
Warm stellen is een illusie. Warme motor is 80+ graden. Na de eerste klep is ie dat al niet meer. Stel de motor koud en houdt bij hoeveel ze verlopen is bij de volgende stelbeurt.

Ik rijdt de motor warm, begin alles uit te bouwen en als ik mn vingers niet meer brand aan de olie stel ik kleppen.  Cool

Een injectie ds MOET je koud stellen ivm de natriumgevulde uitlaatkleppen

staat ook duidelijk in het wp boek Very Happy

Ik wist niet dat een Injectie DS ook natrium gevulde uitlaatkleppen heeft zoals een SM, breken ze ook zo snel af? Very Happy

nee, bij een DS gaat het prima!

Dit is nieuw voor mij, ben daar nog nooit iets over tegengekomen.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook