Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Volgens het boek is het 20-25 voor warme motor en 15-20 voor koude motor. Met LPG wordt dat dan resp. 25-30 en 20-25 toch?
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:100 km kan wel maar rijdt rustig. Te veel speling molt je stoters.
Warm stellen is een illusie. Warme motor is 80+ graden. Na de eerste klep is ie dat al niet meer. Stel de motor koud en houdt bij hoeveel ze verlopen is bij de volgende stelbeurt.Ik rijdt de motor warm, begin alles uit te bouwen en als ik mn vingers niet meer brand aan de olie stel ik kleppen.
Een injectie ds MOET je koud stellen ivm de natriumgevulde uitlaatkleppen
staat ook duidelijk in het wp boek
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
In het boek staat trouwens zowel bij IE als niet-IE een procedure om uit te voeren als je nog steeds de kleppen hoort, waarbij je van alles loshaalt en dan weer vast zet. Weet iemand waarom dit is en wat het precies doet? Het klinkt interessant…
Vandaag rijdt ik nog een stukje in de auto. Zondag dan maar nogmals de kleppen stellen.
3x is scheepsrecht
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
fluidphreak schreef:Volgens het boek is het 20-25 voor warme motor en 15-20 voor koude motor. Met LPG wordt dat dan resp. 25-30 en 20-25 toch?
Ja maar je houdt je auto niet warm…
fluidphreak schreef:In het boek staat trouwens zowel bij IE als niet-IE een procedure om uit te voeren als je nog steeds de kleppen hoort, waarbij je van alles loshaalt en dan weer vast zet. Weet iemand waarom dit is en wat het precies doet? Het klinkt interessant…
Die extra actie is het losmaken van je voorste nokkenas lager (Moet de poeli eraf!!!) met de achterste klep ( inlaat 4de dacht ik) geopend. De klepveer drukt je nokkenas dan een beetje naar beneden en dan zet je het lager vast. dus… Schiet mij maar lek waarom dat moet.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Op LPG: warm gereden motor die een beetje is afgekoeld ( en dus eigenlijk aan de koude kant is) stellen op 20-25 krap. Ook checken dat resp. 25 en 30 er niet meer tussen passen!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Het is in ieder geval duidelijk de kleppen staan 5 honderdste te ruim. Maar er is dus niemand die zegt, direct stellen! Ik kan de auto rustig naar huis rijden en daar nogmaals de kleppen stellen.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
rvernooy schreef:Het is in ieder geval duidelijk de kleppen staan 5 honderdste te ruim. Maar er is dus niemand die zegt, direct stellen! Ik kan de auto rustig naar huis rijden en daar nogmaals de kleppen stellen.
yep. go your gang and don’t be bang!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
waterman771 schreef:bogaard77 schreef:100 km kan wel maar rijdt rustig. Te veel speling molt je stoters.
Warm stellen is een illusie. Warme motor is 80+ graden. Na de eerste klep is ie dat al niet meer. Stel de motor koud en houdt bij hoeveel ze verlopen is bij de volgende stelbeurt.Ik rijdt de motor warm, begin alles uit te bouwen en als ik mn vingers niet meer brand aan de olie stel ik kleppen.
Een injectie ds MOET je koud stellen ivm de natriumgevulde uitlaatkleppen
staat ook duidelijk in het wp boek
Ik wist niet dat een Injectie DS ook natrium gevulde uitlaatkleppen heeft zoals een SM, breken ze ook zo snel af?
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
super.alexander schreef:waterman771 schreef:bogaard77 schreef:100 km kan wel maar rijdt rustig. Te veel speling molt je stoters.
Warm stellen is een illusie. Warme motor is 80+ graden. Na de eerste klep is ie dat al niet meer. Stel de motor koud en houdt bij hoeveel ze verlopen is bij de volgende stelbeurt.Ik rijdt de motor warm, begin alles uit te bouwen en als ik mn vingers niet meer brand aan de olie stel ik kleppen.
Een injectie ds MOET je koud stellen ivm de natriumgevulde uitlaatkleppen
staat ook duidelijk in het wp boek
Ik wist niet dat een Injectie DS ook natrium gevulde uitlaatkleppen heeft zoals een SM, breken ze ook zo snel af?
nee, bij een DS gaat het prima!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:super.alexander schreef:waterman771 schreef:bogaard77 schreef:100 km kan wel maar rijdt rustig. Te veel speling molt je stoters.
Warm stellen is een illusie. Warme motor is 80+ graden. Na de eerste klep is ie dat al niet meer. Stel de motor koud en houdt bij hoeveel ze verlopen is bij de volgende stelbeurt.Ik rijdt de motor warm, begin alles uit te bouwen en als ik mn vingers niet meer brand aan de olie stel ik kleppen.
Een injectie ds MOET je koud stellen ivm de natriumgevulde uitlaatkleppen
staat ook duidelijk in het wp boek
Ik wist niet dat een Injectie DS ook natrium gevulde uitlaatkleppen heeft zoals een SM, breken ze ook zo snel af?
nee, bij een DS gaat het prima!
Dit is nieuw voor mij, ben daar nog nooit iets over tegengekomen.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)