1 van de 2
 1 2 Volgende > 

waar is mijn handrem controle lampje gebleven??
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 29 juni 2006 09:03 PM

Nou de titel zegt al veel….

Het dash laat het (P) niet meer zien….

waar kan dit aan liggen??? mischien stekketje los?? waar?

bvd Daan

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 29 juni 2006 09:06 PM
  [ # 1 ]

Re: waar is mijn handrem controle lampje gebleven??

McDean schreef:

bvd Daan

Stekkertje zit vlak voor je bestuurdersstoel rechts, daar in de hoek kun je hem net voelen (zit uiteraard vlak voor de handrem)

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 29 juni 2006 09:31 PM
  [ # 2 ]

mpostma schreef:
McDean schreef:

bvd Daan

Stekkertje zit vlak voor je bestuurdersstoel rechts, daar in de hoek kun je hem net voelen (zit uiteraard vlak voor de handrem)

die weet ik te zitten kan het daar aan liggen dan??? hoe kan ik dat testen??

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 29 juni 2006 09:36 PM
  [ # 3 ]

McDean schreef:
mpostma schreef:
McDean schreef:

bvd Daan

die weet ik te zitten kan het daar aan liggen dan??? hoe kan ik dat testen??

Als het stekkertje los ligt zal het lampje niet meer werken. Als je het kortsluit daar moet het lampje wel gaan branden. Kan natuurlijk ook zijn dat de schakelaar stukkend is.

Profiel  

paso
> 9000 berichten
Totaal aantal Berichten: 9613

Gepost: 29 juni 2006 09:58 PM
  [ # 4 ]

of gewoon het lampje naar de eeuwige jachtvelden

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 29 juni 2006 10:12 PM
  [ # 5 ]
paso schreef:

of gewoon het lampje naar de eeuwige jachtvelden

Kan ook. Schakelaar kortsluiten en als je het lampje niet ziet oplichten is of het lampje defect, of de zekering stuk

Profiel  

McDean
> 7000 berichten

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 29 juni 2006 11:57 PM
  [ # 6 ]

schakelaar kortgesloten geen lampje te zien en alle zekeringen zijn goed…

zal het lampje dan wel is nakijken

week 30 haal ik het intereur toch uit me bx dan ga ik na een half jaar me CV en elektrische ramen inbouwen Cool

Profiel  

deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2121

- BX Chic
Gepost: 02 juli 2006 03:44 PM
  [ # 7 ]
McDean schreef:

week 30 haal ik het intereur toch uit me bx dan ga ik na een half jaar me CV en elektrische ramen inbouwen Cool

werd tijd Wink

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  

Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3210

Gepost: 03 juli 2006 04:47 AM
  [ # 8 ]

Ik heb dat ook een paar keer gehad in m’n voormalige BX. De truc is vrij simpel; onder je handrem zit een schakelaartje -met als ik me niet vergis een metalen rondje aan de bovenkant-. Graai maar eens in die gleuf van de handrem, dan voel je ‘m vrij snel zitten. Als je ff met dat ding op en neer frot, dan komt ie los en krijg je weer contact. Als je er dan ook nog ff wat WD40 oid in spuit, ben je weer klaar voor een half jaartje.

Animal triste post coitum

Profiel  

MrWeenie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 68

Gepost: 04 juli 2006 12:38 AM
  [ # 9 ]

wd40=agressieve troep, dat zou ik niet gebruiken voor elektrische contacten hoor. Voor sloten en als kruipolie is het wel te gebruiken maar voor contacten kun je beter elektrocleaner pakken.

Elektriek is magnifiek, maar van franse tekeningen word ik ziek

Profiel  

McDean
> 7000 berichten

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 04 juli 2006 01:18 AM
  [ # 10 ]
Serge schreef:

Ik heb dat ook een paar keer gehad in m’n voormalige BX. De truc is vrij simpel; onder je handrem zit een schakelaartje -met als ik me niet vergis een metalen rondje aan de bovenkant-. Graai maar eens in die gleuf van de handrem, dan voel je ‘m vrij snel zitten. Als je ff met dat ding op en neer frot, dan komt ie los en krijg je weer contact. Als je er dan ook nog ff wat WD40 oid in spuit, ben je weer klaar voor een half jaartje.

ik heb me stekkertje sluiting laten maken en toen lichte het lampje ook niet op Rolling Eyes

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 04 juli 2006 02:23 AM
  [ # 11 ]
McDean schreef:
Serge schreef:

ik heb me stekkertje sluiting laten maken en toen lichte het lampje ook niet op Rolling Eyes

Dan zou je lampje kapot kunnen zijn.

Profiel  

vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1055

- BX 16V
Gepost: 04 juli 2006 03:24 AM
  [ # 12 ]

kan ook een slecht contact zijn van de voetjes van het lampje. via de onderkant van je dashboard kan je bij de lampjes, zonder de klokken te verwijderen Wink

friemel er eens aan op die manier, en met een beetje geluk maakt ie weer contact en ligt het daar aan. zo heb ik al heel wat lampjes bij mij “gemaakt” op die manier Wink  Cool

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  

Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3210

Gepost: 04 juli 2006 02:39 PM
  [ # 13 ]
MrWeenie schreef:

wd40=agressieve troep, dat zou ik niet gebruiken voor elektrische contacten hoor. Voor sloten en als kruipolie is het wel te gebruiken maar voor contacten kun je beter elektrocleaner pakken.

Die WD40 is ook niet bedoeld voor het electrische contact, maar om het scharnierpunt van de schakelaar weer soepel te maken. Daar had ik misschien iets duidelijker in moeten zijn   Rolling Eyes

Animal triste post coitum

Profiel  

McDean
> 7000 berichten

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 04 juli 2006 08:11 PM
  [ # 14 ]
vortex schreef:

kan ook een slecht contact zijn van de voetjes van het lampje. via de onderkant van je dashboard kan je bij de lampjes, zonder de klokken te verwijderen Wink

friemel er eens aan op die manier, en met een beetje geluk maakt ie weer contact en ligt het daar aan. zo heb ik al heel wat lampjes bij mij “gemaakt” op die manier Wink  Cool

ga ik proberen Wink  bedankt Wink

Profiel  

deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2121

- BX Chic
Gepost: 11 augustus 2006 03:00 AM
  [ # 15 ]

Een klap op je dashboard wil ook wel eens doorslaggevend zijn, al is dit natuurlijk niet de juiste methode om iets weer werkend te krijgen (tja.. de irritatiegrens was bereikt Rolling Eyes )

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook