2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Help! Mijn ds start niet meer! Injectie problemen?
lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 430
Geregistreerd: 09-04-2006

Gepost: 06 juni 2006 01:40 PM
  [ # 16 ]
bogaard77 schreef:

Het dashboaqrd eruit zou ik als allerlaatste doen.  De injectie computer stuurt ook de pomp. Als de injectie computer geen spanning krijgt doet je pomp het ook niet. Is er niet gewoon een zekering doorgebrand met je gehobby aan het klokje?

Joris

Ik heb alle zekeringen goed nagekeken! Zijn er misschien “kastjes c.q. blokjes” waar de stroom doorheen moet en kapot zijn? En is het wijs om als eerste de computer te meten op spanning en zo ja hoe doe je dat?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 juni 2006 02:19 PM
  [ # 17 ]

De zekeringen er ook echt uit gehad? Door corrosie in de contacten kan de zekering heel zijn en toch niet doorgeven. Ook zitten er twee aan de linkerkant. hab je die gezien?
Je pomp wordt gestuurd door een relaistje bij de accu. die stekkertjes ook allemaal ok?

En tsja, weten we wel zeker dat de pomp geen spanning krijgt?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 430
Geregistreerd: 09-04-2006

Gepost: 06 juni 2006 03:34 PM
  [ # 18 ]
bogaard77 schreef:

De zekeringen er ook echt uit gehad? Door corrosie in de contacten kan de zekering heel zijn en toch niet doorgeven. Ook zitten er twee aan de linkerkant. hab je die gezien?
Je pomp wordt gestuurd door een relaistje bij de accu. die stekkertjes ook allemaal ok?

En tsja, weten we wel zeker dat de pomp geen spanning krijgt?

Die aan de linkerkant heb ik niet gezien waar zitten deze precies?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 juni 2006 04:30 PM
  [ # 19 ]

Ja sorry , voor de kijkers links.. in een zwart kastje..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 430
Geregistreerd: 09-04-2006

Gepost: 06 juni 2006 06:30 PM
  [ # 20 ]
bogaard77 schreef:

Ja sorry , voor de kijkers links.. in een zwart kastje..

Ik heb gezocht maar kan het nog steeds niet vinden? Rechts heb je een zekerings kastje met 4 (of 5) zekeringen deze bevinden zich onder een zwart kapje. Je had het in je reactie ook over 2 zekeringen aan de “andere” kant? deze kan ik niet vinden!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 juni 2006 06:32 PM
  [ # 21 ]

Ik weet niet zeker of je ze hebt. Alsze er zitten zitten ze net naast de luchtinlaat voor de koude lucht. Daar waar ook je stekkertje voor de brandstofpomp zit…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 430
Geregistreerd: 09-04-2006

Gepost: 06 juni 2006 09:49 PM
  [ # 22 ]

YEZZZ!!!!!!!!!!! Opgelost!

Het probleem is opgelost de godin komt weer tot leven! Uuuuh.. nu alleen het dashboard terugplaatsen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik een beetje eigenwijs was. Het probleem was namelijk roest aanslag in het zekeringkastje. Toen men mij er op wees dacht ik…. dit kan het niet zijn want de auto deed het niet pas na het plaatsen van het klokje. Maar uit wanhoop heb ik toch maar de dremel gepakt en de aanslag verwijderd en ja hoor ze deed het weer. Dus iederéén ontzettend bedankt voor jullie raad en daad.   
Nu zit ik nog met één vraagje? Is het normaal dat je de start motor “aan” kunt zetten zonder dat er een sleuteltje zit in het contact? Want dat doet deze godin namelijk wel…

Ik zie jullie reacties wel tegemoet en nogmaals bedankt!

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 06 juni 2006 10:00 PM
  [ # 23 ]

Re: YEZZZ!!!!!!!!!!! Opgelost!

lopezdijkstra schreef:

 
Nu zit ik nog met één vraagje? Is het normaal dat je de start motor “aan” kunt zetten zonder dat er een sleuteltje zit in het contact? Want dat doet deze godin namelijk wel…

Ik zie jullie reacties wel tegemoet en nogmaals bedankt!


dat is normaal Wink  maar daar de bobine niet is “ingeschakeld”  dmv het contactslot zal “zij/hij” nooit aanslaan   Very Happy

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 430
Geregistreerd: 09-04-2006

Gepost: 29 juni 2006 11:38 PM
  [ # 24 ]

Aangezien ik het daschboard eruit had heb ik daar ook maar meteen werk van gemaakt! Met dit als resultaat;



Het is inderdaad niet orgineel maar ik vindt het wel erg mooi. Dit wilde ik jullie niet onthouden na al jullie moeite en adviezen.

Groeten antoine

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook