Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
lach mij maar uit. ik zal het wel vinden wat er schort en dan zal ik ook lachen als julie het voor hebben! en verder kritiek geven kan ik ook. men zou beter elkaar helpen in plaats van om onbenuligheden zoals mijn schrijfwijze te bekritiseren. ik dacht dat dit een forum was om vragen te stellen en daarop helpende antwoorden te krijgen,maar men vind het hier leuker om een mens zijn schrijfwijze te analyseren
2 soorten peilstokken
eerste is voor voertuigen van voor februari 1971 (gewoon een rechte stok)
Niveau meten: warme motor, na 2 minuten stilstand moet het niveau tussen mini en maxi staan.
tweede is dus voor na februari 1971. In deze stok zitten 3 verstevigingen (kronkel)
Niveau meten: bij koude motor op maxi, bij warme motor na 2 minuten stilstand in het midden tussen mini en maxi
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
citrods schreef:2 soorten peilstokken
eerste is voor voertuigen van voor februari 1971 (gewoon een rechte stok)
Niveau meten: warme motor, na 2 minuten stilstand moet het niveau tussen mini en maxi staan.tweede is dus voor na februari 1971. In deze stok zitten 3 verstevigingen (kronkel)
Niveau meten: bij koude motor op maxi, bij warme motor na 2 minuten stilstand in het midden tussen mini en maxi
thanx! das tenminste helpen. dus ik heb de goede peilstok!de mijne is van 17/ 08 /1971.
maar dit lost niet helemaal mijn vraag op.
ik zit nog altijd met het verdwijnen van een halve liter olie op een goei 150 km.en die vieze brij in mijn watertankje.
nochtans ik heb gisteren het watercircuit gereinigd met radiator fluch van Wynss en er is na een half uur warm draaien geen pap ,maar heel wat bruin uitgekomen.Wat het juist is weet ik niet,maar ik vermoed roest want al te veel antigel zat er ook al niet meer in. heb ik nu ook erin gedaan en de olie ververst met olie voorgeschreven in de specs,nl. 20 W 50 en een nieuwe oliefilter + 6 nieuwe bougies! nu zou ik nog graag mijn secundaire kettingen eens nazien,maar ik durf die deksels niet te verwijderen,ik heb nl. schrik om die pakkingen kapot te doen!! en waar vind ge die pakkingen?? hier ergens dicht bij bedoel ik?? waar heb jij de jouwe vandaan?? en kan je die in kits kopen? bvb een ganse revisie set pakkingen?
MVG blooper1963;
bogaard77 schreef:waterman771 schreef:
is jouw waterpomp keering al vernieuwd???? dit klinkt namelijk heeeeeel bekend….
CHECK! Blooper post ook op Yahoo. Daar vertelt ie dat er 1 bougie heel er vuil /vet was… ops:
En wat vind je hier van dan?
Je had het daar over een vuile bougie!
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Die klepdeksel pakkingen haal ik bij de franse club… Is er geen specialist die ze in voorraad heeft in belgie? Heeft Walter ze niet liggen?
Ik ben wel benieuwd of die nieuwe bougies schoon blijven. Verkijk je er echter niet op. Een Carbu draait te rijk op stationair en zal je bougies snel zwart maken. Ga ook een stuk snelweg rijden!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
bogaard77 schreef:Die klepdeksel pakkingen haal ik bij de franse club… Is er geen specialist die ze in voorraad heeft in belgie?
Garage Troch
Nieuwe Beggaardenstraat 10
2800 Mechelen
Tel 015204210
Het moet erg gek lopen, als hij ze niet kan leveren.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
patje74 schreef:bogaard77 schreef:Die klepdeksel pakkingen haal ik bij de franse club… Is er geen specialist die ze in voorraad heeft in belgie?
Garage Troch
Nieuwe Beggaardenstraat 10
2800 Mechelen
Tel 015204210Het moet erg gek lopen, als hij ze niet kan leveren.
hey patje74,
hoe bedoel je? de pakkingen voor de klepdeksels of bestaat er nu eindelijk een kit kompleet voor een motorrevisie van de SM?? dit wou ik maar al te graag weten,dus je koopt een set met alle pakkingen en o-ringen en keerringen en noem maar op!!bestaat dit voor de SM? ik weet dat ‘t voor sommige andere citroën’s bestaat ,want heb zulke kits al bij Chyparse zien liggen,maar vraag me niet voor welke citroën het was!
blooper1963 schreef:patje74 schreef:bogaard77 schreef:Die klepdeksel pakkingen haal ik bij de franse club… Is er geen specialist die ze in voorraad heeft in belgie?
Garage Troch
Nieuwe Beggaardenstraat 10
2800 Mechelen
Tel 015204210Het moet erg gek lopen, als hij ze niet kan leveren.
hey patje74,
hoe bedoel je? de pakkingen voor de klepdeksels of bestaat er nu eindelijk een kit kompleet voor een motorrevisie van de SM?? dit wou ik maar al te graag weten,dus je koopt een set met alle pakkingen en o-ringen en keerringen en noem maar op!!bestaat dit voor de SM? ik weet dat ‘t voor sommige andere citroën’s bestaat ,want heb zulke kits al bij Chyparse zien liggen,maar vraag me niet voor welke citroën het was!
Voor een DS hebben ze zeker zulke sets. Of ze dit voor een SM ook hebben betwijfel ik. Ik heb tot nu toe allemaal losse pakkingen.
Verder denk ik ook niet dat ze je, wat SM betreft, niet zullen kunnen helpen bij garage Troch. Ben er laatst geweest en ze hadden niets van SM.
“Specialisten” voor SM zijn er hier in België niet (veel). Garage Dhont (Gent) is gestopt als ik me niet vergis. Je hebt noch CQS, maar ja ...
Waarom wil je meteen je secundaire kettingen gaan controleren? Maken ze lawaai?
Ik zou zeker de pakking van de waterpomp eens controleren!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
@blooper1963
Oeps, een beetje te lang de zon op mijn kop gehad denk ik zo…. Ik zou toch zweren dat je het over je DS had! ops:
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
citrods schreef:Waarom wil je meteen je secundaire kettingen gaan controleren? Maken ze lawaai?
Ik zou zeker de pakking van de waterpomp eens controleren!
bij stationair draaien,hoor ik als je voor de wagen staat een zeer licht getik. kunnen kleppen zijn of die ketting. het is al gebeterd,sinds er de goeie olie op is! toen ik hem kocht stond er 10W40 op en nu heb ik er 20W50 opgedaan. en ook het minste beetje gas dat je geeft houd ‘t getik meteen op! ik had een vuile bougie bij de middenste rechtse cylinder de 5 andere waren zwart maar rein van kleur,dus ik wil zeggen dat er geen aanslag opzat en die ene kon je haast niet meer zien dat het een bougie was. dat kunnen de carbu’s toch niet zijn of wel? verder draait ze heel mooi rond en zacht,vraag maar aan Walter Bogaerts hij heeft haar al horen draaien! nog iets over dat oliepeil!! deze morgen heb ik het gechekt en stond het pille op maximum. ik doe de kap dicht en ga werken. Deze avond kom ik thuis en trek ik weer de peilstok er uit en stond het peil al 3 à 4 mm onder het maximum!! zonder dat de motor deze morgend of in de dag gedraaid heeft!! ik denk dat ik hier met een wagen van Fantomas opgescheept zit en mijn vaatje van het water heb ik ook gechekt en dat ziet er groen en rein uit nu en dat niveau was gisteren gezakt omdat de motor leegeweest is,maar ik heb het gisteren avond na haar een uur te hebben laten draaien nog op peil bijgevuld! en daar veranderd er niets meer! enkel de olie zakt ,nu ook al zonder dat de motor draait en er liggen geen plekken onder ,juist enkele zwarte vlekjes,maar da was van giseren toen ik er de olie heb afgelaten.Er was nl. e wa nevens gelopen
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Ik heb namelijk nog een nieuw vraagje over de dachbord verlichting.
Heeft mijn SM bouwjaar 17/08/1971 aan de verwarmingshendels een verlichtingslampje zitten?? want ik heb er de zijkant al afgehad en kan geen fitting en nog minder een lampje vinden.
Walter Bogaerts heeft het model uit 1972,en die heeft daar wel verlichting zitten.
Nu is mijn vraag zit daar bij mij ook normaal verlichting of niet? zo ja waar,en hoe vervang ik het lampje?
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
vonkt die bougie wel goed? (ff twee bougies wisselen)
misschien desbetreffende bougie kapje/kabel niet meer goed? (weerstand meten(?))
contactpuntjes okee? (heeft een SM die?)
versleten naald carb? (of heeft een SM niet één carb per cilinder?)
olie lijkt me niet erg, wellicht spelen klimatologische omstandigheden een rol; luchtdruk en temperatuur zorgen voor het in volume toenemen/afnemen van de olie en/of de lucht in het motorblok oftewel oliepeil zal altijd lichtelijk schommelen.
en zolang er geen plassen onder t blok liggen…
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ieksEmmu schreef:contactpuntjes okee? (heeft een SM die?)
:
Origineel wel! Wel twee stuks…
Er kan 1 carb veel te rijk staan. Dat moet je met Walter met de colour tune methode kunnen zien.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
blooper1963 schreef:Ik heb namelijk nog een nieuw vraagje over de dachbord verlichting.
Heeft mijn SM bouwjaar 17/08/1971 aan de verwarmingshendels een verlichtingslampje zitten?? want ik heb er de zijkant al afgehad en kan geen fitting en nog minder een lampje vinden.
Walter Bogaerts heeft het model uit 1972,en die heeft daar wel verlichting zitten.
Nu is mijn vraag zit daar bij mij ook normaal verlichting of niet? zo ja waar,en hoe vervang ik het lampje?
er zit een heeeeeel klein lampje in een hulsje wat in het kachelpaneel is geschoven. dat lampje zit aan een draad gesoldeerd en is dus alleen te vervangen als je het losmaakt van het draadje.
Een lastig te vinden te te bereiken lampje en een echte rotklus!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
blooper1963 schreef:patje74 schreef:bogaard77 schreef:Die klepdeksel pakkingen haal ik bij de franse club… Is er geen specialist die ze in voorraad heeft in belgie?
Garage Troch
Nieuwe Beggaardenstraat 10
2800 Mechelen
Tel 015204210Het moet erg gek lopen, als hij ze niet kan leveren.
hey patje74,
hoe bedoel je? de pakkingen voor de klepdeksels of bestaat er nu eindelijk een kit kompleet voor een motorrevisie van de SM?? dit wou ik maar al te graag weten,dus je koopt een set met alle pakkingen en o-ringen en keerringen en noem maar op!!bestaat dit voor de SM? ik weet dat ‘t voor sommige andere citroën’s bestaat ,want heb zulke kits al bij Chyparse zien liggen,maar vraag me niet voor welke citroën het was!
de O ringen moet je alleen vervangen door exemplaren van VITON, anders gaan ze toch weer lekken.
Pakkingen en ringen zijn te krijgen bij van der laan in abbenes,
tel 0031-252-544552
daar kun je ook terecht voor GOEDE kettingen en andere onderdelen zoals waterpompkeering en zo
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste