Totaal aantal Berichten: 50
- BX 1.4 TGE
- AX 1.1
ik ben van plan van menne bx is een onderhoud te geven.
nu wil ik men koelwater verversen, en heb al via ne goeie ziel van bij mij op’t school ontdekt dat ik rechts van de radiator een bout moet lossen, en nog op een T-stuk van wat slangskes ook. Nu is de vraag: welke bout moet ik vanonder los draaien voor het koelwater dat in de moteur zit deruit te laten?
Heeft er iemand een duidelijk foto’ke van?
alvast merci!
Re: koelvloeistof aflaten
philipke schreef:ik ben van plan van menne bx is een onderhoud te geven.
nu wil ik men koelwater verversen, en heb al via ne goeie ziel van bij mij op’t school ontdekt dat ik rechts van de radiator een bout moet lossen, en nog op een T-stuk van wat slangskes ook. Nu is de vraag: welke bout moet ik vanonder los draaien voor het koelwater dat in de moteur zit deruit te laten?Heeft er iemand een duidelijk foto’ke van?
alvast merci!
Onderaan de radiateur, beneden de linker koplamp, zit soms een kort stukje slang (een dopje eigenlijk) wat je eraf kunt halen met 1 slangenklem, daardoor loopt het geheel na openen van de ontluchting langzaam maar zeker leeg.
Fotoos heb ik daar niet van.
Ich bin ein Breaker
Die aftapplug op de radiateur zit heel tactisch op het laagste punt van het systeem. Draai dus de vuldop eraf, aftapplug open en het hele systeem loopt vanzelf leeg. Draai ook even de kachelkraan open.
Ik neem aan dat je weet dat je na ‘t bijvullen ook de boel weer moet ontluchten…
Totaal aantal Berichten: 50
- BX 1.4 TGE
- AX 1.1
wat is- en waar vind ik de kachelkraan?
De kachelkraan bedien je met de draaiknop op het dashboard, daar zet je de verwarming mee aan