Hallo
Ik rij nu al een paar jaar tevreden een BX, maar wil wel eens weer iets anders (een paar jaar jonger)
Ik denk er sterk over na om een ZX (of een vergelijkbare Peugeot 306) te kopen voor zo rond de €1500 a €2000 (hang er vanaf wat ik voor mijn BX Chic krijg).
Wat zijn de interresante uitvoeringen en motoren?
En zit er veel verschil tussen de desbetreffende bouwjaren voor wat betreft de betrouwbaarheid???
Verder zijn tips van harte welkom.
Groet Age Dijkstra
BX Chic 1991, 220000+ km DH-DD-62…..verkocht
Verder met een Renault Clio uit 2006
Avantage op z’n minst, heb je goede stoelen. 1.6 is prettig, 1.8 is heelrijk. Een Aura is qua uitrusting te vergelijken met je BX Chic. Denk dat je voor je budget nog net mooie uitvoeringen kunt krijgen van de laatste lichting, ga dan voor een 1.6 SX. 306 zijn verhoudingsgewijs duurder. ZX-en minder gewild. Let op: Aandrijfassen!!!!!!
Heb zelf een ‘92 1.6 Avantage voor 600 als ‘tussendoor’ gekocht maar helemaal verknocht.
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Re: Misschien een ZX kopen
2cvman schreef:Hallo
Ik rij nu al een paar jaar tevreden een BX, maar wil wel eens weer iets anders (een paar jaar jonger)
Ik denk er sterk over na om een ZX (of een vergelijkbare Peugeot 306) te kopen voor zo rond de €1500 a €2000 (hang er vanaf wat ik voor mijn BX Chic krijg).
Wat zijn de interresante uitvoeringen en motoren?
En zit er veel verschil tussen de desbetreffende bouwjaren voor wat betreft de betrouwbaarheid???
Verder zijn tips van harte welkom.Groet Age Dijkstra
niet doen, XM kopen!
Re: Misschien een ZX kopen
ieksEmmu schreef:
niet doen, XM kopen!
voor 1500/2000 euro
Waarom heet je XM eigenlijk ‘eerlijk’...?
ZX is toch echt een veel betere en fijnere auto
Gehad: