Totaal aantal Berichten: 1547
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Dinsdag rijd ik op de drukke N18 tussen Eibergen en Groenlo. Een vrachtwagen komt me tegemoet, de zoveelste, en plotseling hoor ik een keiharde tik en ik zie een brokje zwart voorbij vliegen. Shit, m’n voorruit, denk ik. Ik kijk maar ik zie geen ster, koeienoog of barst. Huh, mazzel. Tot ik thuis kom. Ik stap uit en werp toch voor alle zekerheid een blik op de voorzijde van m’n C2. M’n oog valt meteen op de A-stijl aan de bestuurderskant. Kl#*&$%!+#. Steenslag van FORMAAT. Dat bijkwasten blijf je altijd zien. Dus rijd ik naar de dealer (Ruesink) en vraag wat zoal de mogelijkheden zijn om dat weg te halen. On spot repair, zegt de monteur. On spot wat? Nou, ik heb me laten verrassen. Donderdag is de beschadiging ‘ge-on-spot-repaired’ en het resultaat is FANTASTISCH. Niks meer van te zien. Echt HELEMAAL niks. En dat voor plusminus 130 euro. Oke, daar kun je ook lekker van eten. Maar ik ken mezelf te goed. Ik erger me anders groen en geel aan die mega-steenslag…
Hebben er meer ervaring met dat on spot repair?
Mijn ZX heeft ooit een tikje gehad op het voorspatbord bij/boven de voorbumper. Daar is het plaatwerk weer teruggeduwd maar er zitten nog wat kreukels.
Ben dus benieuwd of “spot repair” voor mij ook een oplossing kan wezen. Ik woon in Enschede dus Greonlo is niet de wereld uit.
Jos van der Voort
Aangezien Ruesink niet in Groenlo zit, maar wel in Ruurlo en Enschede….
De ene lo is de andere niet. Ik bestel af en toe (op dit moment vrij regelmatig ) onderdelen bij Ruesink in Enschede. Heel vaak komen die uit Ruurlo (dus!) om dat daar de schadeafdeling zit.
Vraag blijft of ze dat ook met mijn auto zouden kunnen.
Jos van der Voort
Totaal aantal Berichten: 1547
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Ik weet niet hoe erg die overgebleven kreukels zijn bij je ZX. Bij on spot repair wordt lakschade weggewerkt. Deuken kunnen ze ook weghalen, maar dat heet anders. Een mooie Japanse naam die me niet te binnen schiet, maar het gaat om uitdeuken zonder spuiten. Echter, dat kan alleen bij deuken die niet groter zijn dan een 2 euro-munt.
Je ziet er eigenlijk weinig van behalve dat er wat kreukeltjes (vouwen) zitten. Misschien ga ik zelf wel eens experimenteren met een blokje hout met een stuk fleece eromheen.
Jos van der Voort