Het gaat de goede kant op met het dametje. Inmiddels zitten er al heel wat uurtjes in (eigenlijk elke vrij middag die ik maar kon vinden), maar zeker niet onverdienstelijk. Ondertussen begint ze al aardig apk waardig te worden. Er zit nu een volledig nieuwe uitlaat onder, nieuwe bougies, bougiekabels, schoon luchtfilter, deels nieuwe bedrading, afstelling van de 123, nieuwe buitenspiegel (was een 2cv spiegel ), brandstofvulpijp, motorolie +filter, nieuwe spanningverdeler, gereviseerde claxon, her en der nieuwe gas-en luchtslangen, originele olievuldop, ontluchte remmen, wieldoppen, afgestelde kleppen, en nog wat klein grut. Nu moet alleen nog een lekzak vervangen worden, een spoorstang, afstelling koplampen en 2 nieuwe voorbanden en dan kan ze voor de apk. Ik ben benieuwd!
Ik heb nog wel een vraag. we hebben de werkplaatshandboeken nog niet binnen, dus ik kan het niet opzoeken, maar ik heb vanavond een half doorgescheurde slang aangetroffen vanaf een T-stuk naar ergens onderaan het blok. Vanuit het T-stuk komt een klein slangetje die naar de carburateur loop en een dikkere die nog eens afsplitst wordt naar die dikke buis tussen de carburateur en het luchtfilterhuis en verder doorloopt naar de gasinstallatie. Ik heb ‘m vervangen voor een nieuwe slang, maar ik ben toch wel benieuwd waarvoor dit nu is. Resultaat was iig wel dat het wijffie nu weer erg tof op LPG loopt zonder horten en stoten.
Animal triste post coitum
He Serge, goedemorgen…..ik kan nu even niet op de correcter naam komen maar die slang zorgt ervolgens mij voor dat “overtollige"lucht wordt ontlucht. Waar je waarschijnlijk last van hebt gehad is fenomeen valse lucht…als die slang stuk is bij het T-stuk zuigt ie vaak valse lucht aan…en dat loopt een beetje moeilijk…...heb je de auto al op benzine goed afgesteld ?
Gr P
Het is een slang voor de carterontluchting. Overtollige oliedampen worden daarmee door de carburator afgezogen en verbrand.
Marten schreef:Het is een slang voor de carterontluchting. Overtollige oliedampen worden daarmee door de carburator afgezogen en verbrand.
Hmmm.. klinkt niet echt naar iets wat er de oorzaak van is, dat ze nu weer goed op LPG loopt.
pete72ds schreef:heb je de auto al op benzine goed afgesteld ?
De 123 hebben we nu redelijk goed afgesteld. Maar ze loopt naar mijn mening nog een tikkie te rijk en daarom heb ik gisteren ff geprobeert de Solex carb af te stellen, maar de 2 schroeven die ik daarop kan vinden die eruit zien als stelschroeven, halen totaal niks uit : We willen ook nog eens kijken of we de timing ietsjes beter kunnen krijgen met een strobe en dat 6mm schroefje. Ik ben momenteel info daarover aan het vergaren, hoe je dat moet doen. Al met al loopt ze alweer 100x beter dan de laatste keer dat jij haar zag.
Animal triste post coitum
Yes! In 1x door de APK!! Alleen een wat roestig hd-leidingkje achter als aandachtspunt. En de APK meester vond dat Vredestein onder een DS verboden moest worden….
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Helemaal top Serge! Veel rij-plezier er mee.
patje74 schreef:Helemaal top Serge! Veel rij-plezier er mee.
Dank je, dat gaat wel lukken!
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
helemaal goed! gefeliciteerd!!
Serge schreef:En de APK meester vond dat Vredestein onder een DS verboden moest worden….
Hij heeft groot gelijk!
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Vredestein onder een DS? Remweg vanaf 100 km/h zo’n 10 meter langer (ofwel ruim 2 !!!! autolengtes)....
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Vredestein is geen band voor een DS. Op zich mee eens. Wel is dat weer zo’n opmerking van een APK keurmeester die waarschijnlijk zelf in een Hyundai Anos of Deawoo Dildos rondrijdt op de banden van ingeruilde afdankers en je prachtige DS af wilde keuren op koplampafstelling (in laagste stand), benzineleiding onder de auto (koplampkabel) of niet werken van de handrem op de achterwielen.
Proficiat met je APK en veel lekkere DS-kilometers gewenst
Hee bijgochems, voor de bandendiscussie is al een ander 30km lang draadje waar je zo in kan haken als je er nog iets nieuws over kwijt wilt; http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=162297&start=0 . Die APK meester was iig een toffe peer, die naar eigen zeggen in het verleden 6 DSen had gehad. Hij wist dan wel niet waar de handrem zat, of hoe je de motorkap open moest maken, maar hij had iig sympathie voor de wagen. Hij had ‘r namelijk ook net zo makkelijk af kunnen keuren op die leidingen achter, want die zijn echt niet goed meer. Maar in plaats daarvan drukt ie me een stukkie schuurpapier in de handen en een bus WD40 en zegt “zwarte puntjes op zo’n leiding is eigenlijk een afkeurpunt, ik ga eens even voor bij de remmen voor kijken”. Dan kan je bij mij niet meer stuk, met zo’n houding!
Animal triste post coitum
Ja hallo! Wie begint er nou over vreselijksteins???
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Dat was dus de APK meester en als hij dit geweten had, dan had ie zich liever stil gehouden over die banden
Animal triste post coitum
Lang leve de Vredestein’s
dankzij een normale prijs t.o.v. die veeeeeeeeel te dure michelin’s
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.