Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
bxsport schreef:Op de BX sport waren indertijd geen opties verkrijgbaar vanuit citroën frankrijk dit weet ik van de eigenaar van mij sport die eerste eigenaar was van mijn wagen in 1985
In 1985-1986 werden er zelfs cursusen bij citroën gegeven zei hij, citroën wilde namelijk dat de bestuurders de sport zijn weggedrag leerde kennen alvorens ze de garage uitreden….en niet tegen de eerste boom plakten… zullen vooral de jongeren wel geweest zijn
Ik geloof niet dat de BX Sport echt in het bereik van de gemiddelde jongere lag in 1985-1987. Het waren geen goedkope auto’s en we hadden met ons allen flink minder te besteden.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Alcyone schreef:bxsport schreef:Op de BX sport waren indertijd geen opties verkrijgbaar vanuit citroën frankrijk dit weet ik van de eigenaar van mij sport die eerste eigenaar was van mijn wagen in 1985
In 1985-1986 werden er zelfs cursusen bij citroën gegeven zei hij, citroën wilde namelijk dat de bestuurders de sport zijn weggedrag leerde kennen alvorens ze de garage uitreden….en niet tegen de eerste boom plakten… zullen vooral de jongeren wel geweest zijnIk geloof niet dat de BX Sport echt in het bereik van de gemiddelde jongere lag in 1985-1987. Het waren geen goedkope auto’s en we hadden met ons allen flink minder te besteden.
Neuh, inderdaad. Het was één van de duurste BX-en, zo niet de duurste BX van dat moment. Bepaald geen gemiddelde jongeren-auto destijds.
Bedenk ook dat de meeste “gewone” autoos in die tijd amper genoeg PK’s hadden om op eigen kracht op te trekken en topsnelheden hadden die de 120 lang niet altijd ver overschreden. Het verschil was dus nogal groot.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Tuurlijk in belgië kostte de Bx sport 515000fr wat meer was dan de cx 2.0L nu voor jongeren van 25 26 die een sport wilden kopen op afbetaling ofzo als alternatief voor de Golf 16V injectie moesten dus hier een een uur of 2 met de wagen rondrijden en een begleider om de wagen te leren kennen…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
bedenk ook dat de escort veel sportieve versie’s in z’n gamma had, dat die heel erg in trek waren en minder prijzig
ook bij opel hadden ze snel spul
en zeker de japbakken niet vergeten
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
paso schreef:bedenk ook dat de escort veel sportieve versie’s in z’n gamma had, dat die heel erg in trek waren en minder prijzig
ook bij opel hadden ze snel spul
en zeker de japbakken niet vergeten
Allegeluk zijn er toch nog mensen die iets fatsoendelijks hebben gekocht
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.