2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Type BX SPORT
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 30 juni 2006 02:45 AM
  [ # 16 ]
bxsport schreef:

Op de BX sport waren indertijd geen opties verkrijgbaar vanuit citroën frankrijk dit weet ik van de eigenaar van mij sport die eerste eigenaar was van mijn wagen in 1985
In 1985-1986 werden er zelfs cursusen bij citroën gegeven zei hij,  citroën wilde namelijk dat de bestuurders de sport zijn weggedrag leerde kennen alvorens ze de garage uitreden….en niet tegen de eerste boom plakten… zullen vooral de jongeren wel geweest zijn Very Happy

Ik geloof niet dat de BX Sport echt in het bereik van de gemiddelde jongere lag in 1985-1987. Het waren geen goedkope auto’s en we hadden met ons allen flink minder te besteden.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 30 juni 2006 04:04 AM
  [ # 17 ]
Alcyone schreef:
bxsport schreef:

Op de BX sport waren indertijd geen opties verkrijgbaar vanuit citroën frankrijk dit weet ik van de eigenaar van mij sport die eerste eigenaar was van mijn wagen in 1985
In 1985-1986 werden er zelfs cursusen bij citroën gegeven zei hij,  citroën wilde namelijk dat de bestuurders de sport zijn weggedrag leerde kennen alvorens ze de garage uitreden….en niet tegen de eerste boom plakten… zullen vooral de jongeren wel geweest zijn Very Happy

Ik geloof niet dat de BX Sport echt in het bereik van de gemiddelde jongere lag in 1985-1987. Het waren geen goedkope auto’s en we hadden met ons allen flink minder te besteden.

Neuh, inderdaad. Het was één van de duurste BX-en, zo niet de duurste BX van dat moment.  Bepaald geen gemiddelde jongeren-auto destijds.

Bedenk ook dat de meeste “gewone” autoos in die tijd amper genoeg PK’s hadden om op eigen kracht op te trekken en topsnelheden hadden die de 120 lang niet altijd ver overschreden. Het verschil was dus nogal groot.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 30 juni 2006 10:00 PM
  [ # 18 ]

Tuurlijk in belgië kostte de Bx sport 515000fr wat meer was dan de cx 2.0L nu voor jongeren van 25 26 die een sport wilden kopen op afbetaling ofzo als alternatief voor de Golf 16V injectie moesten dus hier een een uur of 2 met de wagen rondrijden en een begleider om de wagen te leren kennen…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 01 juli 2006 12:38 AM
  [ # 19 ]

bedenk ook dat de escort veel sportieve versie’s in z’n gamma had, dat die heel erg in trek waren en minder prijzig
ook bij opel hadden ze snel spul
en zeker de japbakken niet vergeten

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Gepost: 01 juli 2006 03:38 AM
  [ # 20 ]
paso schreef:

bedenk ook dat de escort veel sportieve versie’s in z’n gamma had, dat die heel erg in trek waren en minder prijzig
ook bij opel hadden ze snel spul
en zeker de japbakken niet vergeten

Allegeluk zijn er toch nog mensen die iets fatsoendelijks hebben gekocht Wink

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook