Dit weekend wordt in mijn 1.6i de motor weer ingebouwd na een nieuwe koppakking en een hoop andere ellende.
Betekent dat dat de klepspeling (XU motor) ook opnieuw gesteld moet worden of heeft de kopvlakker dat als gedaan (of zou ik dat na moeten vragen).
Jos van der Voort
Kickerdekick :cheer1 :cheer1 :cheer1
Jos van der Voort
Totaal aantal Berichten: 1349
- BX SPORT
- 2CV Special
Zou het voor de zekerheid toch even controleren, als de motor eruit is kan je er wat makkelijker aan werken omdat de nokkenas eruit moet bij de xu.
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Toch maar even gebeld met Zomer in Holten die de kop gevlakt heeft.
Hij heeft de boel niet losgehad in de kop en volgens hem kan de kop zo teruggeplaatst worden.
Aangezien wij verder geen problemen met de kleppen hadden laten we de boel maar dicht en gaat het blok er zo in.
Jos van der Voort
cb005978 schreef:Toch maar even gebeld met Zomer in Holten die de kop gevlakt heeft.
Hij heeft de boel niet losgehad in de kop en volgens hem kan de kop zo teruggeplaatst worden.
Aangezien wij verder geen problemen met de kleppen hadden laten we de boel maar dicht en gaat het blok er zo in.
Hij heeft wel gelijk dat de klepspeling door het vlakkin in jouw geval niet verandert. Toch is het wel slim om het wel ff te checken en eventueel te corrigeren. Nu is het nauwelijks extra werk. ALs de kop er weer in zit, moet je de distributie weer loshalen om het te kunnen doen.
Dat is nu een beetje te laat. Het blok wordt vanmiddag in mijn auto getakeld met zo’n minikraantje.
Alles is weer opgebouwd. Ook de bak en zo zit er alweer aan. We hadden daar eerder aan moeten denken.
Op zich heb je wel gelijk maar mijn auto staat al 5 weken stil en ik ben het zat. Ik ben al zoveel tegengekomen. Afgebroken kopbouten, verrot onderblok, overal kit in plaats van pakkingen, kapotte motorsteun, KM teller kabel naar de klote geholpen door de vorige eigenaar.
Hij moet nu maar erin en (hopelijk) van de week lopen. Kleppen stellen moet dan maar als de distributieriem vervangen wordt (die zat er net nieuw in).
Jos van der Voort
cb005978 schreef:
Hij moet nu maar erin en (hopelijk) van de week lopen. Kleppen stellen moet dan maar als de distributieriem vervangen wordt (die zat er net nieuw in).
Ik kan me het ook wel weer voorstellen hoor. Genoeg is genoeg