Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
bxbressers schreef:OK, andere vraag, Ben wel eerst eens van plan andere velgen eronder te gaan hangen…..., : : :
A welke maten kunnen er onder?
B wat is not done?
C Waar te zoeken?en eventuele andere tips ook graag welkom
Jacques
Zie BX velgen sticky
kort samengevat tot een breedte van 205 met 17 inch velgen past
(mits je de juiste ET waarde hebt)
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Nog ff inhakend op de commentaren over koelvloeistof: gezien het feit dat deze BX een tijdje heeft stilgestaan moet je er rekening mee houden dat de waterpomp vervelend kan gaan doen. Niet direct, maar na een tijdje. Dus mocht je binnenkort al dan niet preventief de distributieriem willen (laten) vervangen, laat die waterpomp dan gelijk meepakken, is op dat moment maar weinig extra werk, en zo’n waterpomp is op zich niet duur.
Ik ben daar zelf destijds mee de mist in gegaan (mijn TZD Turbo had de laatste jaren ook heel weinig gereden toen ik haar kocht): preventief distririem laten vervangen direct na aankoop, om 15000 km later die riem opnieuw te moeten laten vervangen omdat de waterpomp het had begeven. ‘t Is maar een weet…
En als die riem vervangen wordt is een rondje kleppen stellen ook mooi meegenomen, aangezien voor die actie de distributieriem er ook af moet. Ik weet niet of het nodig is, maar nogmaals: ALS het toch nodig zou zijn zou ik die zaken combineren, bespaart je behoorlijk wat werk/ arbeidsloon.
winnetou schreef:Nog ff inhakend op de commentaren over koelvloeistof: gezien het feit dat deze BX een tijdje heeft stilgestaan moet je er rekening mee houden dat de waterpomp vervelend kan gaan doen. Niet direct, maar na een tijdje. Dus mocht je binnenkort al dan niet preventief de distributieriem willen (laten) vervangen, laat die waterpomp dan gelijk meepakken, is op dat moment maar weinig extra werk, en zo’n waterpomp is op zich niet duur.
Ik ben daar zelf destijds mee de mist in gegaan (mijn TZD Turbo had de laatste jaren ook heel weinig gereden toen ik haar kocht): preventief distririem laten vervangen direct na aankoop, om 15000 km later die riem opnieuw te moeten laten vervangen omdat de waterpomp het had begeven. ‘t Is maar een weet…En als die riem vervangen wordt is een rondje kleppen stellen ook mooi meegenomen, aangezien voor die actie de distributieriem er ook af moet. Ik weet niet of het nodig is, maar nogmaals: ALS het toch nodig zou zijn zou ik die zaken combineren, bespaart je behoorlijk wat werk/ arbeidsloon.
D-riem moet sowie so ook op tijd, max. 5 jaar wordt wel gezegd.
Ik zou bij een auto met dit kmtrage er eerlijk gezegd vanuit gaan dat kleppenstellen nog (lang) niet hoeft. Ik zou zeggen: rijd ‘m eerst maar eens een beetje “los” voordat je de speling gaat opmeten; als je een fractie roetafzetting (rustig bereden diesels eigen) op de verkeerde plek hebt kun je kleppen blijven stellen.
Ich bin ein Breaker
ga hem inderdaad eerst maar eens rustig"los” rijden, over een km of 5000 a 10000 eens lekker laten behandelen door mijn garage…....
BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop
winnetou schreef:Nog ff inhakend op de commentaren over koelvloeistof: gezien het feit dat deze BX een tijdje heeft stilgestaan moet je er rekening mee houden dat de waterpomp vervelend kan gaan doen. Niet direct, maar na een tijdje. Dus mocht je binnenkort al dan niet preventief de distributieriem willen (laten) vervangen, laat die waterpomp dan gelijk meepakken, is op dat moment maar weinig extra werk, en zo’n waterpomp is op zich niet duur.
Ik ben daar zelf destijds mee de mist in gegaan (mijn TZD Turbo had de laatste jaren ook heel weinig gereden toen ik haar kocht): preventief distririem laten vervangen direct na aankoop, om 15000 km later die riem opnieuw te moeten laten vervangen omdat de waterpomp het had begeven. ‘t Is maar een weet…En als die riem vervangen wordt is een rondje kleppen stellen ook mooi meegenomen, aangezien voor die actie de distributieriem er ook af moet. Ik weet niet of het nodig is, maar nogmaals: ALS het toch nodig zou zijn zou ik die zaken combineren, bespaart je behoorlijk wat werk/ arbeidsloon.
vooralsnog heeft mijn zeer betrouwbare garage er naar gekeken,en zag de dbriem er zeer nieuw uit, wat ik al zei, het beesie is gewoon goed onderhouden
heb er niet zoveel technisch verstand van, maar zoals ruben ook al zei….. hij ziet er gewoon goed uit! :headbang
BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop
Zo….vanmiddag even een kleine meeting bij mij thuis gehouden.
Jacques kwam even langs met zijn TRD turbo om hem te laten zien en we hebben beurtelings met elkaars BX gereden.
In een ooghoek zag ik mijn overbuurman al weer fronsend kijken toen jacques in mijn BX stapte en er mee wegreed….de man dacht dat ik hem alweer zou gaan verkopen.
Jacques zal zelf wel zeggen wat hem opviel.
de man dacht dat ik hem alweer zou gaan verkopen.
tss hoe kunnen ze dat nou van JOU denken! die man kent jou duidelijk niet
Ahaa, ben inderdaad bij Bram eens even lang gereden…...
Inderdaad wat duidelijke verschillen in de auto’s Bram z’n Bx is wat stugger in de vering, het voelt allemaal ietsie steviger, maar denk dat dat een boel te maken heeft met het feit van de GTI stoelen die er in zitten, zitten een stuk lekkerder dan de mijne….............., zie een projektje aankomen
Bram had verder het idee dat mijn turbo iets aan power mistte, iets wat ik niet kon beamen, pas na een ritje in zijn Bx merkte ik wel een klein verschil daarin maar daar gaan we later wel eens wat aan doen.
Voorts eens even de Audio beluisterd en ook daar komt weer een projektje,.........
Ook twee “nieuwe’’ Speakers ontdekt bij Bram achter de Achter portier in de stijl waar bij mij een raampje zit, maar geven een rete goed geluid :guitare
Al met al een interessan uurtje, helaas geen foto’s genomen…...., of het moet zijn dat de Buurman die genomen heeft :hunk als hij een beetje goed keek, zou hij weten dat mijn Bx er veeeeeeel mooier uitziet en ik echt nog geen ander wil :headbang
Grapje Bram
Jacques
BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop
Ja…..jouw BX veert wat soepeler dan de mijne, zal wel aan het type veerbollen liggen die er onder zitten.
Die van mij zijn net gevuld bij Rene Spaan en de ADALS zijn nu ook prima. (die van jou trouwens ook !)
Ziet er verder keurig netjes uit, jouw BX…inderdaad, GTI stoelen horen gewoon in een Turbodiesel
En we hebben hetzelfde (originele) Citroen schuifdak.
Wat mij opviel tijdens het accelereren met jouw BX was, dat je de turbo er niet echt duidelijk voelt inkomen….bij die van mij zou het trouwens ook wel wat feller mogen zijn, zeker als ik ze vergelijk met mijn eerdere TZD-turbo’s.
(en dan vooral die ene TRD-turbo die ik ooit heb gehad)
Nu zijn die van jou en van mij nog geen afgetrapte turbodiesels met 4 of 5 ton op de teller, integendeel…..die van jou staat pas 120k en die van mij nu 270k.
Misschien moeten jij en ik er maar eens een flesje dieselreiniger in doen, wie weet helpt dat. (?)
zo…... nieuwe velgen gereserveerd, gaan we mooi eens ophalen in belgie wanneer ik weer terug ben in augustus…., natuurlijk volgen er dan ook weer fotootjes…. :photo
BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop
Ik doe het maar even in jouw draadje, Jacques…jij gaf me toch de tip van die TRD-turbo in Haarlem ?
http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/citroen/41791917.html?return=eJwlyuEKgyAUhuF7CepnZRqbiox2J7ICRVcHPVDb2L3v5P4cnvfjWMXUx6teZ8XEqKq82PRw2iGC6rqwwbK2T5sCQrQWc7vG7v/SgoPbEQ1r5mxwq/nEan6PdCZZNJxTX4jEt4eTR1mF4PysF5W4ylFeqMJOhWkmbtmThwYMq/T3B3f+MF4=&df=1&fta;=#photo
Ik ben er net (puur voor de lol) even langs geweest, om eens te kijken in welke staat die verkeerde.
Hij ziet er in het echt minder mooi uit als op de foto, heeft wel een fraai interieur, blauw-grijze TZI stoelen (met dat groffe motief, lijkt een beetje op 16V stoelen)....heeft 352.000 km op de teller, dashbord ziet er een beetje smoezelig uit.
En er zit een origineel Citroen schuifkanteldak in.
Toen ik tegen de dame zei of ik hem ook even mocht starten (ging mij om de Koudstart zei ik)...toen zei ze, ik haal even de sleutels…totdat er opeens een man bij kwam staan die wat tegen haar zei (kon ik niet horen)......en toen moest ik opeens s’middags terug komen.
Kijk, dan weet ik alweer genoeg.
Ik geef potentieele BX kopers ALTIJD de tip…..ga (als het mogelijk is) op een Onverwacht moment s’morgens naar een BX kijken….vraag dan even om de sleutels en start hem zelf, of het nu een diesel is of benzine.
Koop je een BX diesel, waarvan de eigenaar hem s’morgens 3 seconden heeft laten lopen…en jij start hem wat later, dan denk je : Goh, die doet het snel !
Als hij dan de volgende dag bij jou voor de deur staat, kom je vaak een minder prettige verrasssing tegen….dat je hem 3x moet voorgloeien of zo…en dan start met grote rookwolken, laat staan als het hartje winter is en hij bijna niet aan de praat te krijgen is !
Nee…ik had er geen goed gevoel over, ondanks dat ik er geen meter mee gereden heb.
Maar eens even een kleine update van de TRD Turbo….
Km stand nu is na 6 maanden rijden 131153 km, en we rijden nog als een zonnetje
Net een grote beurt laten uitvoeren waarbij de filtertjes lekker vervangen zijn, al mijn dash lampjes het weer doen en hij nog meer snort als voorheen, voor zover dat natuurlijk bij een diesel gaat .
En toen…..., rijd twee dagen na de beurt een beetje rond, krijg ik het gevoel alsof ik stuurbekrachtiging mis af en toe, en het duurt wel heeeeeeeel lang voor mijn slapende BX eens omhoog komt.
Beek de riem van de HD pomp te zijn, bijna geheel zonder tandjes ops:
9,50 euro verder en hij stijgt weer als de beste, en heb het gevoel dat hij nog beter rijdt…..., als dat al mogelijk was.
Voornemens voor het nieuwe jaar zijn toch wel het interieur…..., en waarschijnlijk een paar Morettes…......? ben er mee bezig….
Groenten…
BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop
bxbressers schreef:Voornemens voor het nieuwe jaar zijn toch wel het interieur…..., en waarschijnlijk een paar Morettes…......? ben er mee bezig….
Groenten…
Je weet niet wat je al die tijd hebt gemist v.w.b. dat GTI interieur.
Heb vandaag voor het eerst met deze TZD een kleine 500 km er opzitten….en wat zit zo’n stoel dan lekker zeg.
Ben nu weer wel een gezapige rijder geworden in het verkeer, zonder Turbo.
Ik zie het al voor me als Renz weer terug is uit Afghanistan….en roept : Wedstrijdje doen Pa, met mijn TZD-turbo
Zo te lezen gaat het gewoon goed met deze TRD-Turbo. Met de mijne wat minder, daarover komt binnenkort nog wel meer info over in mijn eigen topic.
Maar, als je nog een gti-interieurtje nodig hebt. moet je maar ff een pbtje sturen
Zweefse nog met deze bx!
janneman schreef:Met de mijne wat minder, daarover komt binnenkort nog wel meer info over in mijn eigen topic.
Oh jee….je maakt me nieuwsgierig
Vertel anders effe snel wat in jouw draadje… in het kort ?