Een carterpan van een BX met airco is inderdaad anders dan de anderen. Maar in jouw geval weet ik het niet zeker, omdat ‘t geen originele airco is
citroenc2 schreef:klein scheurdje lijkt mij wel te lassen denk ik maar heb je ook :photo
Heb geen foto bij de hand nee, tis echt een haarscheurtje. Je ziet niet eens dat er een scheurtje in zit maar er begint gewoon ineens een stroompje olie halverwege
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
De carter pan van een BX met “nainbouw” airco is gelijk aan die met orginele airco, normaal gezien toch. Maar als dit een echt compleet ander systeem is…
Zowel alu en metalen pannen kan je zo laten lassen
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
ik zou hem inderdaad even eraf halen, goed schoonmaken en even naar een staalboer gaan.
Overigens bestaat er ook sneedbaar staal geloof ik, je kan het in iedergeval proberen (aan de buitenkant)
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
Superdave schreef:ik zou hem inderdaad even eraf halen, goed schoonmaken en even naar een staalboer gaan.
Overigens bestaat er ook sneedbaar staal geloof ik, je kan het in iedergeval proberen (aan de buitenkant)
Even? olie eruit. 30 bouten losmaken.. en wel op bokken zetten, want zonder carterpan kun je hem moeilijk ff starten om em weer naar de hoogste stand te brengen.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
leve brug/put
demonteren is idd meer werk dan lassen…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Zou zoiets duur zijn en waar zou ik dat kunnen laten doen in omgeving schiedam/rotterdam?
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Citroenbx schreef:De carter pan van een BX met “nainbouw” airco is gelijk aan die met orginele airco, normaal gezien toch. Maar als dit een echt compleet ander systeem is…
Zowel alu en metalen pannen kan je zo laten lassen
Aircopan is trouwens van aluminium.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
idd daarom zeg ik ook dat zowel aluminium als metaal makkelijk te lassen zijn, aangezien het nog niet duidelijk is welke pan er juist onderhangt.
Hoogstwaarschijnlijk alu, waar zouden ze anders de pomp hangen…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Citroenbx schreef:Hoogstwaarschijnlijk alu, waar zouden ze anders de pomp hangen…
Niks hoogstwaarschijnlijk. Een airco pan is alu.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
aircopan is idd alu, maar metro wist het hoe en wat nog niet van de pan/aircopomp.
Maar ik denk niet dat ze die pomp ergens anders wegkrijgen dan op de carterpan
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.