3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 

Ami Super - chassisnummer nog te vinden???
Gepost: 28 juni 2006 11:31 PM
  [ # 31 ]
Chinco schreef:
Citroenbx schreef:

ik weet nog wel iemand die een slechte super heeft/had, weet niet waar ie met dat ding gebleven is, ik hoor wel ff voor je.

Kijk, daar ben ik blij mee. Straks kom ik met twee supers uit belgie… Wink

Gr. JD

Ik niet Laughing

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  

Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 461

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 28 juni 2006 11:47 PM
  [ # 32 ]
Evan schreef:

kwa plaatwerk valt het best mee wat er nog te krijgen isvoor de Ami Super, alles kwa koetswerk, behalve het front en de binnenschermen, is met de Ami8 uitwisselbaar. Verder is er motorisch veel met de GS uit te wisselen.

voorschermen, achterschermen, motorkappen zijn nieuw via de groothandel te koop, of er nu ook al weer portieren waren weet ik niet. Bodemplaten zijn ook nieuw te vinden.

Dus een echte super die niet meer te restaureren is met de middelen die er ondertussen weer zijn, is moeilijk te vinden, je moet er wel zin en tijd voor hebben natuurlijk.

Ben het er helemaal mee eens. Het is allemaal best te doen, en er is nog wel veel te vinden. Ook de eerste uitlaatdemper is heel lastig, alsmede de kromme pijp van deze demper naar de tweede demper (sigaar, die wel weer hetzelfde is als een Ami8 etc).

Ik heb een Super die naar de sloop dreigde te gaan vanwege hagelschade en algehele malaise weten te redden. De auto is staat momenteel bij de plaatwerker en komt er weer als nieuw uit te zien. Het kost wel wat centen ja, maar alle lol en plezier die ik nu al aan al het klussen heb gehad is het waard. Ook voelt het wel goed om zo’n zeldzaam karretje weer in goede staat op de weg te krijgen.

Er staat trouwens nog een Super te koop bij Johan Ruimzicht in Amsterdam. De koets van dat ding is hier en daar gaar (voorruitljst en dakrand) maar verder issie heel aardig. Hij schijnt nog erg lekker te rijden. Misschien is dat wat?

Succes met de beslissing wat te doen met je chassis. Maak er wat leuks van!

grtz, Michiel

foto’s van mijn project staan hier

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  

Gepost: 28 juni 2006 11:49 PM
  [ # 33 ]

DAT is hoe het moet zijn Wink  mooi werk!

Profiel  

Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2418

Gepost: 30 juni 2006 12:46 AM
  [ # 34 ]
Chinco schreef:

Het is een Nederlands chassis zonder kentekenplaten, zonder papieren en met een onleesbaar chassisnummer. Ik vraag me af of er nog weer papieren bij te krijgen zijn als het chassisnummer weer leesbaar te maken is… Dus met alleen een chassisnummer het orginele nederlandse kenteken weer aanvragen, heeft dat kans van slagen?
Ik hoop eigenlijk dat ik met een schuurpapiertje heel voorzichtig weer de chassiscode tevoorschijn kan halen. Het is het proberen waard, lijkt me.
Ik weet niet hoe het behandeld is, heb je wat aan foto’s? Ik hoop het chassis voor de vakantie iig op te halen, zo vaak vind je geen superchassis. Een super slopen gaat me te ver, dan zijn er wel andere dingen te verzinnen. Wink
Voor foto’s: Chassis Ami Super

Groeten,
Jan

die foto’s zeggen me niet meer dan dat ik nu weet welk chassis het is Smile als je een goede foto hebt van de plek van het chassisnummer kan ik er meer over zeggen, als het gewoon een oppervlaktebehandeling is geweest en ze hebben het helen nummer er niet uitgestraald zou je met een roterende staalborstel ook een end komen

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  

Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746

Gepost: 30 juni 2006 12:51 AM
  [ # 35 ]
Evan schreef:

die foto’s zeggen me niet meer dan dat ik nu weet welk chassis het is Smile als je een goede foto hebt van de plek van het chassisnummer kan ik er meer over zeggen, als het gewoon een oppervlaktebehandeling is geweest en ze hebben het helen nummer er niet uitgestraald zou je met een roterende staalborstel ook een end komen

Kijk, dat dacht ik nu ook. En volgens mij moet je dan ook weer een kenteken aan kunnen vragen, toch?
Ken je het chassis uit de advertenties of al langer dan dat? Vertel eens meer, anders? Wink

@Ruben: heb je al gehoord naar die Super?

Groeten,
Jan

Profiel  

Gepost: 30 juni 2006 02:42 AM
  [ # 36 ]

jawül, zit beter plaatwerk in blijft nog effe ermee rijden, dan word ie gerestaureerd.

Eunneuh nee, geen foto’s, zou er al van verschieten dat zen pentium 2 geupgrade is dus laatstaan een digicam heeft Wink

Profiel  

Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 01 juli 2006 09:13 PM
  [ # 37 ]

dat chassis staat idd al een tijdje te koop op marktplaats en diverse andere plekken, nu jij m gekocht heb ben ik benieuwd naar de prijs Wink ,m aar noodzakelijk is het niet hoor dus als je het niet wil zeggen doe het maar niet.

anyway, als er het ooit een nederlandse super is geweest en het nummer is nog in de database terug te vinden van de RDW zal je er weer een kenteken op moeten kunnen krijgen, of je hetzelfde kenteken terugkrijgt weet ik niet, dat is vlgens mij wel zo als ie als gesloopt is gemeld.

ik zou in ieder geval het motortypeplaatje van een ami super gebruiken en verder zo min mogelijk wijzigen aan aandrijflijn en chassis, want ik neem aan dat je m als dyane super weer op kenteken zal zetten en niet in de tussentijd met een ami-koets erop?

Profiel  

Chinco
> 700 berichten

Gepost: 01 juli 2006 11:19 PM
  [ # 38 ]
Evan schreef:

dat chassis staat idd al een tijdje te koop op marktplaats en diverse andere plekken, nu jij m gekocht heb ben ik benieuwd naar de prijs Wink ,m aar noodzakelijk is het niet hoor dus als je het niet wil zeggen doe het maar niet.

anyway, als er het ooit een nederlandse super is geweest en het nummer is nog in de database terug te vinden van de RDW zal je er weer een kenteken op moeten kunnen krijgen, of je hetzelfde kenteken terugkrijgt weet ik niet, dat is vlgens mij wel zo als ie als gesloopt is gemeld.

ik zou in ieder geval het motortypeplaatje van een ami super gebruiken en verder zo min mogelijk wijzigen aan aandrijflijn en chassis, want ik neem aan dat je m als dyane super weer op kenteken zal zetten en niet in de tussentijd met een ami-koets erop?

500 euro incl 1300 gsa motor en 5-bak. Opzich wel een redelijke prijs, denk ik. Ik hoop em binnenkort op te halen, dan weet ik meer. De orginele motor is er ook nog, dus die wil ik er ook bij hebben. Als ik weet wat ik nu daadwerkelijk betaald heb in totaal hoor je het. Wink

Ik hoop inderdaad dat ik het chassisnummer terug kan halen en daarmee het orginele kenteken terug kan krijgen. Anders maar op zoek naar een ander kenteken. Het heeft allemaal geen haast, dus ik heb de tijd om te zoeken.

ALS er een Ami-koets op komt wordt het nooit meer een dyane, denk ik. De gedachte is wel door mijn hoofd geschoten, maar het is me te doen om een leuke dyane. Ik heb ook al gekeken of je niet een ami-neus en plaatwerk passend kunt maken op een dyane koets, maar dat vergt teveel aanpassingen. Ik wil open kunnen rijden, dat is het enige wat ik tegen heb op een ami.

Ik kan een nagenoeg perfecte koets uit 1971 van een Dyane kopen, samen ben ik dan mooi op weg naar een leuke Dyane Super. Wink Stalling heb ik gelukkig wel, nu nog een sluitelruimte.

Groeten,
Jan

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 02 juli 2006 04:02 PM
  [ # 39 ]

Sleutelruimte is met zo’n project idd een must,
t is wel jammer dat jij dit idee ook al hebt Smile ik bedacht een tijdje geleden dat ik een keer een dyane/super zou gaan maken, maar helaas was het geld weer eens op enzo, Smile 500 voor deze configuratie is niet duur!

zitten die “dikke” wielen er ook bij?

wat betreft open rijden: in een ami kan dat niet idd, maar toen ik vorig jaar in frankrijk was met mijn ami, gewoon de raampjes naar beneden gedraaid, en de achterschuifruitjes iets open, dan heb je ook weinig last van de warmte! Smile

Profiel  

Gepost: 02 juli 2006 06:47 PM
  [ # 40 ]

Ami neus op een Dyane:  foto 7:

http://62.95.94.132/gallery/Salbris-2006?page=2

Profiel  

Chinco
> 700 berichten

Gepost: 02 juli 2006 07:43 PM
  [ # 41 ]

Ja, ok, maar dat is alleen het front. En verkijk je er niet op hoeveel werk dat alleen al heeft gekost! Ik bedoelde meer het volgende:

Amyane

Ok, het is met paint gedaan en niet echt helemaal goed, maar dat is het idee. Wink Maar ik denk niet dat dat haalbaar is, hoor.

Groeten,
Jan

Profiel  

Michiel van G.
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 841

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 02 juli 2006 10:02 PM
  [ # 42 ]

offtopic: was dat voor leuke rode dyane?

Profiel  

Chinco
> 700 berichten

Gepost: 02 juli 2006 11:00 PM
  [ # 43 ]

Ow, eentje die een keer op marktplaats aangeboden is. Vorig jaar of het jaar ervoor, denk ik. Inmiddels al lang verkocht ook, denk ik.

Groeten,
Jan

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 10 augustus 2006 01:35 PM
  [ # 44 ]

en? is er al nieuws op het ami super kenteken/chassis front?

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 27 augustus 2006 08:10 AM
  [ # 45 ]

Kan iemand mij vertellen hoeveel Ami Supers er nog bestaan in NL / België?

Profiel  

3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook