citroenc2 schreef:bxbressers schreef:klopt…., wil ik ook niet….. ( ok, stiekum toch wel een beetje, vooral een in top staat verkerende cx prestige, met mooi en alles en meer en weinig km en nog meer mooi :headbang )
Maar dat heeft inderdaad veel te maken met kosten
valt wel mee voor 32.50euro heb je er al een maar wel 43 zo klein dan
fftopic nee hoor…. ben blij met mijn lief bixie
BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop
arjan_verkade schreef:natuurlijk spelen ook de kosten mee, en zijn er zat jongeren die nu een BX rijden die liefst een XM of een CX zouden rijden. maar daar wordt je al jonge bestuurder qua kosten niet vrolijk van
*knikt bevestigend* Ik heb stiekem al wel gekeken wat het nu kost om een XM rijdende te houden maar dat word me echt te duur nu. XM komt er zodra de zeevaartschool afgerond is en ik een baan heb.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Re: BX een *ouwe-lullen* auto ?
Bram schreef:Ik lees de laatste tijd steeds meer dat jonge autorijders, die net hun rijbewijs hebben gehaald (of er nog mee bezig zijn)....een BX willen aanschaffen.
(zeer tot mijn genoegen overigens)Ik vraag me dan weleens af, WAAROM juist een BX….wat is er interessant voor 18-jarigen om een HP-geveerde Citroen te kopen, die zowiezo al 13 jaar oud zijn, of nog ouder….en toch wat meer onderhouds-gevoelig zijn.
Ik ben zelf een *jonge-oudere* (56) die al 15 jaar bijna onafgebroken met een BX (diesel) rijd en meende altijd dat de BX vooral geliefd was bij o.a. Gereformeerde (pijprokende) leraren…ambtenaren e.d. (wat ik overigens NIET ben)
(hier in mijn buurt wonen 2 BX rijders met het bekende visje op de achterklep)DUS : waarom geen Opel-kadett, ouwe Astra of Ford eskort e.d…..die qua aanschaf ongeveer hetzelfde kosten.
Heeft de BX soms een bijzondere uitstraling voor hen….nog afgezien van de vering, maar is het ‘t model wat hen aantrekt ?
Dat zou ik weleens willen weten….dus ga je gang
Sjee die is lastig, ik ben besmet met het virus van citroen. De aparte vering, de bijzondere vormgeving en ook vanwege het ANDERS zijn dan de rest. Je krijgt vaak een beetje het vakjes idee he..golf rijder, astra rijder..maar bx..daar weet men vaak niks vanaf en ineens is men geintresseerd in je en wanneer men mee rijd hoor ik alleen maar positieve dingen.
+ Punten
Ruimte
Gewicht
Kosten
Vering
- Punten
Constructie..*kraak *kraak
Vormgeving is verouderd..
Komt neer op charme..
Mmm….inderdaad lastig. Ik ben dan nu misschien wel een ouwe lul met een BX, maar ik kocht in 1986 op mijn 28e een nieuwe Leader
Vanaf het moment dat de BX op de markt kwam, had ik er al verlekkerd naar lopen kijken. De voordelen? (toen en nu): ruim, veel auto voor het geld, HP, behoorlijk zuinig in het gebruik, ruime en goed toegankelijke kofferbak (belangrijk voor een muzikant). En ik vond -en vind- het gewoon een mooie auto. Kortom, de beste opvolger voor een GSA (hoewel daar in de tussentijd nog een Visa 11 RE tussen zat.) En toen jaaaaren later de inmiddels aangeschafte DSpécial weer verkocht werd, had ik me heilig voorgenomen om weer een BX aan te schaffen. Dat is ook gebeurd en ik heb er geen dag spijt van gehad. Nog steeds vind ik ‘m (ondanks dat het “maar” een 14 is) op een aantal punten misschien wel prettiger dan de Xantia
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Totaal aantal Berichten: 771
Geregistreerd: 26-01-2005
- BX 1600 tzi automaat
Bij mij is het citroenvirus aangebracht door onze buurman die in de jaren 80 een aantal BXen had en wij hadden toen zon saaie opel ascona.
En ik vond dat als klein jochie ontzettend mooi dat die auto omhoog ging als je hem startte en heb ook altijd gezegt als ik later mijn rijbewijs heb dan ga ik een bx kopen en dat heb ik ook gedaan ik heb hem wel als tweede auto erbij om er lekker van te genieten en naar drie jaar heb ik er nog steeds plezier van en wat een ander er van vind interessereerd me niets mijn pa noemt het ook een oude franse lullenbak D D
Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000
Mijn vader had begin jaren 90 een aantal lease bx’en. In ‘89 zelf mijn rijbewijs gehaald en na een echeque met een mazda 323 kocht ik mijn eerste bx, ‘n 1.9 GT. Niet slecht om mee te beginnen, en zeker niet met de foefjes die erin zaten zoals de boordcomputer.
Ik zat toen nog op school en denk maar niet dat mijn klasgenoten me eruit reden met hun auto’s dus zo’n slecht figuur sloeg ik als begin 20tiger niet met mijn GT. Ik heb ook nooit 1 onvertogen woord gehoord in de trent van “wat rij jij nou?”
Daarna legio verschillende merken gereden maar ik kom toch op de 1 of andere manier weer terug bij Citroen
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Rijles/-examen in een BX TZD Turbo helpt ook…!
Voor de ‘visjes’-mensen bied ik al bij voorbaat mijn excuus aan voor het feit dat ik op zondag op het forum zit!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
mssl schreef:..........
PS. Bram ik hoorde je vertellen dat ‘‘ons’’ forum grotendeels toch bestaat uit jonge bx rijders! Misschien leuk voor een poll?Over het algemeen zie ik maar weinig jonge BX rijders namelijk, alleen op het forum dan natuurlijk (en af en toe eens op de snelweg )
Goed idee van je, ik zal er hier alsnog eentje toevoegen.
Overigens bleek op de meeting van vandaag al dat ik echt de oudste *ouwe lul* was van de 10 a 11 BX rijders.
Verder waren het vooral 20 en 30’ers (volgens mijn inschatting) en 1 van 18 (Ijs?).
mssl schreef:mssl=19jaar (je weet nu wie ik ben ?)
Jazeker…...dat weet ik nu.
(poll is trouwens toegevoegd)
denk dat de poll zal uitwijzen dat de meeste tussen de 18 en 30 zijn maar is ook niet raar eigelijk als je ziet wat de meeste doen in het dagelijks leven kwa werk en school
Bram schreef:
Verder waren het vooral 20 en 30’ers (volgens mijn inschatting) en 1 van 18 (Ijs?).
Goofblikscha is ook 18 hoor
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Ik ben nu 20 ... volgende week 21.
Ik vind de BX een hele mooie wagen ... ik zat min of meer al te kijken naar zo´n ding voor vakantie maar toen kreeg ik er dus een aangeboden op de garage voor niets. En daar ben ik heel blij mee !
De meeste jongens van mijn leeftijd vinden dat ook wel mooie wagens hoor ... niet superbijzonder maar er wordt in elk geval nooit een “negatief oordeel” over geveld dus dat zegt voor mij genoeg over het imago van de BX
Citroën D Special 1970
Tja, 11 jaar geleden ben ik verliefd geworden op BXen, vooral die lage instap van een slapende BX facineerde me enorm.. In 2004 was het eindelijk zo ver dat ik mijn eerste (en huidige) auto heb gekocht.. Ik was toendertijd 21 en had 3 maanden m’n rijbewijs.
Oude lullen auto? nee, absoluut niet. Mijn overbuurjongen (19 jaar oud) wilde ook supergraag een BX, hij vindt ‘m mooi en rijdt magnifiek (dat zijn zijn woorden over mijn chicje).. Alleen vraag ik me af waarom hij dan een VW Jetta kocht
Een BX is gewoon een liefhebbersauto voor jong en oud.
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Kijk.. een BX is gewoon cool, op de goede manier fout zeg maar.
Nu ben ik wel enigszins bevooroordeeld na resectievelijk in een ‘84 16 TRS, ‘86 19 GT en ‘89 19 TZI te zijn rondgereden, waarop 2 Xantia’s (een ‘93 1.8 en een 2000 1.8i16V) volgeden, en nu dan de gele Xsara (na een halfjaar een Targamodel van een niet nader te noemen japans merk )
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 05-11-2005
- Méhari mehari 4 zitter
- BX GTI 16V
Mijn moeder reed altijd met Citroën, ze kocht een jaar en half terug een Opel Astra. Dus ik wou het Citroën gebeuren voortzetten.
Als 18 jarige kocht ik een Dyane 6, daarna 2 GS’n (waarvan ik nog 1 heb) en nu nog steeds de BX.
Waarom ik een BX?
BX is mooier dan Escort, Kadett, ...
Er rijden nog veel BX’n rond dus het moet wel een goede wagen zijn.
BX is goedkoop in onderhoud, toch goedkoper dan Xant en XM.
De vering van BX is zalig.
...
Mvg
Marijn
c’est fantastique