Ik rij al weer een tijdje in een Leader rond, en het valt me op dat m’n rug er niet echt beter op wordt. Wat zijn de lekkerste stoelen ooit in een bx?
Citroen Bx Deauville 1993
Re: Wat zijn de lekkerste stoelen qua uitvoering?
Eric schreef:Ik rij al weer een tijdje in een Leader rond, en het valt me op dat m’n rug er niet echt beter op wordt. Wat zijn de lekkerste stoelen ooit in een bx?
GTi stoelen. Of 16V, maar die zijn wat moeilijker te krijgen.
Test
Ik heb een Progress, zitten dezelfde stoelen in als een GTI als ik me niet vergis, en die zitten voortreffelijk!
Ik vind ze nog mooi ook….zwart velourse stof.
Maar zoals in alle bx’en vind ik de leuning wat aan de korte kant met mijn lengte….1.87 meter
De 16V stoelen zullen nog wel beter zijn (sportstoelen) maar hier is moeilijker aan te komen!
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Je was me net voor Thijs
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Re: Wat zijn de lekkerste stoelen qua uitvoering?
Eric schreef:Ik rij al weer een tijdje in een Leader rond, en het valt me op dat m’n rug er niet echt beter op wordt.
Wat zijn de lekkerste stoelen ooit in een bx?
Zoals Thijs al zei….inderdaad de GTI stoelen, die je vrij gemakkelijk kunt vinden op de sloperij in latere TZI’s, TZD’s (turbo) en de GTI zelf natuurlijk.
Deze stoelen hebben een vast ingebouwde lendesteun, zijn naar achteren kantelbaar zodat je bovenbenen goed ondersteund worden.
Kortom….ze zitten uitstekend, beter dan de vrij zachte standaardstoelen, waar je een moeie kont van krijgt en pijn onder in je rug, na een lange rit.
Alhoewel ik een *moord* zou plegen voor een stel 16V stoelen, daarvan is de lendesteun ook nog eens regelbaar en hebben dikkere z.g. zijwangen. ops:
Er moet altijd iets te wensen blijven, nietwaar ?
(Voor Eric : je kunt ze zo overzetten, andere BX stoelen….passen altijd.)
Ik mis 1 ... ops:
Leer! Ellende in de zomer, Ellende in de winter..maar het zit nog net even wat beter dan het stoffe GTi interieur
oke wie heeft er een setje GTI/TRS chairs staan!?
beetje in de buurt van Utrecht want mijn rug weet je.
Alles beter dan het vloeipapier wat in de basisbakken zit
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Totaal aantal Berichten: 3830
- CX 2200
- CX 2200
Robin schreef:Alles beter dan het vloeipapier wat in de basisbakken zit
leaderstoelen hebben iig wel stevige stof…..
ik ga ze ook zeker bewaren(mooi rood ruitje ook)
- CX 2200
- CX 2200
is het trouwens de oude van chinco?
jazeker, een bekende auto op dit forum
- CX 2200
- CX 2200
geen mooiere leader dan een bx leader! (okay, een type 1 is nog mooier )
als m’n rug er maar niet onder lead…
- CX 2200
- CX 2200
ken het wel, zelf ook een leader gehad. ik had al een setje sportstoelen liggen, uit een type 1 leader die ik erbij had gekocht, maar die zijne ‘r nooit ingekomen ivm andere auto.
nu in de digit wil ik ook weer gti stoelen zetten ivm dezelfde ‘zit’ als de leader. alleen wederom jammer van de originele stof. maar zitcomort gaat voor!
wat me wel opviel met de mindere stoelen dat ze ook wat lager zitten. In een TRS zat ik met mijn hoofd tegen dak. (gelukkig open dak) Dit heeft waarschijnlijk met verstelmechanisme te maken.