Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Douwe schreef:Die belgische groene is inderdaad echt geweldig. Toen ik die foto voor het eerst zag was ik metteen verliefd. Jammer dat de prijs vrij hoog is en dat er dan nog allemaal kosten bij komen om hem in nederland te krijgen.
Het liefst mk1 inderdaad maar suggesties voor mk2 mogen worden geplaatst hoor!
mijn belgische MK2 heeft keen katalysator en is zo op het kenteken goedgekeurt (bij invoer in 2000), deze motor levert 157,5 PK of iets dergelijks, in ieder geval genoeg ik neem aan dat deze kenmerken voor alle belgische MK2’s geldt, en dan heb je natuurlijk het beste van 2 werelden. de BPM die op mijn kenteken staat bedraagt € 5500,- misschien kun je met die gegevens kijken wat je nu nog zou moeten betalen. de prijs is van die groene wel hoog inderdaad, en ik ben niet gek op het luchthappertje in de motorkap, maar verder is het een erg mooie auto!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Weet iemand hoeveel bx 16v er ongeveer in nederland zijn geleverd?
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Ik meen dat er intotaal iets van 7000-10000 16v’s zijn gemaakt in totaal..hoeveel in nederland is mij niet bekend. Wél weet ik dat er niet veel meer over zijn, naar schatting iets van 50..meer ook echt niet ?
Ik ben ook bij de zwarte 16v die op speurders staat aangeboden. In principe wel een mooie wagen maar had blaasjes rond het raam, roestvorming bij het dakraam en een doffe plek boven het achterraam op de kofferklep. Ook in het interieur zat een slijtageplek. Z’n km stand was 258 000 maar bij 202 000 had ie nog veel onderhoud gehad, pakkingen en koppeling.
Hij viel mij eigenlijk wat tegen maar de prijs was wel redelijk goed bespreekbaar, toch heb ik hem laten staan, misschien iets voor een ander.
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Om even terug te keren bij de zilvergrijze 16v MkI waar dit topic mee begon….
Voor ik de 16v van SZ kocht had ik gereageerd op de marktplaats advertentie van die grijze waar dit topic mee opent.
De eigenaar heeft mij uiteindelijk gebeld met het excuus dat z’n computer het enige weken niet had gedaan en derhalve geen berichten had gelezen met reacties op z’n advertentie.
De eigenaar klonk heel vriendelijk en zei dat hij de auto sowieso niet aan willekeurig wie zou verkopen omdat hij persé wil dat de auto bij een liefhebber terechtkomt.
Tevens beweerde hij dat de auto al heel lang in z’n bezit is en trouw is onderhouden bij een citroën-specialist.
Voornaamste reden van verkoop was een gebrek aan stallingsruimte en hij zou blij zijn met €750.
Wat ik niet snap is dat niemand gewoon naar die auto is gaan kijken, want ze ziet er knap uit en misschien is ze dat ook wel.
Maar met een virtuele 16v MkI discussie komt niemand erachter hoe het nou echt zit.
Ook als het een ragbak is (of ooit geweest) hoeft dat natuurlijk niet al teveel te zeggen als je niet weet wat er in de afgelopen jaren aan onderhoud aan is gedaan.
Ik heb SZ’s 16v gekocht, voor achteraf aardig wat centjes, en ik wist ook niet wat ik te horen zou krijgen van mijn Citroën-specialist als ik haar eenmaal voor het oordeel zou aanbieden.
Een bijzondere auto kopen (en een 16v MkI is zeldzaam en bijzonder) brengt nu eenmaal kosten met zich mee, en als je daar problemen mee hebt moet je in een gewone zakjapanner gaan rijden.
Maar als je 7à800 betaald voor een MkI die compleet is mag je eigenlijk niet verbaasd zijn als je op 2à2500 uitkomt tegen de tijd dat je alle achterstallig onderhoud hebt gedaan.
[edit] heb inmiddels het topic op het BX-forum gelezen, en er zijn dus wél mensen wezen kijken….
Mijn voornaamste punt hierboven was dat ik het vrij nutteloos vindt om prijsdiscussies te houden over niet gezien auto’s etc..
Omdat wij 2 CX’en, 2 BX’en (nog wel) én een AX GT hebben is de trivialiteit van wat een auto kost en wat ‘ie waard is ons inmiddels aardig duidelijk.
Je wilt een auto of je wilt’m niet….
[/edit]
Ik hoor anders dat de eigenaar van die grijze niet eens een citroen monteur is…
Goed, aan de mijne zat wat werk, vandaar dat ik ook geen hoofdprijs vroeg… achteraf gezien zit er aan de ax meer werk, terwijl ik die duurder heb gekocht..
maarja, een oude auto kopen is altijd risicovol…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Ik heb weer een auto gekocht. Het is geen bx geworden, ik kwam namenlijk een zx 16v tegen die ik niet kon laten staan.
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
pas je nu wel op?
Ik heb hetzelfde meegemaakt als jij dus ik weet in wat voor een klein hoekje het kan zitten.. ops:
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
we zijn benieuwt :photo
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Trouwens, ik meen dat er iets van 900 16v’s in NL zijn geleverd, en ik schat dat er nu nog zo’n 90 mk1’s over zijn…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI