Hallo,
Iets meer dan 25 jaar geleden ben ik ongeveer anderhalf jaar in het bezit geweest van een muisgrijze snoek.
Volgens mij was het een ID19. Enkele koplampen en met zo’n bolletje als rem op de vloer. Ik woonde indertijd in Nijmegen en omdat ik veel kilometers moest gaan maken heb ik hem verkocht en ben voor een CX op gas gegaan.
Leeft deze auto nog en is-ie nog bekend?
Jos van der Voort
De Rdw site heeft een mogelijkheid dat je een kenteken online kan checken, als ze nog rijden, zie je de APK datum.
Bij de RDW is deze auto niet meer bekend. Op de een of andere manier doet dat toch een beetje zeer.
Kan iemand me helpen om na te gaan wat voor een ID/DS ik nu eigenlijk precies had?
Kun je aan de hand van dit kenteken na gaan van wanneer de auto was?
Jos van der Voort
Ik kom er niet uit.
Volgens mij was het kenteken AR-25-25. Is het dan een motorkenteken?
Kan best zijn dat ik me vergis.
Jos van der Voort
cb005978 schreef:Ik kom er niet uit.
Volgens mij was het kenteken AR-25-25. Is het dan een motorkenteken?
Kan best zijn dat ik me vergis.
Met AR achteraan kom je op uitgifte kenteken ergens midden 1965. Klopt wel met de enkele koplampen. Met die remknop moet het dan een DS19 geweest zijn. Mogelijk Gris d’eté voor modeljaar 1965. Zie Link . Dat is dan wel weer een ID19.
25-25-AR komt niet meer voor op rdw.nl
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Het zou natuurlijk het makkelijkst zijn als er ergens bij jou (of in de familie) een foto opduikt…
‘Spirit of avant-garde’
Het is inderdaad die kleur grijs. Op de foto hierboven staat ie met dubbele koplampen.
Volgens mij had mijn auto er maar één. Maakt het dat dan een ID?
Had ik hem moeten bewaren en koesteren? Is het een zeldzame auto?
Jos van der Voort
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
cb005978 schreef:Volgens mij had mijn auto er maar één. Maakt het dat dan een ID?
Had ik hem moeten bewaren en koesteren? Is het een zeldzame auto?
Nee. Met een remknop is het een DS. En ja je had hem natuurlijk moeten bewaren!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Kijk eens rond op deze site.
http://www.koolhaas.demon.nl/ds-dutch.htm
Klik op ‘neuzen’ als je het verhaal achter de enkele en de dubbele koplampen wilt lezen.
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
De mijne zou dan van 1962 moeten wezen. Op de een of andere manier klopt dat wel met mijn geheugen maar dat zou dan weer niet kloppen met het kenteken.
Jos van der Voort