waterman771 schreef:blooper1963 schreef:patje74 schreef:bogaard77 schreef:Die klepdeksel pakkingen haal ik bij de franse club… Is er geen specialist die ze in voorraad heeft in belgie?
Garage Troch
Nieuwe Beggaardenstraat 10
2800 Mechelen
Tel 015204210Het moet erg gek lopen, als hij ze niet kan leveren.
hey patje74,
hoe bedoel je? de pakkingen voor de klepdeksels of bestaat er nu eindelijk een kit kompleet voor een motorrevisie van de SM?? dit wou ik maar al te graag weten,dus je koopt een set met alle pakkingen en o-ringen en keerringen en noem maar op!!bestaat dit voor de SM? ik weet dat ‘t voor sommige andere citroën’s bestaat ,want heb zulke kits al bij Chyparse zien liggen,maar vraag me niet voor welke citroën het was!de O ringen moet je alleen vervangen door exemplaren van VITON, anders gaan ze toch weer lekken.
Pakkingen en ringen zijn te krijgen bij van der laan in abbenes,tel 0031-252-544552
daar kun je ook terecht voor GOEDE kettingen en andere onderdelen zoals waterpompkeering en zo
Daar haal ik ook mijn onderdelen.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
waterman771 schreef:blooper1963 schreef:Ik heb namelijk nog een nieuw vraagje over de dachbord verlichting.
Heeft mijn SM bouwjaar 17/08/1971 aan de verwarmingshendels een verlichtingslampje zitten?? want ik heb er de zijkant al afgehad en kan geen fitting en nog minder een lampje vinden.
Walter Bogaerts heeft het model uit 1972,en die heeft daar wel verlichting zitten.
Nu is mijn vraag zit daar bij mij ook normaal verlichting of niet? zo ja waar,en hoe vervang ik het lampje?er zit een heeeeeel klein lampje in een hulsje wat in het kachelpaneel is geschoven. dat lampje zit aan een draad gesoldeerd en is dus alleen te vervangen als je het losmaakt van het draadje.
Een lastig te vinden te te bereiken lampje en een echte rotklus!
dacht ik al ,dat dit een rotklus ging worden ,want ik heb het niet eens gevonden. van welke kant is het lampje het best bereikbaar? passagierskant of chauffeur?
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Dus aanstaande winter plan ik om de motor uit mijn SM te halen en open te gooien.
Wat heb ik nou allemaal nodig van speciaal gereedschap voor :
1) het verwijderen van de motor? en gaat dit zonder de versnellingsbak te demonteren?
2)het open gooien en reviseren van de motor?
3) en zou mij er eens iemand een lijstje kunnen maken, van wat ik allemaal nodig heb voor een complete motorrevisie??
DUs ik bedoel lagers,pakkingen, ringen en keerringen,zuigerveren,uitlaatkleppen, primaire ketting + MECHANISCHE spanner en vul maar aan??
ik heb al :
2 secundaire kettingen.
het versterkte oliepomp asje.
Ik vraag dit om zo nu en dan al eens iets te kunnen kopen of bestellen en om als ik er aan begonnen ben geen 20 keer te moeten naar een verdeler gaan ergens in het buitenland.
Ik koop ook liever iets preventief (terwijl de motor toch open ligt) dan het naderhand te moeten vervangen als de revisie gedaan is!!
wie waagt ‘t??
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
blooper1963 schreef:Dus aanstaande winter plan ik om de motor uit mijn SM te halen en open te gooien.
Wat heb ik nou allemaal nodig van speciaal gereedschap voor :
1) het verwijderen van de motor? en gaat dit zonder de versnellingsbak te demonteren?
2)het open gooien en reviseren van de motor?
3) en zou mij er eens iemand een lijstje kunnen maken, van wat ik allemaal nodig heb voor een complete motorrevisie??
DUs ik bedoel lagers,pakkingen, ringen en keerringen,zuigerveren,uitlaatkleppen, primaire ketting + MECHANISCHE spanner en vul maar aan??
ik heb al :
2 secundaire kettingen.
het versterkte oliepomp asje.Ik vraag dit om zo nu en dan al eens iets te kunnen kopen of bestellen en om als ik er aan begonnen ben geen 20 keer te moeten naar een verdeler gaan ergens in het buitenland.
Ik koop ook liever iets preventief (terwijl de motor toch open ligt) dan het naderhand te moeten vervangen als de revisie gedaan is!!
wie waagt ‘t??
Waarom wil je in godsnaam een MECHANISCHE spanner???
Als je toch bezig bent, zou ik dat risico NOOIT nemen, modificeren naar een hydraulische spanner is een garantie op het niet meer breken van de hoofdketting.
ondanks alle verhalen over spanners is het natuurlijk niet voor niets zo geweest dat ze bij maseratie ZELF al met hydraulische spanners bezig waren op de latere meraks!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Rijden er ook mensen met een mechanische spanner? Of hebben die inmiddels allemaal al een kettingbreuk gehad. Ik twijfel zelf ook sterk, ik hoor alsmaar verschillende menigen…..
Gutta cavat lapidem…
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
PBuijsman schreef:Rijden er ook mensen met een mechanische spanner? Of hebben die inmiddels allemaal al een kettingbreuk gehad. Ik twijfel zelf ook sterk, ik hoor alsmaar verschillende menigen…..
ik ook,en daarom weet ik niet precies dewelke nu goed is !!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
waterman771 schreef:blooper1963 schreef:Dus aanstaande winter plan ik om de motor uit mijn SM te halen en open te gooien.
Wat heb ik nou allemaal nodig van speciaal gereedschap voor :
1) het verwijderen van de motor? en gaat dit zonder de versnellingsbak te demonteren?
2)het open gooien en reviseren van de motor?
3) en zou mij er eens iemand een lijstje kunnen maken, van wat ik allemaal nodig heb voor een complete motorrevisie??
DUs ik bedoel lagers,pakkingen, ringen en keerringen,zuigerveren,uitlaatkleppen, primaire ketting + MECHANISCHE spanner en vul maar aan??
ik heb al :
2 secundaire kettingen.
het versterkte oliepomp asje.Ik vraag dit om zo nu en dan al eens iets te kunnen kopen of bestellen en om als ik er aan begonnen ben geen 20 keer te moeten naar een verdeler gaan ergens in het buitenland.
Ik koop ook liever iets preventief (terwijl de motor toch open ligt) dan het naderhand te moeten vervangen als de revisie gedaan is!!
wie waagt ‘t??Waarom wil je in godsnaam een MECHANISCHE spanner???
Als je toch bezig bent, zou ik dat risico NOOIT nemen, modificeren naar een hydraulische spanner is een garantie op het niet meer breken van de hoofdketting.
ondanks alle verhalen over spanners is het natuurlijk niet voor niets zo geweest dat ze bij maseratie ZELF al met hydraulische spanners bezig waren op de latere meraks!
mij goed,een hydraulische spanner!!maar kan ik hem zelf monteren?? ik dacht ‘t niet hoor!
Ik heb verleden zaterdag willem gesproken op een barbecue van de SM club ,en die zei voor een hydraulische spanner en een warmtewisselaar,ik mijn blok maar moest binnen brengen!!
Maar mijn doel is nouw net om alles zelf te doen,want dat geeft me een kik,als je dan naderhand een perfecte motor hebt!
Net zoals met de DS,die had ik binnen gebracht bij een DS-specialist in Vlaanderen(Oosterlinck) en die heeft mij 206 € aangerekend,omdat mijn voorste remmen afgekeurd waren ,wegens het niet egaal remmen en heb naderhand ,want de remmen gingen voor geen meter beter, nog alles zelf opgelost,door eerst de radiator te vervangen en nieuwe remblokken gestoken te hebben en wonderlijk maar waar ,nu is ze door de controle geraakt!! dus ik hou er van om zelf te sleutelen,en aangezien Vanderlaan zijn geheimen niet zal prijs geven,moet ik wel voor een MECHANISCHE spanner kiezen.
een warmte wisselaar,dat moet ik volgens mij zelf wel kunnen,want in mijn beroep plaats ik ook warmtewisselaars (zwembaden ,sanitair) en die werken volgen één zelfde principe!! ik moet enkel nog uitzoeken hoe ik dat tussenstuk op de oliefilter deftig kan koelen dat moet ik nog eens nazien,waar ik een groot debiet kan verkrijgen
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
waterman771 schreef:
Waarom wil je in godsnaam een MECHANISCHE spanner???
Als je toch bezig bent, zou ik dat risico NOOIT nemen, modificeren naar een hydraulische spanner is een garantie op het niet meer breken van de hoofdketting.
ondanks alle verhalen over spanners is het natuurlijk niet voor niets zo geweest dat ze bij maseratie ZELF al met hydraulische spanners bezig waren op de latere meraks!
Volgens Andrew Brodie is Maserati na enkele jaren met de hydraulische spanners gestopt en terug naar een mechanische spanner overgestapt .
Correct me if I am wrong
Walter
Meten is weten , gissen is missen
wbogaerts schreef:waterman771 schreef:
Waarom wil je in godsnaam een MECHANISCHE spanner???
Als je toch bezig bent, zou ik dat risico NOOIT nemen, modificeren naar een hydraulische spanner is een garantie op het niet meer breken van de hoofdketting.
ondanks alle verhalen over spanners is het natuurlijk niet voor niets zo geweest dat ze bij maseratie ZELF al met hydraulische spanners bezig waren op de latere meraks!Volgens Andrew Brodie is Maserati na enkele jaren met de hydraulische spanners gestopt en terug naar een mechanische spanner overgestapt . :
Correct me if I am wrong
Walter
Wat bedoel je nou wel of geen hydr spanner, je verhaal is tegenstrijdig!
GRG :
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Volgens mijn menig ( voor wat ze waard is ) is Maserati terug afgestapt van de hydraulische spanners en terug met verbeterde mechanische begonnen .
Als dit bij mijn motor aan de beurt is komt er een laatste versie mechanische spanner met verbeterde aandrukgeleiding en grote anti-klapper geleiding aan de andere kant .
Als ik wist hoe ik een foto kon publiceren zette ik het hier even op .
Even proberen :
http://www.kodakgallery.com/ShareLandingSignin.jsp?Uc=eofierj.tpbthvj&Uy=-xmhquf&Upost_signin=Slideshow.jsp?mode=fromshare&Ux=1
Links oude onderdelen , rechts nieuwste versies .
Walter
Zal alvast naar deze foto beginnen zoeken in mijn hopeloos archief ;
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
wbogaerts schreef:Volgens mijn menig ( voor wat ze waard is ) is Maserati terug afgestapt van de hydraulische spanners en terug met verbeterde mechanische begonnen .
Als dit bij mijn motor aan de beurt is komt er een laatste versie mechanische spanner met verbeterde aandrukgeleiding en grote anti-klapper geleiding aan de andere kant .
Als ik wist hoe ik een foto kon publiceren zette ik het hier even op .
Even proberen :
http://www.kodakgallery.com/ShareLandingSignin.jsp?Uc=eofierj.tpbthvj&Uy=-xmhquf&Upost_signin=Slideshow.jsp?mode=fromshare&Ux=1Links oude onderdelen , rechts nieuwste versies .
WalterZal alvast naar deze foto beginnen zoeken in mijn hopeloos archief ;
Ik geloof nog steeds niet in die verbeterde mechanische versie. Ik heb ze talloze malen uit het carter van een sm gevist, in diverse stukjes gebroken.
Mijn sm heeft een door Willem van der Laan gemaakte spanner, een hydraulische dus, en mijn primaire ketting heeft na 60000 km nog geen enkele speling. iets wat ik van welke mechanische spanner niet kan zeggen. En dan spreek ik uit ruime ervaring. Maar goed, hetn is uw keuze, en als het goed gaat heb ik niets gezegd, gaat het fout, u was gewaarschuwd!
Willem is de beste voor de SM en dus is het de investering dubbel en dwars waard om je hydraulische spanner door Hem te laten maken. Zo duur is het echt niet! En daar komt bij, uw cilinderkoppen laat u toch ook bewerken? Dat kan u ook niet zelf, het vlakken en frezen van klepzittingen doet uw specialist. Dus waarom de spanner niet door een specialist laten maken? Die spanner is dus niet gelijk die van van maserati, maar gewoon heel erg netjes en goed!
In 30 jaar dat hij spanners maakt is er NOOIT meer 1 ketting gebroken, dus zie daar het gelijk?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Nou, ik ben om!
Iemand al een fotootje gevonden van die spanners?
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
ieksEmmu schreef:Nou, ik ben om!
Iemand al een fotootje gevonden van die spanners?
Is het deze ???
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
wbogaerts schreef:ieksEmmu schreef:Nou, ik ben om!
Iemand al een fotootje gevonden van die spanners?
Is het deze ???
Walter
awel walter, uw linkske werkt niet…....
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
waterman771 schreef:wbogaerts schreef:ieksEmmu schreef:Nou, ik ben om!
Iemand al een fotootje gevonden van die spanners?
Is het deze ???
Walter
awel walter, uw linkske werkt niet…....
probeer NU eens .....
Walter
Meten is weten , gissen is missen