Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Citroën BX 16 TGI Progress ‘92
Vanwege het feit dat ik gisteren mijn eerste auto heb opgehaald, open ik maar even een topic. Het is een Citroën BX geworden, een 16 TGI Progress om precies te zijn. De auto is van februari 1992 en heeft ruim 127.000 km. gelopen op moment van zegge en schrijven. Het is overigens de ex-auto van Elvin. Ik was eigenlijk helemaal niet van plan om een auto aan te schaffen, maar ik was afgelopen dinsdag even op Marktplaats aan het kijken wat zo’n BX doet qua prijs en dat viel me niets tegen. Ik had eerst een mooie 1.4 Cannes met 104.000 km. gezien, maar aangezien er nogal wat fouten in de advertentie stonden, heb ik besloten om even verder te zoeken. Hier op het forum kwam ik deze tegen en die stond me wel aan . Elvin had eerst een vraagprijs van € 750,- maar omdat de auto al een tijdje bij hem voor de deur stond was de vraagprijs gezakt naar € 600,- Mijn bod van € 500,- en de toezegging om ‘m snel op te halen was genoeg om een akkoord te sluiten.
De BX bij het ophalen; de groene TZI automatic op de achtergrond van Elvin, de zilveren van Harm en de antraciet gekleurde werd van mij
Harm ging meteen het stuur recht zetten; het staat nog niet helemaal goed maar dat komt wel!
Zo gezegd, zo gedaan, en gisteren ging ik dan mijn auto ophalen. Harm pikte me op bij Utrecht CS en ik mocht naar Driebergen rijden in z’n TZD (fijne bak ). Daar aangekomen viel die me op het eerste gezicht niets tegen. Toen we echter de auto van wat dichterbij gingen inspecteren, was ik wel iets minder vrolijk dan voorheen, omdat er een behoorlijk aantal krasjes op zaten en een diepe kras van zo’n 25 cm op de motorkap. De techniek en het interieur van de auto (en natuurlijk de prijs ) hebben uiteindelijk mij doen beslissen om ‘m toch mee te nemen. De auto is namelijk technisch vrijwel helemaal goed, op een paar middelmatige draagarmlagers achter na. Het interieur is echt nog super strak en is ook nog eens een GTI interieur met heerlijke kuipstoelen (hier komt later een foto van).
De auto heb ik nu een dag in bezit en bevalt helemaal goed Ik heb ‘m vanochtend even gewassen en dan vallen de krassen al een stuk minder op en ziet de auto er gewoon goed uit. Vanmiddag even 2 uur wezen rijden met de BX en daar gaat het toch eigenlijk gewoon om; het ding rijdt buiten gewoon lekker en het gereutel van de motor is echt onbetaalbaar Ik ben erg blij met m’n BX en jullie zullen ‘m misschien wel een keer tegen komen op een meeting!
Update 2 juli:
Ik heb vandaag even wat foto’s van het interieur gemaakt:
En nog even een foto’tje toen de BX lekker in de schaduw stond:
Update 4 juli:
Ik wilde vanmiddag naar de sloop gaan met een collega, alleen is dat niet doorgegaan Sad Toen we er net heen wilden rijden na wat dingen opgehaald te hebben op het werk, viel de auto uit en kreeg ik ‘m zo niet meer aan de praat. De auto maar aan de kant geduwd en gebeld met de Wegenwacht. Aangezien mijn ouders alleen basis-pakket daar hebben, kwamen ze niet helpen binnen de eigen stad. Laat ik nou net buiten de stadsbordjes staan, maar bij een hotel wat Hotel Hengelo heet Evil or Very Mad Wanneer de monteur het binnen Hengelo vond, moest ik € 80,- betalen. Dat maar niet gedaan en de auto bij het hotel op de parkeerplaats gezet. Mijn vader kwam even later om ‘m mee te slepen, maar toen hij ‘m probeerde te starten deed ie het opeens weer. Mijn vader denkt dat ie verzopen was en dat in combinatie met de hitte de motor even geen sjoechem gaf. Ik laat de auto nu even staan en wanneer onze monteur tijd heeft laat ik ‘m even kijken naar de motor (en ook de alarmlichten, want die werkten niet) Nog even een plaatje toen we ‘m net van de weg hadden geduwd (nog een geluk dat we met 2 man waren en dat iemand zo behulpzaam was om te helpen):
Zonet ook even met de Xantia in Almelo m’n radio cd-speler wezen ophalen Het apparaat kostte maar € 25,- en ziet er prima uit. Morgen een iso-stekker kopen, de boel aansluiten en kijken of het een beetje werkt Zoals altijd een foto’tje:
Groeten Wouter!
Nette kar hoor! Vooral de velgen zijn uitzonderlijk netjes. Veel plezier ermee.
- BX 16V MK2
jebbers schreef:Nette kar hoor! Vooral de velgen zijn uitzonderlijk netjes. Veel plezier ermee.
Die zijn zilver overgespoten, nadat ze vanzelfsprekend totaal geoxideerd waren. De zilveren lak is ok, maar kan beter. Op dit moment vind ik het wel prima, ik ga de komende tijd vooral investeren in benzine om lekker te kunnen rijden
Poekoek schreef:jebbers schreef:Nette kar hoor! Vooral de velgen zijn uitzonderlijk netjes. Veel plezier ermee.
Die zijn zilver overgespoten, nadat ze vanzelfsprekend totaal geoxideerd waren. De zilveren lak is ok, maar kan beter. Op dit moment vind ik het wel prima, ik ga de komende tijd vooral investeren in benzine om lekker te kunnen rijden
Dit soort velgen is de verf niet waard. Als ze er nu redelijk uitzien, lekker zo laten. Verder zijn ze berucht omdat ze nogal vaak voor leeglopende banden zorgen en uiteraard qua uiterlijk onhoudbaar zijn.
Ich bin ein Breaker
vee plezier met je wagen, ziet er goed uit
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 771
- BX 1600 tzi automaat
Wat een mooie wagen Wouter ik hoop dat je er heel veel plezier mee hebt en ik hoop hem nog eens een keer te zien D D
Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000
Bekend verhaal Wouter, waar heb ik dat toch meer gelezen….
Tsja, door de enthousiaste verhalen van Harm ben ik ook weer eens op het forum van ons geliefde merk.
Ik hoop binnenkort de BX maar eens in werkelijkheid te zien.
Groeten,
WOF
WOF
De grijze schicht, Citroën Xantia 1.8i AUT4
Totaal aantal Berichten: 3830
- CX 2200
- CX 2200
weer een wouter met een BX :bananna
Binnenkort maar een BX-wouter-meeting? Lijkt me gezellig, misschien kan men dan samen een BX verwouteren
ziet er leuk uit dat wagentje ... mooie km. stand ook
veel plezier ermee
Citroën D Special 1970
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ah de nieuwe eigenaar
ik zal kijken of ik je kan spotten
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
- BX 16V MK2
Morgen ga ik even een autoradio met cd-speler op halen voor € 25,- en langs de sloop voor een hoedenplank zonder speakergaten en nog wat kleine dingen
Heeft iemand trouwens zo’n sleutelhanger liggen?:
Ik vind dat zo’n ding aan de autosleutel moet
ik zou even op de sloop vragen naar zo’n sleutelhanger, ze hebben vaak een doos met sleutels van één merk staan, daar zit vaak nog wel wat aan
Zo heb ik er ook al een aantal gehaald.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Mooie BX, Wouter!
En ja, ik heet ook Wouter.
Harm schreef:Binnenkort maar een BX-wouter-meeting? Lijkt me gezellig, misschien kan men dan samen een BX verwouteren
Das ‘n lang verhaal. Zolang er nog geen accessoires op zitten, is elke BX te verwouteren.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
- BX 16V MK2
Ik wilde vanmiddag naar de sloop gaan met een collega, alleen is dat niet doorgegaan Toen we er net heen wilden rijden na wat dingen opgehaald te hebben op het werk, viel de auto uit en kreeg ik ‘m zo niet meer aan de praat. De auto maar aan de kant geduwd en gebeld met de Wegenwacht. Aangezien mijn ouders alleen basis-pakket daar hebben, kwamen ze niet helpen binnen de eigen stad. Laat ik nou net buiten de stadsbordjes staan, maar bij een hotel wat Hotel Hengelo heet Wanneer de monteur het binnen Hengelo vond, moest ik € 80,- betalen. Dat maar niet gedaan en de auto bij het hotel op de parkeerplaats gezet. Mijn vader kwam even later om ‘m mee te slepen, maar toen hij ‘m probeerde te starten deed ie het opeens weer. Mijn vader denkt dat ie verzopen was en dat in combinatie met de hitte de motor even geen sjoechem gaf. Ik laat de auto nu even staan en wanneer onze monteur tijd heeft laat ik ‘m even kijken naar de motor (en ook de alarmlichten, want die werkten niet) Nog even een plaatje toen we ‘m net van de weg hadden geduwd (nog een geluk dat we met 2 man waren en dat iemand zo behulpzaam was om te helpen):
Ik heb zondag trouwens ook nog wat foto’s van het interieur gemaakt:
En nog even een foto’tje toen de BX lekker in de schaduw stond:
spijtig dat hij afsloeg ... maar dit komt wel eens vaker voor met franse auto´s , dan 5 minuten later heb je net verteld dat hij niet meer wil starten ( aan de wegenwachter,monteur, kennis, etc.) dus probeer je het toch die ene keer nog even en dan doet hij het gewoon weer.
Vaker meegemaakt ja
Maar laat maar gewoon even nakijken misschien komt er toevallig wel iets aan het licht, maar het hoeft niet echt ernstig te zijn (dit is geen garantie natuurlijk he )
Citroën D Special 1970