Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Nou de titel zegt al veel….
Het dash laat het (P) niet meer zien….
waar kan dit aan liggen??? mischien stekketje los?? waar?
bvd Daan
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Re: waar is mijn handrem controle lampje gebleven??
McDean schreef:Nou de titel zegt al veel….
Het dash laat het (P) niet meer zien….
waar kan dit aan liggen??? mischien stekketje los?? waar?
bvd Daan
Stekkertje zit vlak voor je bestuurdersstoel rechts, daar in de hoek kun je hem net voelen (zit uiteraard vlak voor de handrem)
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Re: waar is mijn handrem controle lampje gebleven??
mpostma schreef:McDean schreef:Nou de titel zegt al veel….
Het dash laat het (P) niet meer zien….
waar kan dit aan liggen??? mischien stekketje los?? waar?
bvd Daan
Stekkertje zit vlak voor je bestuurdersstoel rechts, daar in de hoek kun je hem net voelen (zit uiteraard vlak voor de handrem)
die weet ik te zitten kan het daar aan liggen dan??? hoe kan ik dat testen??
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Re: waar is mijn handrem controle lampje gebleven??
McDean schreef:mpostma schreef:McDean schreef:Nou de titel zegt al veel….
Het dash laat het (P) niet meer zien….
waar kan dit aan liggen??? mischien stekketje los?? waar?
bvd Daan
Stekkertje zit vlak voor je bestuurdersstoel rechts, daar in de hoek kun je hem net voelen (zit uiteraard vlak voor de handrem)
die weet ik te zitten kan het daar aan liggen dan??? hoe kan ik dat testen??
Als het stekkertje los ligt zal het lampje niet meer werken. Als je het kortsluit daar moet het lampje wel gaan branden. Kan natuurlijk ook zijn dat de schakelaar stukkend is.
of gewoon het lampje naar de eeuwige jachtvelden
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
paso schreef:of gewoon het lampje naar de eeuwige jachtvelden
Kan ook. Schakelaar kortsluiten en als je het lampje niet ziet oplichten is of het lampje defect, of de zekering stuk
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
schakelaar kortgesloten geen lampje te zien en alle zekeringen zijn goed…
zal het lampje dan wel is nakijken
week 30 haal ik het intereur toch uit me bx dan ga ik na een half jaar me CV en elektrische ramen inbouwen
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:week 30 haal ik het intereur toch uit me bx dan ga ik na een half jaar me CV en elektrische ramen inbouwen
werd tijd
Ik heb dat ook een paar keer gehad in m’n voormalige BX. De truc is vrij simpel; onder je handrem zit een schakelaartje -met als ik me niet vergis een metalen rondje aan de bovenkant-. Graai maar eens in die gleuf van de handrem, dan voel je ‘m vrij snel zitten. Als je ff met dat ding op en neer frot, dan komt ie los en krijg je weer contact. Als je er dan ook nog ff wat WD40 oid in spuit, ben je weer klaar voor een half jaartje.
Animal triste post coitum
wd40=agressieve troep, dat zou ik niet gebruiken voor elektrische contacten hoor. Voor sloten en als kruipolie is het wel te gebruiken maar voor contacten kun je beter elektrocleaner pakken.
Elektriek is magnifiek, maar van franse tekeningen word ik ziek
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Serge schreef:Ik heb dat ook een paar keer gehad in m’n voormalige BX. De truc is vrij simpel; onder je handrem zit een schakelaartje -met als ik me niet vergis een metalen rondje aan de bovenkant-. Graai maar eens in die gleuf van de handrem, dan voel je ‘m vrij snel zitten. Als je ff met dat ding op en neer frot, dan komt ie los en krijg je weer contact. Als je er dan ook nog ff wat WD40 oid in spuit, ben je weer klaar voor een half jaartje.
ik heb me stekkertje sluiting laten maken en toen lichte het lampje ook niet op
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:Serge schreef:Ik heb dat ook een paar keer gehad in m’n voormalige BX. De truc is vrij simpel; onder je handrem zit een schakelaartje -met als ik me niet vergis een metalen rondje aan de bovenkant-. Graai maar eens in die gleuf van de handrem, dan voel je ‘m vrij snel zitten. Als je ff met dat ding op en neer frot, dan komt ie los en krijg je weer contact. Als je er dan ook nog ff wat WD40 oid in spuit, ben je weer klaar voor een half jaartje.
ik heb me stekkertje sluiting laten maken en toen lichte het lampje ook niet op
Dan zou je lampje kapot kunnen zijn.
kan ook een slecht contact zijn van de voetjes van het lampje. via de onderkant van je dashboard kan je bij de lampjes, zonder de klokken te verwijderen
friemel er eens aan op die manier, en met een beetje geluk maakt ie weer contact en ligt het daar aan. zo heb ik al heel wat lampjes bij mij “gemaakt” op die manier
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
MrWeenie schreef:wd40=agressieve troep, dat zou ik niet gebruiken voor elektrische contacten hoor. Voor sloten en als kruipolie is het wel te gebruiken maar voor contacten kun je beter elektrocleaner pakken.
Die WD40 is ook niet bedoeld voor het electrische contact, maar om het scharnierpunt van de schakelaar weer soepel te maken. Daar had ik misschien iets duidelijker in moeten zijn
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
vortex schreef:kan ook een slecht contact zijn van de voetjes van het lampje. via de onderkant van je dashboard kan je bij de lampjes, zonder de klokken te verwijderen
friemel er eens aan op die manier, en met een beetje geluk maakt ie weer contact en ligt het daar aan. zo heb ik al heel wat lampjes bij mij “gemaakt” op die manier
ga ik proberen bedankt
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Een klap op je dashboard wil ook wel eens doorslaggevend zijn, al is dit natuurlijk niet de juiste methode om iets weer werkend te krijgen (tja.. de irritatiegrens was bereikt )