Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Ik heb m’n bx naar de garage gebracht voor een apk. Op een gegeven moment werd ik gebeld dat ze de sleutel niet in het contactslot kregen. Aangezien er drie sleutels aan de bos hangen (veel inbraakjes gehad bij vorige eigenaar) vertelde ik dus nogmaals welke sleutel voor het contact was. Aan het eind van de dag belde ik even om te checken wat de stand van zaken was. Bleek dat ze een sleutel hadden afgebroken, en een nieuwe hadden laten maken. Maar ze kregen hem nog steeds het contactslot niet in.
Nu ben ik net wezen kijken, maar er lijkt iets in de weg te zitten in het slot, ongveer op 1 cm diepte. De gebroken sleutel is precies op diezelfde diepte afgebroken.
Ik heb nu echter geen idee hoe ik hiermee verder moet. De baas van de tent komt later op de ochtend, dus die zal ik dadelijk wel spreken. Wat is nu de tactiek.
De situatie is namelijk wel zo dat wanneer de apk heel erg in de papieren gaat lopen, dat ie dan een enkeletje demontagebedrijf krijgt. Maar voordat hij gekeurd kan worden zal er een ander slot in moeten neem ik aan. En wie zal er op moeten draaien voor die kosten?
Wat is wijsheid hier?
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Wat is nu de tactiek? Bij een goede garage zal dit correct opgelost worden zonder dat jij daar tactiek voor nodig hebt.
De vraag is meer “wat voor tactiek hebben zij nodig om hier onder uit te komen?”
Kom op man, ga naar ze toe, praat met ze en dan kan ik mij bijna niet voorstellen dat er geen oplossing komt vanuit de garage.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Re: garage sloopt contactslot
bx-cannes schreef:Bleek dat ze een sleutel hadden afgebroken, en een nieuwe hadden laten maken. Maar ze kregen hem nog steeds het contactslot niet in.
Nu ben ik net wezen kijken, maar er lijkt iets in de weg te zitten in het slot, ongveer op 1 cm diepte. De gebroken sleutel is precies op diezelfde diepte afgebroken.
Goh wat gek dat ze de nieuwe sleutel er niet in krijgen… Hoe zou dat nou komen?
Hebben ze de oude, gebroken sleutel nog? Je kan proberen om daar iets plakkerigs op te doen en dan het afgebroken stuk daarmee er uit te halen. (of beter; dat kunnen zij proberen!) Of met een speld ofzo?
@ bovenbuurman, dit slot is dus niet kapot, de garage heeft de sleutel gemolt en het restand er in laten zitten.
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
nee, het restje hebben ze eruit gepeuterd, het zat er immers maar 1cm in. hij heeft de twee stukjes van de oude sleutel, en daar hebben ze een replica van laten maken bij een sleutelboer.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
bx-cannes schreef:nee, het restje hebben ze eruit gepeuterd, het zat er immers maar 1cm in. hij heeft de twee stukjes van de oude sleutel, en daar hebben ze een replica van laten maken bij een sleutelboer.
Dan hebben ze dus iets te hard gepeuterd!
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
ze gaan er een oplossing voor zoeken. ben benieuwd. ik laat het wel weten als ze eruit zijn
Heb je ueberhaupt een goed contactslot nodig voor de APK? Nee toch?
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Robin schreef:Heb je ueberhaupt een goed contactslot nodig voor de APK? Nee toch?
Je moet wel kunnen sturen en een draaiende motor tot je beschikking kunnen hebben.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
mpostma schreef:Robin schreef:Heb je ueberhaupt een goed contactslot nodig voor de APK? Nee toch?
Je moet wel kunnen sturen en een draaiende motor tot je beschikking kunnen hebben.
Ik heb een Fiat 128 gehad waarvan het contactslot kapot was gegaan, ik heb er toen een schakelaar in gezet, hiermee is hij door de APK gekomen.
(eigelijk 2 schakelaars, een terugverend maak-contact om de startmotor in actie te zetten en een schakelaar)
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
De garage heeft er inmiddels een ander slot in gezet. Ik heb het slotje betaald (20e), zij hebben het erin gezet.
Helaas werd m’n bx wel afgekeurd. Volgende punten:
-stadlicht kapot
-koplamp verkeerd afgesteld
-uitlaat lek
-remslang l+r voor
-stuurhoes links
-handremkabel links beschadigd
-CO-gehalte niet ok
Ben vanmiddag maar meteen even gaan shoppen voor wat onderdelen. Uitlaatje gehaald bij de Brezan en 2 remslangen bij de citroengarage. De handremkabel is niet beschadigd, alleen de zwarte omhulling. Ik las hier ergens op het forum dat daar een nieuw stuk rubber omheen moet. De kabel is niet beschadigd verder. Verder was het stadlicht een stuk lampje, en was het gewrichtje van de stelschroef van de lamp kapot, wat waarschijnlijk ervoor zorgt dat ie omhoog schijnt. Stuurhoesje ook maar gehaald, maar weet nog niet of ik het er zelf op kan zetten.
Morgenvroeg, als het nog koel is, ga ik aan de slag. De koplamp afstelling en CO gehalte laat ik door die garage doen, de rest probeer ik zelf.
Ik zal wat foto’s maken van de operatie. Vanavond eerst maar even de haynes en olvert doorneuzen
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
De remslangen ztten erop. Wat een onding is die clip zeg! Kreeg ze er aan beide kanten nauwelijks af.
Heb ik een speciale tool nodig om die “balljoint"los te maken van de stuurstang? ik heb die moer losgedraaid en van opnderaf wat geklopt met een hamer en een stuk hout maar weinig beweging te bespeuren.
Morgen is de uitlaat aan de beurt. Op het eerste gezicht zag het er wat roestig uit. Hoop maar dat het los wil.
tips voor die balljoint zijn welkom!
ps. foto’s zijn we vergeten. we zaten beide met zwarte handen toen we eraan dachten…
bx-cannes schreef:De remslangen ztten erop. Wat een onding is die clip zeg! Kreeg ze er aan beide kanten nauwelijks af.
Heb ik een speciale tool nodig om die “balljoint"los te maken van de stuurstang? ik heb die moer losgedraaid en van opnderaf wat geklopt met een hamer en een stuk hout maar weinig beweging te bespeuren.
Morgen is de uitlaat aan de beurt. Op het eerste gezicht zag het er wat roestig uit. Hoop maar dat het los wil.
tips voor die balljoint zijn welkom!
ps. foto’s zijn we vergeten. we zaten beide met zwarte handen toen we eraan dachten…
De stuurkogel wil meestal wel los met een paar rake klappen, maar anders heb je toch een trekker nodig.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
bx-cannes schreef:De garage heeft er inmiddels een ander slot in gezet. Ik heb het slotje betaald (20e), zij hebben het erin gezet.
Wat was hun motivatie van deze actie eigenlijk? Ik denk dat je al coulant genoeg bent als je zonder meer akkoord gaat met de extra vertraging door deze frats.
Volgens mij is een beschadigde buitenremkabel geen afkeur, overigens. Zo wel, dan heb ik geluk gehad bij de vorige APK
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Gezien de ervaringen van iedereen met de contactsloten die Citroën toepast, denk ik dat het inderdaad gewoon een verbetering is (vandaar dat ik ook voor het slotensetje koos bij Renard toen ik kon kiezen uit alleen een nieuw slot rechts (braakschade) of de buitenkant weer strakmaken).
Het is een afkeurpunt, maar je kan er zwarte tape omheen plakken en dan moeten ze het goed keuren, ze mogen die tape er nl niet afhalen.