Dag mensen,
De 1.4D in de AX blonk niet uit in betrouwbaarheid. Nu is de 1.5D in de Saxo mijns insziens gewoon een vergrote 1.4. Deze blokken schijnen niet de km’s te halen die je van een PSA diesel verwacht. Ik zit te denken aan een 1.5D saxo om diverse redenen maar kom uit op een model met rond de 200k op de klok. Vragen om problemen?
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
De 1.4D in de AX blonk niet uit in betrouwbaarheid.
Hoe kom je daar nu bij? De meningen zijn daar dan over verdeeld.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
toniclight schreef:De 1.4D in de AX blonk niet uit in betrouwbaarheid.
Hoe kom je daar nu bij? De meningen zijn daar dan over verdeeld.
Jeroen
De TUD3 ( de 1.4) is alom bekend om zijn problemen met lekke koppakingen.
Er is daar zelfs een interne memo over geweest van citroën, en ieder 1.4 rijder heeft inmiddels al een nieuwe en verbeterde koppaking.
Hier in frankrijk is de 1.4D veel verkocht aan overheidsdiensten en bedrijven; deze autos werden bij de 40000km beurt standaard van een verbeterde koppaking voorzien. lek of niet….
Dus, die verhalen zijn zeker geen onzin!
De 1.5 D is echt veel beter, die hebben ook een verbeterde cilinderkop en koelsysteem. Ook heeft een 1.5 cilindervoeringen van een ander materiaal om doorslaan te voorkomen!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Hier in frankrijk is de 1.4D veel verkocht aan overheidsdiensten en bedrijven; deze autos werden bij de 40000km beurt standaard van een verbeterde koppaking voorzien. lek of niet….
Van de koppakking was mij bekend en beaam ik ook wel. Is dat trouwens ook niet bij benzineuitvoeringen een berucht euvel en niet specifiek voor een 1.4 D? Maar buiten dat lees ik hier toch niet zoveel verhalen over onbetrouwbaarheid van specifiek een 1.4. D.
Jeroen
Klopt, maar bij de benzine uitvoeringen is het niet zo erg als bij de 1.4 diesel. Deze blokken kunnen trouwens met het grootste gemak 3ton+ aan. AX 1.5 vind je trouwens maar heel sporadisch, dus over die motor is mij niet zoveel bekend.
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Rob GT schreef:Klopt, maar bij de benzine uitvoeringen is het niet zo erg als bij de 1.4 diesel. Deze blokken kunnen trouwens met het grootste gemak 3ton+ aan. AX 1.5 vind je trouwens maar heel sporadisch, dus over die motor is mij niet zoveel bekend.
Ik haal alle onderdelen voor mijn ax 1.5D op de sloop hier in Frankrijk.
Er staan er hier vele, maar opvallend is dat de 1.4 diesels nooit meer dan 200.000 km op de teller hebben staan, en een grote sticker op de ruit waarop staat: Moteur H.S. ( motor gaar) en de 1.5 diesels hebben soms meer dan 3 ton gelopen en die motortjes zijn dan nog prima.
De 1.5 slopers zijn allemaat schade auto’s, en de 1.4 tjes hebben meestal geen schade maar dus een kapot blokje…
Ook in de Nissan Micra en de Rover 100 en peug 106 werden de 1.5jes gebruikt, dus dat zit wel goed denk ik!
Mijn 1.5 D doet het perfect, en wordt nooit heet of zo.
ik heb mijn koppaking wel vervangen, maar dat was om van een olielekkage af te komen.
Het blok en kop zagen er inwendig echt als nieuw uit, na 180.000 km.
En het vervangen van de koppaking was maar 4 uurtjes werk!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dus die 1.5D in een Saxo is een aanrader. Moet tegen September kiezen wat te doen, Clio Diesel, Saxo Diesel… ZX Diesel, 306 Diesel… Moeilijk allemaal
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
david.tb schreef:Dus die 1.5D in een Saxo is een aanrader. Moet tegen September kiezen wat te doen, Clio Diesel, Saxo Diesel… ZX Diesel, 306 Diesel… Moeilijk allemaal
Snel gaat ie niet
een AX weegt 850 kgtjes, en een saxo wel wat meer!
de ax haalt met gemak 160, en loopt gemiddeld 1 op 22, en dan doe ik niet eens rustig
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Nou, met de auto is het de bedoeling elke dag 100km te rijden over ‘s-lands wegen en daar waar veelvuldig gecontroleerd wordt…
Ik heb nu een ZX en vind de ruimte wel erg prettig. Maar… 200kg extra tov de Saxo is erg veel…
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 11-03-2006
- C5 V6 Exclusive Automaat
En ze rijden verrekte lekker, die 1.5d AX’jes. Ik heb er zelf een gehad, dat wagentje staat nu weer te koop met 288000 km, men vraagt daar 2950 euro voor… Is wel een van de laatsten, uit 1995, en een heel net autootje.
Re: Betrouwbaarheid Dieseltjes
david.tb schreef:Dag mensen,
De 1.4D in de AX blonk niet uit in betrouwbaarheid. Nu is de 1.5D in de Saxo mijns insziens gewoon een vergrote 1.4. Deze blokken schijnen niet de km’s te halen die je van een PSA diesel verwacht. Ik zit te denken aan een 1.5D saxo om diverse redenen maar kom uit op een model met rond de 200k op de klok. Vragen om problemen?
Vorig jaar had ik een 5-deurs Saxo 1.5 D met Airco….en nog geen 2 ton op de teller.
Was een heerlijk auto’tje….motor liep nog vrij rustig ook bij 120 km p/u.
Heb er te kort mee gereden om een oordeel te geven, maar daar zijn anderen al mee bezig hier.
Re: Betrouwbaarheid Dieseltjes
Bram schreef:Was een heerlijk auto’tje….motor liep nog vrij rustig ook bij 120 km p/u.
Heb er te kort mee gereden om een oordeel te geven, maar daar zijn anderen al mee bezig hier.
Heb ook een Saxo 1.5D gehad, en het was één en al plezier, vooral bij de pomp
Verder is een Saxo gewoon een stukje meer auto dan een blikkerige AX
AX is geen optie, is me veel te klein tegenwoordig en te weinig auto. Heb er met veel plezier (en kosten) een gehad maar dat is voorbij. De bedoeling is een Saxo Diesel ivm de zuinigheid tov m’n huidige ZX. Aangezien de ritten vnl. binnenslands blijven is een grotere auto niet noodzakelijk en wil ik gewoon lekker sparen (tov de ZX)
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
FF zoeken op autoscout levert een goedkope type 2 op met weinig kilometers: Klik hier
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
hogervp schreef:FF zoeken op autoscout levert een goedkope type 2 op met weinig kilometers: Klik hier
Deze auto staat helaas bij “Auto center A.C.C. Overveen B.V.”
Zoek maar even op Google en je ben genezen
Gerotzooi met kilometerstanden, je mag geen proefrit maken, etc etc.
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
ZX1.4i schreef:hogervp schreef:FF zoeken op autoscout levert een goedkope type 2 op met weinig kilometers: Klik hier
Deze auto staat helaas bij “Auto center A.C.C. Overveen B.V.”
Zoek maar even op Google en je ben genezenGerotzooi met kilometerstanden, je mag geen proefrit maken, etc etc.
Ik zie het zeg, ik heb net even wat opgezocht en kom bij Autoweek geen fraaie verhalen tegen over dit bedrijf. Ik druk me nu netjes uit. Dat ik deze occasion vond was louter om een voorbeeld te geven van de laagste aanschafprijs. Zo zie je maar weer.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!