Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
gctwnl schreef:
Ik heb wel twijfels of hij echt 100% open gaat bij ‘koud’, want echt vanzelf starten doet hij niet. Ik moet hem echt wel een minuutje met het gaspedaal aan de praat houden en dan nog gaat hij maar zo’n 700rpm draaien. Als de motor warm is loopt dat op tot 1000rpm.
Trek koud de slang eraf en kijk of ie dan start en aan blijft..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:gctwnl schreef:
Ik heb wel twijfels of hij echt 100% open gaat bij ‘koud’, want echt vanzelf starten doet hij niet. Ik moet hem echt wel een minuutje met het gaspedaal aan de praat houden en dan nog gaat hij maar zo’n 700rpm draaien. Als de motor warm is loopt dat op tot 1000rpm.
Trek koud de slang eraf en kijk of ie dan start en aan blijft..
Dat had ik natuurlijk ook zelf moeten bedenken ops:
Ik zal het straks meteen eens doen.
Probleem opgelost?
gctwnl schreef:bogaard77 schreef:gctwnl schreef:
Ik heb wel twijfels of hij echt 100% open gaat bij ‘koud’, want echt vanzelf starten doet hij niet. Ik moet hem echt wel een minuutje met het gaspedaal aan de praat houden en dan nog gaat hij maar zo’n 700rpm draaien. Als de motor warm is loopt dat op tot 1000rpm.
Trek koud de slang eraf en kijk of ie dan start en aan blijft..
Dat had ik natuurlijk ook zelf moeten bedenken ops:
Ik zal het straks meteen eens doen.
Wel, met de slang er af startte hij ook niet zoals het hoort.
Toch ben ik inmiddels wel verder. Ik ben nl. nog even langs Civer gereden (vooral om te vragen wat Richard aldaar dacht van het resultaat van de “slang er af” test). Hij vertelde me dat met de slang er af je veel te veel lucht binnen krijgt en dat dat dus geen goede test is. Maar hij keek even naar de op dat moment al iets te hard draaiende motor en meldde mij vervolgens dat de gaskabel veel te strak stond. Als de motor heet wordt dan is het dus net alsof je permanent een beet je het gaspedaal hebt ingedrukt. En kennelijk ze er iets uit wardoor dat versterkt wordt.
Dat kan gebeurd zijn bij het installeren van de cruise control ooit. Richard heeft hem wat meer speling gegeven en het lijkt nu op normale werktemperatuur al beter te zijn. Ik merk het natuurlijk pas echt in Zuid-Frankrijk vanaf overmorgen.
Nu nog de koude start, maar dat is een puntje voor dit najaar. Misschien is die nieuwe schuif toch niet goed.
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ok. Als de gasklep niet helemaal sluit komt de gasklep sensor niet in het stationair gedeelte. Lees: dan gaat het “ik sta op stationair” schakelaartje niet dicht en kan het mensel niet geod geregeld worden. Dit effect heb je ook bij koude start. Er zal wel te weinig geinjecteerd worden dan…
Wie weet is dat ook al beter nu…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>