pete72ds schreef:He he he Serge mijn Wijffie is een schone franse Mademoiselle, zo’n dame die in een koket mantelpakje met een zonnige paraplu langs de Seine slentert en waarmee je maar al te graag op een bankje wilt zitten Misschien dat ik haar Mademoiselle Mimi ga dopen, ken je de film Bittermoon ? daarin speel de schone dame Emmanuelle Seigner de rol van Mimi ....die zie ik nog wel een langs de Seine slenteren..
Dat dat onder zo’n stoflaag vandaan kan komen, ongelofelijk! Ik wens je veel plezier toe met Mimi!
Animal triste post coitum
Ach een lekker rock n roll wijffie om zo nu en dan es effe fijn mee te rossen is niet verkeerd.
Ik vind Bertha 3 wel aardig
LEKKER ROLLEN OP DIE BOLLEN
Pa-ulus schreef:Ach een lekker rock n roll wijffie om zo nu en dan es effe fijn mee te rossen is niet verkeerd.
Ik vind Bertha 3 wel aardig
Daar moeten we nog maar eens goed over babbelen, want van ‘Bertha 3’ krijg ik jeuk. :cheer2
Animal triste post coitum
Het is zwart met witte vlekken schuift door de weilanden en lekt.
nnnou? precies Bertha3
Misschien dat als het witte spatbord ook zwart is, de zaak bespreekbaar wordt
LEKKER ROLLEN OP DIE BOLLEN
Een helse DS nacht
Gisterenavond rond een uurtje of half 8 reden Paul en ik vol goede moed, een hoofd vol tips en een achterbank vol gereedschap naar de loods, om eens ‘ff’ de voorraadbol te vervangen. Zelfvoldaan tikten we eerst nog een koele gele vriend naar binnen, bij wijze van om het alvast maar te vieren dat we binnen nu en niks weer gezegend zijn met een verse bol en daarmee hopelijk ook weer 100% stuurbekrachtiging hebben en niet alleen dan wanneer je ‘m het minst nodig hebt. Op dat moment wisten wij nog niet dat het dametje de brug pas weer zou verlaten bij ochtendgloren, bezeten door 2 grijsgare types.
De avond begon goed bij de fabricage van een grote beitel gemaakt uit een ouderwets muuranker. Brug omhoog, assteun met een blok hout eronder en krikken maar met dat blok. Beitel op de bol en een paar flinke meppen met een moker…. niks. Nog eens… niks. Nog eens… niks. Toen kwam Paul met de scherpe opmerking, dat de hoogteregelaar los zit, maar ik in mijn oneindige wijsheid bezwoer dat dat zo hoort, gebaseerd op het feit dat ie bij de XM voor ook bewegingsruimte heeft. En zo ramden wij gefrustreerd 2,5uur op de bol, zo nu en dan gepauzeerd door een broodnodige saf, werkoverleg of om de bodemplaat onder de motor te verwijderen tbv mep-ruimte. Toen we wanhoop-ville bijna bereikt hadden, graaide ik in een moment van verstandsverbijstering eens aan de hoogteregelaar en waarempel; er hangt gewoon een bout los. Ik probeer de bout erin te draaien, maar dat ging niet met succes. Bout eruit, blijken de eerste 4 cm draad volledig aan gort. En toen kwam het probleem; het was een M7. Inmiddels is het al voorbij 23uur en toen we klaar waren met de loods af te zoeken naar een M7 samen met de beheerder, waren we alweer een uur verder. Als oplossing bedachten we dat er wel een M6 doorheen moest kunnen, die dan iets langer moest zijn dan de M7 bout, zodat ie voorbij de erop gelaste M7 moer steekt en met een los moertje vastgezet kon worden. Als ik hier schrijf dat het 3 uur heeft geduurd om dat boutje vast te krijgen, geloof ik het zelf bijna niet, maar ik heb hier 2 beurse handen op het toetsenbord liggen die de waarheid spreken. In beeldspraak zou je kunnen zeggen dat dat boutje vast krijgen zoiets was als een olifant die een muis probeert te vingeren…. . qua ruimte dan . Goed de bout zit vast en na en paar flinke rammen met de beitel schoot de bol dan eindelijk los. Euforie. nog ff gekloot met leidingen en een bout van de handrem die in de weg zat, maar toen kon het misbaksel toch eindelijk bij grofvuil gegooid worden. Nieuwe voorraadbol erin, ontluchting dicht, motor starten, ff gymnastieken, laagste stand, ontluchtingsschoef nog ff los met draaiende motor voor het laatste pufje, KNAP…...! Ik raakte met m’n hand een doorzichtig leidinkje aan van een soort plastic en hoorden ‘m breken. Een retourleiding misschien? Pruttel pruttel, de motor valt uit. ?? Ik haal m’n hand eens langs dat leidinkje en probeer het breekpunt te vinden,..... die 15cm van de brandstofpomp zit… Fuckeduck, de brandstofleiding is naar de klote. Zoals Winny de Pooh, staan er ineens 2 oververmoeide figuren (inmiddels is het half 5), met hun hand tegen hun hoofd te tikken; “Denk, Denk”. We blijken nog een stuk rubberen slang te hebben, nu moet ie alleen nog passen en waarempel; dat doet ie. Leiding doormidden, 10cm slang ertussen, klaar. Die leiding zag er zo kaasig uit, dat ik nog ff wilde checken of er niet meer breuken in de leiding zaten en ja hoor; het punt waar de leiding bij het chassis komt was op een haar na volledig doorgeschuurd. De leiding was daar zo dun, dat ie alleen lekte als je er met je vinger overheen wreef… Wat was ik dolgelukkig dat die leiding brak bij het ontluchten, want als ie daar niet was gebroken, dan hadden we ook niet die schaafplek ontdekt en dat had zeer binnenkort zeer naar af kunnen lopen. Zeker gezien het feit dat dat punt van de leiding lager ligt dan de tank zelf en dus volledig was leeggelopen, wat eventuele gevolgen had kunnen hebben waar ik niet aan wil denken. Uiteindelijk was het half 6 toen we Groningen weer binnen reden. Zo brak en zwart als een mijnwerker.
Volgende klus; volledig nieuwe brandstofleiding.
Animal triste post coitum
Re: Een helse DS nacht
Serge schreef:Gisterenavond (...) Uiteindelijk was het half 6 toen we Groningen weer binnen reden. Zo brak en zwart als een mijnwerker.
Moe maar zeer voldaan hoop ik? Goeie actie!!!
Re: Een helse DS nacht
M'thijs schreef:Moe maar zeer voldaan hoop ik? Goeie actie!!!
Momenteel vooral moe en een beetje bezorgd. Ik weet namelijk niet of die rubberen slang die we tussen de breekpunten hebben gezet wel bestendig is tegen benzine. Het is wel een dikke slang en gewapend, maar toch….
Animal triste post coitum
De dame is nog steeds droog onder de rokken
We moeten die tank binnekort maar es effe leegrijden.
(bolle toer naar chyparse bijv.)
LEKKER ROLLEN OP DIE BOLLEN
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Stoppen en morgen verder was geen optie? Waar hoogte regelaar staat bedoelde je Hogedruk regelaar toch??
Het originele plastic van de leiding is af fabriek al kazig….
Tank is af te tappen onder de auto. Dikke bout 21…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
en niet eens fotos vd werkzaamheden gemaakt? tssssk…
Klinkt bekend, heb ook wel eens tot half 1 snachts aan m’n Eend gesleuteld omdat het vermaledijde kreng de volgende dag weer moest en zou rijden.
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Klinkt bekend, heb ook wel eens tot half 1 snachts aan m’n Eend gesleuteld omdat het vermaledijde kreng de volgende dag weer moest en zou rijden.
Tsja, en zo ben ik eens een week later op vakantie gegaan, met de eend, omdat ik ‘m eerst nog even een beurt wilde geven zodat ie de middelllandse zee en terug zeker zou halen. Nou, die beurt liep uit op een halve restauratie waarbij er vanalles is vervangen, plaatwerkrestauratie en schilderwerk….
Van het één kwam telkens het ander, en mijn vriendin maar afwachten wanneer we nou eindelijk op vakantie konden! En dat terwijl we van haar ouders een redelijk nieuwe luze auto met airco mochten lenen voor de vakantie! Maar wat is er nou leuker dan met je eigen, zelf onderhouden, eend met open dak door Frankrijk toeren?
Nadien linksaf slaan naar Turkije
fftopic
Schijt aan originaliteit.
bogaard77 schreef:Stoppen en morgen verder was geen optie? Waar hoogte regelaar staat bedoelde je Hogedruk regelaar toch??
Het originele plastic van de leiding is af fabriek al kazig….
Tank is af te tappen onder de auto. Dikke bout 21…
Onze sleutelloods ligt zo’n 20km buiten de stad in een dorpje. Aangezien we alleen met de DS heengereden waren, hadden we de keuze om de klus af te maken, of een taxi te bestellen. Dat laatste was ons allebei de eer te na.
Ik bedoel idd de hogedruk regelaar
Wat betreft die brandstofslang heb ik inmiddels ook al van Ton van Gare du Nord begrepen dat dit een bekend verschijnsel is en tevens goede tips gekregen hoe we dit kunnen oplossen. Volgende klus wordt dus die leiding en de andere lekzak LA. Je verveelt je geen moment met zo’n auto
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Serge schreef:[. Je verveelt je geen moment met zo’n auto
Dat is absoluut waar!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>