Hoi,
Ik heb ook een xantia gekocht! heb ‘m maandag opgehaalt, een 1.8i 16V Tentation. Echt een fijne auto, 190.000 km op lpg G3.
Mijn vorige auto was een BX 19 GTi. Wat me nu opvalt is dat de Xantia minder rap is, maar dat is niet erg, hij is vlot genoeg. Wat ik wel jammer vind, is het zitcomfort. De stoel is minimaal verstelbaar, enkel de leuning kan je verstellen. Miin vorige auto zat veel beter, de stoel was ook op diverse punten verstelbaar. Nu las ik in het instructieboekje dat je wel xantia’s hebt met uitgebreid verstelbare stoelen. Ik zoek nu eigenlijk een interieur (om het één geheel te houden) van een xantia met stoelen die in hoogte verstelbaar zijn en waarvan je niet enkel de leunig kan verstellen, maar ook de lendesteun en de stoel kan kantelen, zoals ook mijn BX GTI had. Wat voor type xantia had deze stoelen? Is dat op de sloop ook te vinden? Of kunnen er stoelen van een andere type citroen in?
Totaal aantal Berichten: 1613
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Re: nieuwe xantia! enkel stoelcomfort valt tegen
M'thijs schreef:Wat ik wel jammer vind, is het zitcomfort. De stoel is minimaal verstelbaar, enkel de leuning kan je verstellen.
Je moet ook de versie hebben die in hoogte verstelbaar is. De basis Xantiastoelen zitten inderdaad niet bij iedereen even lekker. Dat is een veel gehoorde klacht.
M&M schreef:( zoals Tententation )
Heeft toch standaard hoogteverstelling? Of heb ik weer een uitzondering?
joink schreef:Zie hier een sloper met een SX interieur.
die is er idd nog ziet er netjes uit. Pm me voor de prijs.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.