1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
silent blocks vervangen (laatste tips)
Eric
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 04 juli 2006 07:22 PM

Ik ga vanavond m’n silentblocks vervangen die op de triangels zitten bij voorwielophanging. Het ziet er simpel uit allemaal. Maar je weet hoe dat gaat. Wat kan ik allemaal verwachten en hoe groot is de kans dat ze morgen weer strak op haar bandjes staat?

Citroen Bx Deauville 1993

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 04 juli 2006 08:08 PM
  [ # 1 ]
rataplan schreef:

het is ook simpel
auto opkrikken en losmaken.
zit vast op drie punten
aan het wiel (bout losmaken en eruit trekken) aan het cassis (hetzelfde)
Nu kun je het geheel lostrekken van de antiroll bar (middelste bar)
Hier moet je wel wat wrikken en trekken (kan eigenlijk niets fout gaan)
Het moeilijkste is nog de oude rubbers verwijderen en de nieuwe plaatsen
Verwijderen lukt het best met een beitel en een hamer (gewoon aan gort slaan) Terugzetten lukt het best met een bankschroef. Inpersen eigenlijk
Het geheel terug monteren zoals je het eraf gehaald hebt (wel nieuwe moeren gebruiken).
Met enig beleid is het zo oke.
Succes

Tis geen C15. Wink

De stabilsatorreactiestang moet je nog losmaken, maar die gaat er makkelijk af. 1 moer losdraaien onder voorop de triangel

Let er bij het vastzetten op, dat je de triangel ong in de rijstand plaatst (niet triviaal als de vering drukloos is)  en dan de moer losmaakt.

Draai bij loshalen van de lange bout de achterste moer eraf.

Profiel  
 
Eric
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 05 juli 2006 01:34 AM
  [ # 2 ]

bedankt
snap het nog niet helemaal maar ik zie het morgen wel.
al er maar geen listige addertjes zijn.

Citroen Bx Deauville 1993

Profiel  
 
Eric
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 06 juli 2006 01:17 AM
  [ # 3 ]

silent blocks vervangen is kl….

hele dag mee bezig geweest.

Wat zaten die oude bussen gruwelijk vast zeg.

Citroen Bx Deauville 1993

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 06 juli 2006 01:59 AM
  [ # 4 ]
Eric schreef:

silent blocks vervangen is kl….

hele dag mee bezig geweest.

Wat zaten die oude bussen gruwelijk vast zeg.

Hmm, ik heb de laatste x gewoon gereviseerde gehaald bij van Gompel in Eindhoven. VErder de triangels er wel goed afgekregen enzo?

Profiel  
 
Eric
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 06 juli 2006 03:07 AM
  [ # 5 ]

Ja de triangels zijn er zo af. Echt heel simpel. Maar dan begint de ellende. Het is idd handiger om gereviseerde exemplaren te halen.

Citroen Bx Deauville 1993

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 06 juli 2006 11:39 AM
  [ # 6 ]
Eric schreef:

Ja de triangels zijn er zo af. Echt heel simpel. Maar dan begint de ellende. Het is idd handiger om gereviseerde exemplaren te halen.

Maar, heb je het nu uiteindelijk voor mekaar of niet?

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Eric
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 06 juli 2006 12:29 PM
  [ # 7 ]

Ja hij rijdt weer.

Citroen Bx Deauville 1993

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 06 juli 2006 12:32 PM
  [ # 8 ]

ik heb de oude bussen er wel eens met een gasbrander uitgebrand….....................

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
Eric
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 06 juli 2006 12:49 PM
  [ # 9 ]

Tip:
gebruik een stuk draadeind . Schuif die door de triangel door de silentblocks. Bevestig moeren aan de uiterste zijden. Draai dan de moeren naar binnen. Je brengt dan de rubbers dusdanig op spanning dat ze kapot gaan. Daarna kun je met een beitel de resterende stalen bus eruit slaan. Let op dat je dan niet de wand van de triangel beschadigd.

Citroen Bx Deauville 1993

Profiel  
 
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 26-10-2005

Gepost: 06 juli 2006 01:16 PM
  [ # 10 ]

En? Wat is het resultaat? Wink

Groeten,
Jan

Profiel  
 
Eric
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 06 juli 2006 03:47 PM
  [ # 11 ]

diepe rust…
eerst leek het of er een oud opaatje met dito kunstgebit naast me zat.

Citroen Bx Deauville 1993

Profiel  
 
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 26-10-2005

Gepost: 06 juli 2006 05:25 PM
  [ # 12 ]

Geweldig he? Very Happy Gefeliciteerd hoor! Ze zal nu ook merkbaar strakker sturen.

Groeten,
Jan

Profiel  
 
Eric
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 06 juli 2006 06:14 PM
  [ # 13 ]

wat kan er nog meer aan rubber worden vervangen? Er zit nog iets een rammel in het stuurhuis. (stuurschijf?) Nu we toch aan het klussen zijn. Wel lekker basic zo’n leader. Alles is goed bereikbaar en er zit nix te veel op.

Citroen Bx Deauville 1993

Profiel  
 
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 26-10-2005

Gepost: 06 juli 2006 06:58 PM
  [ # 14 ]

Je hebt dan nog de fusee-kogels en de stuurkogels. Ik kan me niet voorstellen dat het de hardy-disk is die je hoort. Kun je omschrijven wanneer je het hoort en waar het vandaan klinkt en hoe het klinkt?

Groeten,
Jan

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 06 juli 2006 07:46 PM
  [ # 15 ]
Chinco schreef:

Je hebt dan nog de fusee-kogels en de stuurkogels. Ik kan me niet voorstellen dat het de hardy-disk is die je hoort. Kun je omschrijven wanneer je het hoort en waar het vandaan klinkt en hoe het klinkt?

Groeten,
Jan

Sja, ben je al langer BX-rijder of niet? Je voelt altijd wel iets van de aandrijflijn terug in je stuur.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook