Het is dan zo ver…na 3500 km mijn eerste lekkage..
Waar komt het vandaan?
Midden achter de motor zit de leiding die enkele keren in de rondte loopt, hierboven zit een blok waar wat vloeistof vanaf drupt!
Wat is het ?
Eeeh, LHM denk ik he ?
ik kon moeilijk zien of het niet van verder daarboven kwam, als de auto uit staat lekt hij geen vloeistof. Ook in normale rijstand meen ik niet ..
Die spiraaltjes leiding is van je hoogteregelaar
mijn verdere bevindingen heb ik je op MSN al gegeven…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
TOch niet je stuurbekrachtiging?
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
het is een TD dus heeft ie geen stb.
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Simpele Ziel schreef:het is een TD dus heeft ie geen stb.
waarom zou een TD geen stuurbekrachtiging kunnen hebben ???
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Kan wel, maar is niet std voorzien van… die van Ijs heeft het niet i.i.g.
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
wbogaerts schreef:Simpele Ziel schreef:het is een TD dus heeft ie geen stb.
waarom zou een TD geen stuurbekrachtiging kunnen hebben ???
Walter
Even voor de duidelijkheid..dit is geen turbo diesel maar een kale TZD die men een TD noemt…dus TD, TZD of TZD Turbo (die vaak TurboDiesel word genoemt .. ) Ik zal zo even paar fotos plaatsen.
Is dat nou die zo mooi gepoetste vorbumper?
2e foto is een beetje donker, maar ik gok op een oktopussy o.i.d.
beetje vreemde plek voor KVS i.i.g.
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Is dat nou die zo mooi gepoetste vorbumper?
.
lekker vliegen weer de laatste tijd…..
BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop
Simpele Ziel schreef:Die spiraaltjes leiding is van je hoogteregelaar
Nee SZ..
De leiding met de krul loopt van de HD drukregelaar naar de veiligheidsklep. Op de foto kan ik het lek niet duidelijk zien. Als het van boven die leiding wegkomt, kan het haast geen LHM zijn.
Toevallig niet groene koelvloeistof?
Het kan ook gewoon zijnd at je octpopus op het subframe net lekt boven die gekrulde leiding. Of de HD pomp (kan ook op de aanzuigleiding zijn). Die staat bij diesels bijna altijd op de bak. Lekkage daar komt zeer wlsk in de buurt van die krul uit.
Beschijf eens wat nauwkeuriger hoe, wanneer en waar precies het lekt.
En idd. een TD heeft standaard geen stuurbekrachtiging. Dan lopen er 2 van die leidingen onder de motor door (met 2 krullen).
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
mpostma schreef:Simpele Ziel schreef:Die spiraaltjes leiding is van je hoogteregelaar
Toevallig niet groene koelvloeistof?
En dat er een kachelslangetje een beetje lekt? Er loopt achter het blok langs toch ook een koelwater buisje? Zat daar niet een ontluchtingsschroefje in??
BTW: LHM kan je ruiken. Koelvloeistof proeven( zoetig. niet doorslikken)
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:mpostma schreef:Simpele Ziel schreef:Die spiraaltjes leiding is van je hoogteregelaar
Toevallig niet groene koelvloeistof?
En dat er een kachelslangetje een beetje lekt? Er loopt achter het blok langs toch ook een koelwater buisje? Zat daar niet een ontluchtingsschroefje in??
BTW: LHM kan je ruiken. Koelvloeistof proeven( zoetig. niet doorslikken)
Als het groen op straat wordt dan is het vrijwel zeker geen LHM maar koelvloeistof. LHM tekent kleurloos of lichtgelig op straat, niet uitgesproken groen (ook al is dat de kleur van het spul zelf).
Ich bin ein Breaker
Ik bedenk me net dat ik eergister toch KVS moest bijvullen, maar had het idee dat dat al een heeeele lange tijd niet was gedaan. Het lekken was mij pas sinds gister opgevallen namelijk, ik zal vandaag even goed kijken of het nú lhm of kvs is en of ik beter kan zien waar het weg komt..
Oké..het lijkt erop alsof het opeens verdwenen is! Ik heb zonet nog even onder auto gelegen, waarschijnlijk komt het van een KVS slang achter het blok. Ik heb hem er nog even goed opgedrukt. Toevallig zit aansluiting van slang op blok precies boven de hydrauliek-leiding-krul..vloeistof rook nergens na..proeven sla ik vandaag even over
Ijs schreef:Oké..het lijkt erop alsof het opeens verdwenen is! Ik heb zonet nog even onder auto gelegen, waarschijnlijk komt het van een KVS slang achter het blok. Ik heb hem er nog even goed opgedrukt. Toevallig zit aansluiting van slang op blok precies boven de hydrauliek-leiding-krul..vloeistof rook nergens na..proeven sla ik vandaag even over
Dan is het zeker geen LHM, dat had je wel geweten! Zowiezo lijkt het op de foto’s van geen kant op LHM. . .
Met de motor koud even laten draaien en kijken of er dan lekkage is. Zorg dat de dop van het expansievat (voorop de radiator) eraf is en dat het water tot onder het randje staat. Als ie dan nog niet meer lekt wordt het lastig. Hou er echter wel rekening mee dat je dan binnenkort ook met een kokende motor kunt staan omdat een klein lekje ineens doorgebroken is, dat wil je eigenlijk ook niet.
Bekijk ook de staat van de slangen achter het blok eens, wie weet weet je dan genoeg.
Groeten,
Jan