Enige tijd geleden heb ik de ZX 1.9D van Hogervp overgenomen. De auto bevalt mij tot nu toe errug goed!
Vandaag de achterdraagarmrubbers vervangen, waardoor het rammelen op klinkerwegen al een heel stuk minder is, jammer genoeg nog niet helemaal weg, maar we zoeken verder. Bij het remmen bij achteruitrijden hoorde ik een hele rare kloenk, als ik weer remde dan deed hij het niet, eenmalige actie dus. Verbaasde mezelf erover dat hij het vanavond in 1 keer niet meer deed.
De achterste zijruiten heb ik geblindeerd zodat het in de auto minder warm wordt. Dit heb ik vooral voor de vakantie naar Frankrijk gedaan zodat het niet zo heet wordt in de auto en de etenswaren niet gaan stinken
Omdat de banden op waren, heb ik tijdelijk m’n wit gepoedercoate 205 speedlines met gloednieuwe Toyo Proxis banden gemonteerd. Staat errug goed vind ik zelf. Na de vakantie komen er 14” lichtmetalen velgen onder met michelin banden. Heb de velgen en banden liggen, maar de velgen moeten opnieuw gelakt worden en de banden nog gemonteerd. Heb daar niet genoeg tijd voor aangezien ik zondagnacht naar Frankrijk vertrek.
Het laatst gemeten verbruik ligt op 1:19,1 dit is gecombineerd weggebruik, zowel snelweg als stadsverkeer. Niet verkeerd vind ik zelf.
Bij het oliepijlen schrok ik even aangezien slechts het tipje van de oliepijlstok wat olie had maar dus ruim onder het minium zat, dit terwijl er geen waarschuwingslampje brandde. Hier maar 2 liter bij gegooid waardoor hij weer op 85% staat. Ook gelijk het luchtfilter vervangen want deze was helemaal grijs/zwart en er zaten allemaal veren van een duif in, keertje eentje te pakken gehad waarschijnlijk.
Mocht ik nog een keer een mooie achterbumper tegenkomen (of iemand anders ), dan wissel ik die ook even, want er zit een scheur in.
Na het sleutelen de auto gelijk weer gewassen en even snel op de foto gezet (was ondertussen al etenstijd )
Als het wat donkerder wordt ziet ie er zo uit:
Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Dit is toch opeens een heel andere ZX geworden zeg. Wat velgen al niet kunnen doen. Het ziet er wel kek uit moet ik zeggen. Okm die geblindeerde ruiten zien er netjes uit hoor.
Vervelend trouwens dat die rammel nog niet (helemaal) weg is. In de tijd dat ik de auto nog had (tot november 2005) heb ik bijna geen hinder ervan ondervonden, kennelijk is het de laatste maanden echt gaan opspelen. Ik hoop dat je er achter komt wat het is. Verbazingwekkend ook om te lezen dat er weinig olie in zat. Tussen beurten door peilde ik zelf een paar keer, en ik heb het peil nooit verder zien zakken dan tot de helft. De kortere ritten die sinds november met de auto zijn gemaakt eisen kennelijk hun tol.
1 op 19.1 is voorwaar niet slecht!
Leuk om de berichten pver mijn oude voiture hier te lezen.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
mooi Zxje en idd velgen zijn mooi
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
hogervp schreef:
Leuk om de berichten pver mijn oude voiture hier te lezen.
Patrick
Leuk he
Die velgen halen elke auto heel erg op, ik kom ze een keer passen in veenendaal als de ax weer rijdbaar is OK? (dit beloof ik al zolang maar het komt er nooit van ops: )
@ een Sable Phenicien xantia zonder velgen is ook leuk, maar is net geen Ex SZ Sr. nu-Hogervp Xantia
Het enige dat de ZX nu mist zijn veel te grote rode Sparco spatlappen
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
- Ami Super
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Zo is het echt heel wat anders:
Volgens mij krijg je dan echt niet van die reacties zoals hierboven.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Alleen de wegenbelasting is 58 euro per maand, maar aan de pomp lach ik iedereen uit. Ondanks dat ik veel kilometers rij kom ik toch niet veel bij de pomp
De verzekering kost me uiteraard geen drol
- Ami Super
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Simpele Ziel schreef:
Die velgen halen elke auto heel erg op, ik kom ze een keer passen in veenendaal als de ax weer rijdbaar is OK?
Die velgen zullen het zeker goed doen op de AX. Btw, nu ik er op let zie ik nog heel wat AX’en rondrijden.
Simpele Ziel schreef:
Het enige dat de ZX nu mist zijn veel te grote rode Sparco spatlappen
Ja hoor doe maar nog meer bling-bling op die ooit zo ingetogen ZX. het kan niet op hè. Die jeugd ook…...
Patrick
Die spatlappen komen er niet op, want rallyrijden met een ongeblazen diesel is toch wel een beetje te
Zie ook wel eens Volkswagens of Honda’s met een rolkooi en kuipstoelen en een gigantische audioinstallatie, dan vraag ik me toch echt af wat ze nou willen!
Mja, met die witte speedlines doet het me een beetje denken aan die dakar ZX van vroegah…
en of dat die witte speedline leuk staan:
Bij deze stop ik dus met zoeken naar andere velgjes, het worden gewoon witte speedlines
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
WYD schreef:Die spatlappen komen er niet op, want rallyrijden met een ongeblazen diesel is toch wel een beetje te
Zie ook wel eens Volkswagens of Honda’s met een rolkooi en kuipstoelen en een gigantische audioinstallatie, dan vraag ik me toch echt af wat ze nou willen!
Goh, stel die vraag eens op dat andere forum
Die spatlappen hebben natuurlijk wel nut he, dat is voor de mensen die in regen achter je rijden…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 242
- C4 (2004-heden) 2.0 hdi 16v Exclusive H6 berline, 2009
hogervp schreef:Zo is het echt heel wat anders:
Volgens mij krijg je dan echt niet van die reacties zoals hierboven.
Patrick
........ en toch vind ik die originele wieldoppen nog steeds heel goed staan op de ZX. Ik had er lelijke Halfords-wieldoppen op….... er af gehaald en vervangen door originele doppen; staat gewoon erg netjes
Ex: 3x ZX D, 1x Xsara TD, 1x Xantia V6
Ook in bezit: Volvo 240 sedan, Daf 55
De ZX had naar mijn mening wel mooie doppen, maar dat zijn naar mijn mening niet deze ops:
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Ik vind die dichte doppen met rondom van die vierkante gaatjes ofzo veel mooier, maar dat is volgens mij 14”, ik zie ze meestal op wat jongere ZX’en zitten.
bijv, of de doppen van een aura , kan ook nog door de beugel…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI