hallo,
ik zit met een behoorlijk lek aan de hydraulische pomp, die daardoor onaangenaam hevig tikt en sist, stationair en rijdend. Ik heb de auto nu 6 maanden en hij had ‘t al van ‘t begin maar belange niet zo hevig. Sinds een week of 2 verschijnen er plasjes onder de wagen, vandaar m’n bezorgdheid. Wat kan dit zijn? Wat kost ‘t reviseren van een hd pomp tegenwoordig (advies van garagist)? Alternatieven?
tot snel…
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Welk type en bouwjaar??? ‘k zou een exemplaar van de sloop halen…Veel goedkoper
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Dat hevige tikken komt van de voorraadbol. Mogelijk heeft het te lang doorrijden met een versleten voorraadbol je pomp om zeep geholpen. Ik zou ze allebei vervangen.
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
éérst voorraadbol vervangen
Als je pomp lekt kan je eerst proberen alle dichtingen te vervangen .
Kosten niet veel en kan je zelf .
Een grote O-ring rond het voor en één rond het achterhuis en een hele boel kleinere in twee verschillende diameters voor alle ” knoppen ” die rondom rond in het lijf van de pomp zitten .
Daarmee was bij mij voor enkele euro’s het lekken opgelost ; een tweedehandspomp kost veel geld ( 250€ in belgie ) , en daar moet je ook gelijk alle dichtingetjes bij vervangen .
Je as van de pomp kan een beetje vooruit en achteruit bewegen , maar dat blijkt geen probleem te zijn .
Succes , Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
wbogaerts schreef:éérst voorraadbol vervangen
Als je pomp lekt kan je eerst proberen alle dichtingen te vervangen .
Kosten niet veel en kan je zelf .
Een grote O-ring rond het voor en één rond het achterhuis en een hele boel kleinere in twee verschillende diameters voor alle ” knoppen ” die rondom rond in het lijf van de pomp zitten .
Daarmee was bij mij voor enkele euro’s het lekken opgelost ; een tweedehandspomp kost veel geld ( 250€ in belgie ) , en daar moet je ook gelijk alle dichtingetjes bij vervangen .
Je as van de pomp kan een beetje vooruit en achteruit bewegen , maar dat blijkt geen probleem te zijn .
Succes , Walter
Hier kost een pomp een paar tientjes
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Concrete gegevens graag ; waar wie hoe
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Gewoon op een doodnormale (niet-citroën minded) sloop
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002