Totaal aantal Berichten: 27888
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
net op de maasdijk een Progress
ZL-28-RV
zag er netjes uit, en had kentekenplaten van Citroën garage bedrijf van de Burg in Monster.
en er zaten volgens mij ook speedlines onder
bekend hier?
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Toen ik naar m’n werk op weg was een donkerblauwe BX GTI uit 1989 met kenteken XF-95-JY. Zaten overigens lelijke velgen onder
Totaal aantal Berichten: 7904
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
arjan_verkade schreef:net op de maasdijk een Progress
ZL-28-RV
zag er netjes uit, en had kentekenplaten van Citroën garage bedrijf van de Burg in Monster.
bekend hier?
3e foto links:
CitroenAZU schreef:arjan_verkade schreef:net op de maasdijk een Progress
ZL-28-RV
bekend hier?3e foto links:
Die ZL-28-RV is volgens mij van een forummer geweest
Daarnaast is er ook een zusje van die Progress lid van de BX Club, zie hier: ZL-20-RV :photo
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Kom met steeds grotere regelmaat BX’en tegen, ben dan ook altijd zeer verheugd maar dan….., kom eens even langszij, in een rampzalige en hopeloze poging te ontdekken of er een forum lid in rijdt, en om een glimp ven her- en erkenning voor elkaar te krijgen :bananna
Deze trieste manier van contact is tot nu toe vruchteloos geworden, tenzij je de vragende blikken en stomme uitdrukkingen op de gezichten als vruchtbaar beschouwd…... :klunck :rood
hoe is de nationale greetz voor de bx’en…........??????
BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Waar een paar minuutjes naar de supermarkt al niet goed voor is:
- Een zwarte BX GTI uit 1988 met kenteken TN-96-PK
- Een groene BX 16 TZI uit 1991 met kenteken ZF-48-DN
bxbressers schreef:Kom met steeds grotere regelmaat BX’en tegen, ben dan ook altijd zeer verheugd maar dan….., kom eens even langszij, in een rampzalige en hopeloze poging te ontdekken of er een forum lid in rijdt, en om een glimp ven her- en erkenning voor elkaar te krijgen :bananna
Deze trieste manier van contact is tot nu toe vruchteloos geworden, tenzij je de vragende blikken en stomme uitdrukkingen op de gezichten als vruchtbaar beschouwd…...
hoe is de nationale greetz voor de bx’en…........??????
Ik steek gewoon mijn duim omhoog en een glimlach…zeker als de andere bestuurder(ster) van de BX ook naar mijn BX kijkt.
Op de singel bij mij om de hoek, staat al van nieuw af aan (1991) een witte 1.9 TZI….de eerste eigenaar dus, heb weleens geprobeert een gesprekje aan te knopen met hem, hij gaf me wel netjes antwoord maar bleek niet echt een enthousiaste BX liefhebber te zijn zoals het merendeel van de BX rijders op dit forum.
Toch zal ik de man bij gelegenheid eens opmerkzaam maken op dit forum.
- CX 25 GTi Turbo 2
XBXG schreef:CitroenAZU schreef:arjan_verkade schreef:net op de maasdijk een Progress
ZL-28-RV
Daarnaast is er ook een zusje van die Progress lid van de BX Club, zie hier: ZL-20-RV :photo
jep dat is hem
daar staat mij ook iets van bij dat het van iemand van hier is/was
gespot, een BX tzd turbo op een bergingsauto…. :kots
Poekoek schreef:Waar een paar minuutjes naar de supermarkt al niet goed voor is:
- Een zwarte BX GTI uit 1988 met kenteken TN-96-PK
Hey, dat is grappig. Die 16V is een zusje van de grijze 16V van forummer Erik Hannewijk; foto
bxbressers schreef:hoe is de nationale greetz voor de bx’en…........??????
Och, ik steek altijd een hand of een duim op wanneer ik een BX inhaal of tegenkom. Mij valt op dat vooral bij het langzaam inhalen van een andere BX er altijd wel vriendelijk contact is in de vorm van een glimlach of een opgestoken duim.
Ga echter vooral niet verwachten dat er hevig gezwaaid wordt. Dat zou heel misschien over enkele jaren kunnen beginnen.
Ik rij zelfs wel eens BX’en voorbij zonder het zelfs door te hebben… ops:
Vandaag heb ik veel BX’en gespot. Ik denk wel een stuk of 10. Om die nou allemaal te gaan fotograferen vond ik een beetje overbodig, dus ik heb de enige BX type 1 maar op de foto gezet. Al was ik dit maal verbijsterd weer eens een type 1 in het wild te spotten dat m’n camera moeilijk aan ging. Vandaar dat de foto van ver weg is genomen, op een afslag van de Ring A10 Oost bij Amsterdam. Het is in ieder geval een BX 14 in de crisis-uitvoering, met kenteken PH-99-PB. De kleur is trouwens Rouge Delage, oftewel bordeauxrood.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Een blauwe en een grijze. De grijze is een Turbodiesel:
arjan_verkade schreef:XBXG schreef:CitroenAZU schreef:arjan_verkade schreef:net op de maasdijk een Progress
ZL-28-RV
jep dat is hem
daar staat mij ook iets van bij dat het van iemand van hier is/was
Heej hallo,
sterker nog: hij IS nog steeds van een forummer Gisteren weer voorzien van een vers jaartje APK.
Weet iemand waar die foto op de snelweg gemaakt is??
(@Arjan, waar woon jij ergens in ‘s-Gravenzande?)
Groet
Ron
It was the ZL-28-RV…..
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Die foto is gemaakt op de a15 richting Europoort. Ongeveer een maand of 2 geleden denk ik…
- CX 25 GTi Turbo 2
Syb-Sosef schreef:[(@Arjan, waar woon jij ergens in ‘s-Gravenzande?)
ja klopt
ik zag je op de dijk bij de stoplichten waar je nu om de oranjesluis rijdt
ik ging daar rechtsaf en kwam net niet naast je te rijden
Zilvere BX (GTI) op de ring Alkmaar om 17.00u, vloog ook richting Alkmaar/Heiloo.
Hij/zij ging er lekker vandoor ik zat er een paar auto’s achter dus kon het kenteken niet zien.
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.