Abyssion schreef:ik denk dat de bx break allemaal 19 zijn of niet???
Nee….in NL ook leverbaar geweest in 1.6 en ik meen in andere landen zelfs ook nog de 1.4 break.
En natuurlijk de 1.9 diesel en 1.8 turbodiesel.
en ik meen in andere landen zelfs ook nog de 1.4 break
Ik heb in Frankrijk eens zo’n 14 Break op de foto gezet…. ziet er niet uit! Geen zwarte omlijsting van de raamstijlen, en vooral geen dakdragers. Als je dat ziet, weet je meteen waarom in NL alle breaks dakdragers hebben.
Gisteren kwam ik op de A9 nog een XM tegen en de inzittenden zwaaiden zowaar
Harm schreef:en ik meen in andere landen zelfs ook nog de 1.4 break
Ik heb in Frankrijk eens zo’n 14 Break op de foto gezet…. ziet er niet uit! Geen zwarte omlijsting van de raamstijlen, en vooral geen dakdragers. Als je dat ziet, weet je meteen waarom in NL alle breaks dakdragers hebben.
Gisteren kwam ik op de A9 nog een XM tegen en de inzittenden zwaaiden zowaar
Om even een beeld te scheppen van zo’n BX 14E Break:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Harm schreef:en ik meen in andere landen zelfs ook nog de 1.4 break
Ik heb in Frankrijk eens zo’n 14 Break op de foto gezet…. ziet er niet uit! Geen zwarte omlijsting van de raamstijlen, en vooral geen dakdragers. Als je dat ziet, weet je meteen waarom in NL alle breaks dakdragers hebben.
Gisteren kwam ik op de A9 nog een XM tegen en de inzittenden zwaaiden zowaar
Om even een beeld te scheppen van zo’n BX 14E Break:
Deze is nog best chique. Met fietswieltjes, kleine wieldoppen en een witte of blauwe koets ziet het er amretierig uit. Qua lijn heeft het dan wel wat weg van een 305 break. Wat dat betreft is de styling van de Break ontzettend belangrijk op die details.
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
XBXG schreef:
Om even een beeld te scheppen van zo’n BX 14E Break:
Toch heb ik wel iets met basic uitvoeringen, op een of andere manier zijn die wat minder zwaar gebruikt volgens mij.
Gisteren ben ik naar Heerhugowaard en Julianadorp/Den Helder geweest en ben toch weer 3 BX’en op de weg tegengekomen. Er wordt tot nu toe weinig teruggezwaaid hoor. Berlingo telt niet ben ik bang…....
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
XBXG schreef:Harm schreef:en ik meen in andere landen zelfs ook nog de 1.4 break
Ik heb in Frankrijk eens zo’n 14 Break op de foto gezet…. ziet er niet uit! Geen zwarte omlijsting van de raamstijlen, en vooral geen dakdragers. Als je dat ziet, weet je meteen waarom in NL alle breaks dakdragers hebben.
Gisteren kwam ik op de A9 nog een XM tegen en de inzittenden zwaaiden zowaar
Om even een beeld te scheppen van zo’n BX 14E Break:
ik vind dat nog best een leuk wagentje
Citroën D Special 1970
Vandaag in Gyula een rode type 1 TRD Turbo break gezien…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Vandaag in Gyula een rode type 1 TRD Turbo break gezien…
Uh… de enige BX die als Type 1 Break diesel heeft bestaan zijn de BX 19D Break/Service en de BX 19 TRD Break.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
mm, unicum dus
Ik wil wel kijken of ik er morgen weer langs kan rijden voor een foto..
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:mm, unicum dus
Ik wil wel kijken of ik er morgen weer langs kan rijden voor een foto..
Mooi, want elke type 1 is mooi.
PS: De BX heeft pas een turbodieselmotor gekregen vanaf 1988.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Simpele Ziel schreef:mm, unicum dus
Ik wil wel kijken of ik er morgen weer langs kan rijden voor een foto..
Nico…..Wouter heeft gelijk, type-1 is maar gemaakt tot (ik dacht) eind 86, begin 87….en de TRD-turbo (type-II dus) kwam in 1988, totdat de TZD-turbo hem opvolgde.
Ik heb zelf een eind 86’er RD-break gehad die nog net type-1 was met de satellietjes (was mijn eerste BX).
Die type-1 RD break was overigens wel vrij uniek, want is nog geen jaar in productie geweest…met de satellietjes dus.
Nou, hij was rood, had echt een type 1, en er stond toch echt TRD TURBO, en ja het was ook echt een Break
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Bram schreef:Simpele Ziel schreef:mm, unicum dus
Ik wil wel kijken of ik er morgen weer langs kan rijden voor een foto..Nico…..Wouter heeft gelijk, type-1 is maar gemaakt tot (ik dacht) eind 86, begin 87….en de TRD-turbo (type-II dus) kwam in 1988, totdat de TZD-turbo hem opvolgde.
Ik heb zelf een eind 86’er RD-break gehad die nog net type-1 was met de satellietjes (was mijn eerste BX).
Die type-1 RD break was overigens wel vrij uniek, want is nog geen jaar in productie geweest…met de satellietjes dus.
Oja, in plaats van TRD Break bedoelde ik ook RD Break. ops:
PS: De BX type 1 is geproduceerd tot en met 30 juni 1986. Vanaf 1 juli 1986 werden er enkel type 2’s gemaakt, op 1 uitzondering na: de BX Sport. Die werd nog heel kort daarna gemaakt, want die stond zelfs op het programma voor het modeljaar 1987.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:PS: De BX type 1 is geproduceerd tot en met 30 juni 1986.
Vanaf 1 juli 1986 werden er enkel type 2’s gemaakt, op 1 uitzondering na: de BX Sport. Die werd nog heel kort daarna gemaakt, want die stond zelfs op het programma voor het modeljaar 1987.
Kan best kloppen ja…alleen was die RD-break van mij dan zeker een winkeldochter geweest, want die was van oktober 86.
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Het wordt spannend zo. Kom op met die foto Nico!
En blijf zoeken totdat je haar gevonden heb.
Patrick
nog twee weekjes en dan spotten in La douce France.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!